Nooit op vakantie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nicolientje, 11 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

wij zijn 2 jaar geleden op vakantie geweest naar zuidfrankrijk in een ingerichte tent 14 dagen inc overnachting de heen weg de eerste twee weken van de zomervakantie en dit koste 745 euro, daar kwam nog wel benzine en tol bij, totaal waren wij iets van 1300 euro kwijt voor 2 weken

vorig jaar niet op vakantie geweest wel midweekje weg ivm verbouwing zat een echte vakantie er niet in.

dit jaar hebben we een paar maand geleden via groupon een vakantie geboekt, van 1 tot 15 juli naar zuid frankrijk in een ingerichte tent voor 200 euro, daar komt nog benzine en tol bij, dit jaar zonder overnachting want normaal knallen we gewoon door, puur vanwege zwangerschap kozen we voor overnachting, anyway we verwachten niet veel meer dan 700 euro kwijt te zijn voor 2 weken met ons zessen.

boodschappen nemen we veel mee zoals bijvoorbeeld rijst spaghetti aardappels, verse dingen kopen we wel daar zoals vlees en groente en brood

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Was ook echt heel erg leuk! Veel gezien, bijna 2000 km rondgetoerd door Turkije (wel georganiseerd), veel oude steden gezien, lokale marktjes bezocht, kleine winkeltjes bekeken, langs piepkleine haventjes gelopen in minidorpjes, kerk van St Nicolaas (Myra) bezocht, een oude moskee uit 1300 of zoiets bekeken, gevaren, schildpadden bekeken, was echt een geweldige reis (die overigens ongelofelijk weinig kostte) waren met al het eten en drinken, entreeprijzen, 550 euro pp kwijt voor 2 weken.
    En dat lijkt veel geld, maar echt alles zat erin voor dat geld, we hebben ook 14 dagen in 5 * hotels geslapen, waarbij sommige hotelkamers per nacht normaal 400 euro kostte :$

Zou het zo weer doen :)

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dan heb je dus ook nog niet het geld wat je daar uit geeft mee gerekend neem ik aan?
    Dan bedoel ik dus: uit eten, uitstapjes, souvenirs etc
    Een hoop geld trouwens voor buiten het hoogseizoen:$

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Zomervakantie vaak rond de 3000. En midweekjes 400-500 per keer. Ik werk 24 uur, 'ik ook niet minder hoeven, maar kan gelukkig beiden. Ik vind het ook belachelijk veel geld, maar dat hebben wij er voor over. De herinneringen zijn ons meer waard dan het geld. Zou overigens prima goedkoper kunnen, maar ik houd wel van een beetje luxe.

Het een sluit het ander niet uit he.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Snap ik helemaal, klinkt super! En mooie herinneringen voor jullie 2.

6. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Wij betalen dit jaar net geen 2000 euro voor 11 dagen Lanzarote, All-in. Wij vliegen met een duitse maatschappij en daar mag iedere persoon 1 stuk bagage van 23 kilo meenemen (ook baby's).
    Benzine en parkeren komt er nog bij.

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nee dat komt er nog bij, het is wel all-in dus denk niet dat we uit eten zullen gaan(misschien 1 keertje).
    Ik vind het ook een hoop geld, als we de 2e week van juli zouden gaan was het 4500 euro geloof ik;)

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Is het ook, ben blij dat we het gedaan hebben, het gaat inderdaad niet om het geld op zich, maar om prachtige herinneringen, iets wat niemand ons meer kan afpakken :) Overigens willen we samen ook nog naar Pompeii en Rome, geen idee alleen nog wanneer, maar dát we die reis gaan maken, staat vast :)

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Oh oke dat scheelt een hoop ja!!\
    Nee dat meen je niet:$:$ Echt schofterig wat ze durven vragen.
    Ik zou het liefste elk jaar naar het buitenland gaan (zon vakantie), maar daar hebben wij gewoon het geld niet voor. Ben allang blij dat we in ieder geval 1x per jaar weg kunnen.

