hoi allemaal, ik schaam me ontzettend maar wil toch graag weten of iemand dit herkent. 9 weken geleden ben ik bevallen, en daarbij ingeknipt. mijn knip is zo'n 5 weken ontstoken geweest en ik heb continu gespoeld en zoutbadjes gedaan, tot t over was. door die ontsteking is mn knip niet mooi gehecht en er zitten aan t begin van mn knip (bij je schaamlippen zeg maar) 2 grote vleesbulten ik heb t idee, dat dat door de ontsteking naar buiten is gegroeid oid, maar daardoor hecht het laatste stukje van mn knip dus niet! ik ben pas 20 jaar en ik schaam me er zo erg voor, dat ik geen sex meer durf te hebben met mijn vriend. as maandag ga ik naar de dokter, maar herkent iemand dit? ik hoor heel graag jullie reacties, tips en advies want ik zit er echt heel erg mee. dat mijn buik niet meer word wat het was is tot daar aan toe, maar daar beneden wil ik het liefst alles houden (op litteken natuurlijk na) zoals t was! vast bedankt! groetjes melanie
hoi melanie, bij mijn eerste ben ik ook geknipt en zijn de randjes op 1 plek ook niet goed aan elkaar, waardoor ik 2 flapjes heb, maar moet zeggen dat het klein is en mijn man valt het niet eens op... maar de gyn zei wel dat eventueel bij een tweede de boel weer vastgemaakt kan worden. Ik weet natuurlijk niet hoe groot het bij jou is maar is het niet nog wat gezwollen ofzo? als het echt heel erg is kunnen ze het misschien herstellen maar dat lijkt me ook geen pretje!
nee bij mij is t best groot, mijn vriend valt t ook op en zegt ook dat het echt niet zo hoort hahah. hij stoort zich (tot nu) er niet aan maar ik wel heel erg.. een 2e zit er voorlopig niet in, maar zouden ze zoiets kunnen herstellen denk je? ---verder iemand die t herkent of advies/tips heeft?
ik denk dat het bij niemand meer zo is als voor de bevalling...misschien voel je je daar iets beter door
Wat vervelend voor je. Kan me je onzekerheid helemaal voorstellen,zou ik ook hebben. Het enige advies wat ik kan geven is het gesprek afwachten bij de dokter. Ik denk dat hij je ook een correctie voor gaat leggen. Dan knippen ze het opnieuw en hechten het weer. (onder narcose geloof ik) Succes,laat even de oplossing weten.
haha nee ik weet dat het niet meer exact hetzelfde word; maar allea mag wel gealoten op zn plek zitten.. ik wacht het gesprek van maandag idd af en hoop dat er wat aan gedaan kan worden! zal het nog ff laten weten! voor nu bedankt voor jullie reacties
Waarschijnlijk is het 'wild' vlees, dit komt vaker voor bij wonden. Normaal gesproken wordt het tijdens de genezing wel opgemerkt bij de controle's en kan het aangestipt worden. Dat kan alsnog en waarschijnlijk zal de huisarts deze optie wel noemen. Je krijgt dan een soort potloodje mee waarmee je het zelf moet dagelijks aanstippen. Dit voelt niet prettig en je kan er best wat last van hebben.
Bij mij is het wel hetzelfde als daarvoor. Ook mijn zus ziet geen verschil en die heeft twee bevallingen me knip achter de rug. Dus het hoeft niet perse. Ik zou inderdaad langs een arts gaan en kijken hoe je de boel beneden weer 'netjes' krijgt. Snap wel dat het vervelend voor je is. Maar niet te veel bij stil staan nu hoor, ze kunnen er vast wel wat aan doen en je vriend maakt het niet uit! Maar het belangrijkste: je hebt een heel lief mooi klein baby'tje thuis, de rest komt wel goed joh!
Ik ken ook iemand bij wie het niet goed is hersteld. zij heeft wel een herstel operatie gehad. Ze hebben wilt vlees weggehaald en onder plaatselijke verdoving de huid een stukje open gesneden. Hierna gehecht. Geef wel aan dat je er last van hebt tijdens bijv sex want alleen voor het mooie zullen ze niet snel vergoeden. Succes. Heb zelf geen ervaring gehad met een knip ofzo en zie er nog net zo uit als voor de kinderen. Toch kan ik me indenken dat je je schaamt en een gesprek is het eerste begin. Succes
Ach meis schaam je niet. Je bent niet de enige bij mij ziet het er ook niet meer uit zoals eerder en ben 23. Als je er echt mee zit ga naar de huisarts. Ik zelf heb zoiets van ik hoef geen playboyk*t en ze herinneren mij eraan hoe sterk ik ben geweest tijdens de bevalling. Man maakt het echt niet uit vind me mooi zoals ik ben. Maar als je er zo mee zit zou ik proberen er wat aan te laten doen want het is jouw (rot) gevoel. Dan is het zonde om er mee rond te blijven lopen.
Hier is het ook niet goed hersteld een soort van flapjes idd. Ik ben er mee naar de Gyn gegaan en die heeft het aangestipt. Het is nu stukken beter. Maar een litteken word nooit mooi natuurlijk. Je bent in elk geval niet de enige.. Ik zou even naar de dokter gaan!
vanmorgen bij de dojter geweest en her is overtollig littekenweefsel/wildvlees. :S ik heb nu hormoonzalf, helpt dat niet krijg ik injecties en/of moet ik naar,de gyn.. ik hoop dat het zalf smeren werkt maar ben dr bang voor. het is ook heel gevoelig n een rot gevoel dus sx zot er voorlopig nog niet in nu maar afwachten! iniedergeval bdankt voor jullie reacties