Ha allemaal, Ons zoontje is ruim 8 maanden en omdat ik niet heel erg piep meer ben (bijna 34, ok, valt mee, maar toch), ik PCOS heb en het daarom de vorige keer ook een tijdje duurde voordat ik zwanger was, gaan we het weer proberen... Bizar dat het weer net zo spannend is als de eerste keer! En mijn testdrang is ook niet bepaald afgenomen... Hoewel ik weet dat ervaringen van anderen niks voor mij hoeven te betekenen, toch fijn om een beetje te horen hoe het bij de rest ging: * Duurde het zwanger worden van de tweede langer, of juist korter, of even lang? * Hoe is het weer zwanger worden na een keizersnee- heeft dat invloed op je vruchtbaarheid (dacht van niet maar heb wel eens enge verhalen gehoord over een niche?) Ben benieuwd of er nog dames in een soortgelijk schuitje zitten...! Hier zaterdag NOD en m'n hoofd sloeg al geheel op hol dat het raak zou zijn, maar ik heb net m'n eerste test weer gedaan en helaas, lekker wit zoals ik me ze nog wel herinnerde :x Kan er deze ronde 1 gelukkig nog wel om glimachen
Hoi Eva, Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Wij hebben een zoontje uit maart 2014 en zijn sinds september dit jaar voor een tweede aan het gaan. Bij mij is 8 jaar geleden pcos geconstateerd, maar ik ben wel spontaan zwanger geraakt van de eerste. Nu heb ik het idee dat het wel eens veel langer kan gaan duren. Ik heb dus nog geen ervaringen met hoelang het gaat duren bij een tweede en of de keizersnede daar invloed op heeft, maar dat laatste lijkt me niet eerlijk gezegd. Ben jij ooit begonnen met clomid of iets anders voor je pcos? Groetjes Vive
Ik zit niet in dezelfde situatie, heb geen PCOS. Maar ik kan op 1 vraag wel antwoord geven, namelijk of een keizersnede invloed heeft op je vruchtbaarheid. Ik heb in januari een keizersnede gehad, wij gingen in augustus voor een 2e kindje en ik was meteen na het stoppen met de pil zwanger. Dus volgens mij heeft het geen invloed op je vruchtbaarheid. Succes en ik hoop dat je snel zwanger bent.
Wij gaan ook voor een tweede kindje na een keizersnede! Haha heel herkenbaar die testdrang. Wij hebben in augustus besloten om weer te gaan proberen, en toen was ik gelijk zwanger. Helaas mocht mijn kindje niet blijven. Ik verloor het met 7 weken. Nu gaan we toch door met proberen en ik ben al 2 keer weer ongesteld geweest. Raar hoe je jezelf alle symptomen kunt aanpraten he? Alsof je super alert bent op je lijf. Ik heb volgende week vrijdag mijn NOD, maar dat kan ook later zijn omdat ik na de miskraam helaas onregelmatig ongesteld ben.
Ik heb 1 jaar na m'n keizersnede een tp van een cryo gedaan en dit was direct raak. M'n cyclus was ook direct na de keizersnede weer op orde.
Bij mij ook geen probleem om weer zwanger te worden na de keizersnede. Maar ik heb ook geen pcos. Ben wel nog ietsje ouder dan jij, 36
2011 keizersnede gehad, 4 jaar bezig geweest om zwanger te raken eindelijk door ivf gelukt bij de 2de terugplaatsing. 2014 weer met ivf begonnen maar na 3 mislukte terugplaatsing niet gelukt. Gestopt met ivf en was benieuwd wat eigen lichaam deed....eerste maand gelijk zwanger. Heb geen problemen ondervonden van de keizersnede. Het is wel mogelijk dat als je lang wacht na keizersnede dat het littekenweefsel er voor zorgt dat er geen terugplaatsing kan plaats vinden doordat het dicht gegroeid zit maar dit geldt dus alleen voor terugplaatsing. Hier was de 2de zwangerschap dus veel sneller gelukt
Hoi! Ik ben niet begonnen met clomid; de cyclus dat ik zou beginnen na mn ongesteldheid werd ik niet ongesteld: zwanger. Daarom wil ik het nu ook toch weer 'gewoon' proberen.Ik heb wel een eisprong, maar gewoon een hele lange cyclus. En jij? OOk 'gewoon' proberen dus.
Ik ben in febr bevallen dit jaar middels een ks en we gaan nu voor een tweede. Mijn gyn heeft heel specifiek gezegd dat we een jaar moesten wachten....ach ik vind tien maanden acceptabel. Zeiden jullie gyn dat ook?
Bij onze oudste (nu net 5 jaar alweer) waren we in de eerste ronde al in verwachting. Te kwam met een keizersnee. We zouden 6-12 maanden moeten wachten waardoor wij 9 maanden een goede midden weg vonden. Beiden piep jong (ik 25 en manlief 23) direct weer zwanger maar dat werd een miskraam. Toen 1 ronde ongesteld en daarna, dus 11 maanden na de keizersnee, zwanger van zoonlief. Die via natuurlijke weg geboren is. Al met al duurde die tweede dus wel 3 keer zo lang 😊 Sarcastisch hoor want we hebben echt geen klagen!
Ook zonder keizersnee gaf mijn verloskundige aan dat je het beste een jaar kunt wachten. Zo kan je lichaam herstellen, niet alleen van een keizersnee maar ook van de hormonen en het 9 maanden dragen van je baby.
Herkenbaar! Of je vermindert vruchtbaar raakt na een keizersnede, dat denk ik niet. Wel denk ik dat het littekenweefsel wat zich er vormt in de weg kan zitten. Maar zolang je geen tussentijdse bloedingen hebt zal het vast goed gaan. Hier officieel vanaf eind mei bezig voor een volgend kindje. Tot nu toe nog geen succes. Bij dochter duurde het ook 8 rondes (wat in totaal een dik anderhalf jaar duurde). Nu ronde 7. Overigens gaf mijn gyn. ook aan om pas na 1 jaar weer zwanger te worden ivm de wond. 8 maanden zou ik persoonlijk niet aandurven. Het voelde toen nog te kwetsbaar.