10. Uilenmama

Uilenmama Niet meer actief

Wij gaan nu eind mei een midweek weg. In Nederland in een huisje op een park.
    In de zomer blijven we thuis, wij hebben vakantie als iedereen weer naar school moet. Maar thuis blijven is niet erg, we hebben van alles hier in de buurt .
    Misschien een midweek last-minute, maar dat weet ik nog niet.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij gaan in de zomer eigenlijk altijd kamperen in Frankrijk met onze tent. Is ongeveer 300 euro voor een weekje op een camping, we gaan 2 weken (2 campings). Gaan 2 a 3 weekendjes weg per jaar, in Nederland, via de Hema Landal actie, kost max 159 euro per keer en dan nog iets van 11 euro toeristenbelasting. Soms nog een weekendje Texel erbij in het voorjaar, kost 370 euro dit jaar. En soms nog een weekend of midweek naar Efteling Bosrijk. Zitten dan ongeveer aan 2000 euro in totaal. Is zo ongeveer ons vakantiegeld ;). Komt nog wel benzinegeld e.d. bij.
    Oh ik werk 29 uur, mijn man 31. Kinderen gaan op maandag naar de bso en op dinsdag zijn opa en oma er. Rest van de week een van ons. Hebben een 'dikke' auto voor de deur staan van 13 jaar oud ;)

Vliegen vind ik ook echt een beetje zonde van het geld, ben je nog meer dan wij kwijt maar ben je maar 1 weekje weg. Luxe vinden wij niet belangrijk. Ach, ieder z'n ding, als het kan, is het erg fijn!

12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Jeetje wat een bedragen zie ik voorbij komen.

Als kind ging ik altijd low budget op vakantie. Hoe minder sterren een camping had hoe beter in de ogen van mn ouders.
    We gingen om het jaar naar het buitenland, maar toen mijn moeder weer ging werken konden we elk jaar wel een buitenland vakantie. En ook meestal nog wel een weekje op de boerderij camping van mn oom en Tante.

Ik ga met mijn zoontje heel bewust wel op vakantie net als af en toe uit eten. Vind vliegen zelf echt wel eng en hoop dat hij daar geen last van heeft als hij al jong het vliegtuig in gaat.
    Afgelopen jaar naar Italie geweest voor een week.

2 volwassenen en een baby. Vliegen met KLM maar wel 3 stoelen geboekt. Een safaritent aan zee. Huurauto een VW Golf.

Waren inclusief alles wat we uitgegeven hebben onder aan de streep 1700 euro kwijt. En we hebben echt niet zuinig aan gedaan.

Vliegtickets waren bij elkaar en inclusief een grote koffer 560 huurauto volledig verzekerd en alles afgekocht 230 en de tent 400.

Hadden wel de tent al in Januari geboekt en betaald. tickets in maart en eind mei hadden we de rest vd kosten. Zo leek het ook gewoon niet zoveel.

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik zou ook het liefst ieder jaar naar het buitenland willen, ivm mooi weer, maar hier een man met vliegangst...En ik vertik het om zooooo veel uren in de auto te zitten....Met 2 kinderen én mijn schoonvader zit mij dat veel te krap.....Wij vieren onze vakantie dus meestal maar in Nederland op een camping in de grote vakantie (4 wk) en tussendoor af en toe een stacaravan of huisje in Ned/Belgie/Duitsland. Ik heb wel met mijn man de afspraak om eens in de paar jaar met de oudste op vliegvakantie te gaan, of met een vriendin, omdat ik wel af en toe wat anders wil zien dan de camping en hij dus niet durft te vliegen. En daar komt ook bij dat ik niet wil dat de rest van het gezin niet op vakantie kan omdat ik zelf naar het buitenland wil....

14. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Reageer even op deze quote, maar is in reactie op alle opmerkingen van deze strekking.

Volgens mij heeft ze nergens gezegd dat ze nu er kinderen zijn continu alleen met haar vriend op vakantie gaat :( Alleen dat ze het zónder kinderen wel leuk vindt, maar met niet. Dat impliceert niet dat ze nu steeds op reis is zonder kinderen maar nooit met haar kinderen samen wil.

En al deed ze het wel, dan nog...? Wederom, als je een bepaalde activiteit leuker vindt zónder kinderen, dat kán hoor - kinderen lijken in onze maatschappij en zeker op ZP tot een soort heiligen gemaakt te worden, waar je werkelijk alles voor aan de kant moet zetten en nooit meer mag kiezen voor iets voor jezelf...

