Menstruatie totaal van slag

Discussion in 'Na de bevalling' started by Ikzelf, Sep 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

Nov 1, 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik snap er helemaal niks van...
    3 maanden geleden ben ik bevallen van een prachtige en fantastische zoon.
    Voor de bevalling werd ik uit mezelf niet ongesteld omdat ik pco heb.
    Nou ben enige tijd geleden toch ineens ongesteld geworden, hier was ik erg blij om want ik dacht dat dat zou kunnen betekenen dat ik nu wel vruchtbaar ben en dat mijn pco dus is verdwenen. Maar....nou werd ik 10 dagen na de laatste dag van de vorige memstruatie ineens weer ongesteld, hier snap ik niks van.
    Het begon met een paar dagen een klein beetje helder bloed samen met veel slijm (eisprong dacht ik nog) maar nu is het toch echt wel een ongesteldheid.
    Weet iemand hoe dit kan en wat dit kan zijn? Maak me namelijk een beetje zorgen want heb enge dingen gelezen op internet....

Who knows?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik herken het niet echt omdat ik vrijwel meteen weer aan de pil ben gegaan na de bevallingen (bij de eerste menstruatie dan weer bedoel ik)
    Maar je lijf is nog altijd onder invloed van allerlei hormonen en het ontzwangeren duurt meestal zo'n 9 maanden.
    Ik zou dnek ik niet direct aan allerlei enge dingen gaan denken, maar met jou voorgeschiedenis... mogelijk eens contact zoeken met je HA of je gyn?

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Bij de eerste ben ik na de zwangerschap meteen aan de pil gegaan, maar had veel last van doorbraakbloedingen (was dus elke 2 weken 'ongesteld'). De huisarts heeft me een zwaardere pil voorgeschreven en vanaf toen ging dat prima.
    Nu ben ik ook 3 maanden geleden bevallen (onze kindjes zijn volgens mij even oud), en na 5 weken werd ik ongesteld. Maar inmiddels al 4 x ongesteld geweest. Ik wil nog een paar weken afwachten, want ik hoop eigenlijk dat het na een maand of 3 regelmatiger wordt. Ik wil een spiraaltje laten zetten, maar voel me toch prettiger als het allemaal weer loopt zoals het hoort.. nders toch even langs de huisarts.
    Maar ik weet dat het vaker voorkomt na een zwangerschap/bevalling. Maar je kunt natuurlijk altijd contact opnemen met de huisarts.

4. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

Nov 1, 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor jullie berichtjes.
    Omdat ik nu op vakantie ben in spanje kan en ga ik dus geen contact opnemen met ha of gyn, vandaar dit berichtje....
    Maar ik begrijp dat ik een volgende menstruatie af moet wachten en als die ook niet goed is qua timing, dan even contact opnemen met de ha of gyn.

Maar blijf het wel vrewmd vinden en als er nog iemand is die weet hoe dit kan...dan hoor ik het graag;)

Groetjes

Share This Page