ongesteldheid na zwangerschap

Discussion in 'Zwanger worden' started by mejosje, Jan 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Ik heb al een kleine meid en ik wil uiteindelijk wel weer een keer een poging wagen. Nu nog niet, maar weet zeker dat het kriebelen steeds groter gaat worden... en aangezien mijn vraag over mijn cyclus gaat, wat in zekere zin te maken heeft met zwanger worden plaats ik hier maar even mijn vraag.

Voor mijn zwangerschap hield ik mijn cyclus bij. Niet met een bedoeling om zwanger te worden, maar vond het wel makkelijk om uit te rekenen wanneer mijn od was. Deze was toen precies 28 dagen elke keer. Ik was dan ook binnen 1x proberen zwanger.

Sinds ik weer ongesteld ben na de zwangerschap houd ik het weer bij. Het rare is dat ik nu elke keer varieer in het aantal dagen van de cyclus(verschilt van 25 tot 32 dagen). Ik ben dus niet meer zo regelmatig. Ik was echt stipt.

Ik weet dat er meer meiden zijn die onregelmatig zijn en zeker grotere verschillen kennen dan ik. Maar ben al vanaf mijn 11e stipt regelmatig, dus ik vind dit raar.

Of: Is dit niet raar? Is dit voor iemand herkenbaar?

2. riniti

riniti Fanatiek lid

Jul 22, 2010
    1,589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    ik was ook voor mijn vorige zwangerschap en voor mijn pilgebruik ( inmiddels 16 jaar geleden) gewoon regelmatig ongesteld... ik wil je niet laten schrikken voor de rest maar zit nu al 95 dagen op een menstruatie te wachten en ga morgen naar de gyn. ik denk dus dat het niet zo vreemd is, ik zie op dit forum ook dat meer meiden hier last van hebben! succes!

3. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    voor mijn zw ook keurig elke 28e dag (altijd vrijdagavond)
    nu een langere cyclus en ook niet altijd even lang....

4. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Voor de pil was m'n cyclus altijd 28 dagen, daarna ging ie schommelen. Na de bevalling ook hele grote schommelingen. Is heel normaal! Heeft allemaal met je hormonen te maken;)

5. Wilma06

Wilma06 Actief lid

Apr 3, 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    Voor mijn eerste zwangerschap ( na pilgebruik ) was het 26 dagen
    Na de 1e zwangerschap 28 dagen
    Na de 2e zwangerschap 28 dagen
    Na de 3e .... nog geen idee mijn cyclus ligt overhoop hopelijk ook weer 28 dagen is wel zo gemakkelijk i.v.m. mensturatie en genante momenten hihi

Dus hier altijd een regelmatige cyclus, t kan dus wel maar ik hoor vaker dat het een zooitje is na een bevalling .... succes

6. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Had verwacht dat mijn hormonen ondertussen wel weer een beetje tot rust waren gekomen :) na meer dan een jaar had dat wel gemogen.

Ik ben duidelijk niet de enige die last heeft dus van voor de persoon ongewone cyclus. Tnx voor de antwoorden!

Share This Page