Maar goed; als je vindt dat een vakantie met kinderen thuis leuker is dan op reis met je kinderen, en op reis zonder kinderen leuker dan op reis mét kinderen, dan wil dat niet zeggen dat je liever op reis bent zónder kinderen dan thuis mét kinderen. Dat laatste zou wellicht wat problematisch worden als je kinderen hebt... (en ook díe ouders zijn er, maar die durven dat al helemaal niet toe te geven).

Als a dan b, wil niet zeggen als b dan a. Basislesje logica :)

15. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    En wooowwww 3100 euro voor een vakantie van nog geen twee weken :O Ik ben duidelijk niet meer up to date met de huidige prijzen. Nu heb ik a) nog geen kinderen, en b) gaan wij nooit ook maar enigszins georganiseerd op reis. Maar komende vakantie betalen wij voor het eerst in jaren 400 euro voor een huisje een weekje en dat vind ik al belachelijk veel geld :') Wordt nog leuk als ik ooit kinderen heb, ik denk dat ik dan ook liever thuis blijf :p Ik dacht meer aan een natuurcamping ergens halverwege Frankrijk waar je voor 20 euro per nacht je tent op kunt zetten :')

16. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Turkije is erg mooi inderdaad! Voor dat geld zit je ook riant op Cyprus of in Jordanie. Dat valt me wel tegen als je in eigen land blijft: wij zijn dus al meer kwijt voor een vakantiehuisje op de waddeneilanden...

17. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ja veel geld he, als ik dan hoor dat mijn schoonouders 4 weken met de sleurhut in Spanje of Frankrijk staan en +-1000 euro kwijt zijn inclusief eten en drinken, overweeg ik om ook eens een camping te proberen.

18. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Voor een wintersportvakantie 2500 euro voor huis, skipassen, skiles en skihuur.
    Voor de zomer 2700 euro voor 3 weken huis in Zuid-Frankrijk.
    We zijn met 2 volwassenen en 6 kinderen.

Ik werk trouwens niet. ;)

19. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    't Is maar net het soort camping :) De laatste keer dat wij in Frankrijk op de camping stonden, wilden we bij een bepaald klimgebied in de buurt zijn. De camping er het dichtst bij was een typische Franse terrassencamping met alle tentjes hutje mutje, zwembad, activiteiten, etc. Prima als je dat leuk vindt, maar voor mij is dat echt geen vakantiegevoel, ik kan totaal niet tot rust komen op zo'n plek.

Dus we zijn een gehuchtje verderop gaan kijken (allemaal pas toen we daar aankwamen natuurlijk, hoezo reserveren :p) en daar bleek een fantastisch klein campinkje te zijn, met een golvend parkachtig terrein waar iedereen zijn eigen boom had om onder/naast te kamperen. Rivier onderin het dal, wat ruimte voor sport en spel en dat was het. Wel een barretje/kookruimte/overdekte plek om te kunnen zitten in geval van noodweer, maar geen activiteiten etc. Was bijv. ook een lokaal bandje dat op vrijdagavond daar kwam optreden oid. Dat vonden wij dan weer heerlijk, maar er zijn vast ook mensen die dát vreselijk vinden.

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik las net dat (volgens mij Snoopy) een vliegvakantie erg duur vind, persoonlijk vind ik dat dus wel meevallen eigenlijk. Het vliegen met de hotels incl ontbijt en rondreis en verzekering was in ons geval voor 14 dagen nog geen 300 pp. Weliswaar buiten het seizoen, want vorig jaar april, maar een huisje huren in Nederland ben je voor een weekje met mooi weer (dus zit je al wat meer richting de dure periode) ook al gauw 600 euro kwijt voor een week. Omgerekend is het dus helemaal niet veel duurder. Je moet wel even goed zoeken, maar er zijn echt leuke vakanties bij voor leuke bedragen.

Dat het bij ons iets duurder was had met all inclusive te maken, hoe dan ook, eten moet je toch....dus dat reken ik dus even apart.

Deel Deze Pagina