Eens vindt dr ook een beetje neerbuigend overkomen. Ik hoop voor alle papas en mama's dat er een tijd komen dat ze wel gewoon op vakantie kunnen met hun kindjes 😘
Ik ging vroeger nooit naar t buitenland. Altijd in een tentje op een camping. Ik vond dat heerlijk. Het enige vervelende vond ik achteraf dat mijn moeder vaak benoemde wat we allemaal niet konden (naar t buitenland, naar disnyeland) en dat vind ik achteraf jammer, want dat deed af aan wat we wel hadden. Natuurlijk was die situatie niet hetzelfde als wat jij beschrijft, maar ik denk echt dat hetgeen je kind later aan terug denkt niet is hoe vaak of waar jullie naar toe gingen, maar hoe gezellig het was, hoe je samen kon genieten. En dat kan ook door op een vrije dag naar de opendag van de brandweer te gaan, naar lammetjesdag of een week in de achtertuin kamperen en een keer op het campinggasten buiten pannekoeken te bakken ( deden wij als we niet op vakantie konden en vond ik echt super leuk).
Dat vind ik erg vreemd en kan ik me totaal niet voorstellen. Ik heb eerder ook al gezegd dat het mijn ervaring is, dat moet duidelijk genoeg zijn toch? Ik val niemand af vanwege een andere keuze. Mijn bezuinigingen liggen elders, en niet bij het schrappen van een zomervakantie. Wat een ander doet wat dat betreft daar kan ik niet wakker van liggen, en ik hoop maar dat een ander ook niet wakker gaat liggen van mijn keuzes. En als dit dan neerbuigend over komt, jammer dan, totaal niet mijn bedoeling overigens.
Ik voel me niet aangevallen hoor, ik vind het alleen een beetje raar overkomen dat omdat jij het hebt ervaren als vreselijk, je dan maar zegt dat mensen maar moeten besparen op andere dingen. Je kan niet in de portemonnee van een ander kijken en zien of er überhaupt nog wat te besparen valt, omdat een week kvw 'niet goed genoeg' is vergeleken met een 'echte' vakantie. Het is een mooie uitkomst voor degenen die gewoon niet de financiele middelen hebben voor een vakantie om de kinderen toch een leuke tijd te geven. Bij beperkte financiën zit al vaak een schuldgevoel dat iemand niet in staat is om de kinderen alles te kunnen bieden, en jouw opmerkingen van 'vreselijk', en 'moeten besparen' zijn niet echt behulpzaam Overigens zijn het bij ons niet eens zo zeer de financiën hoor, als ik op vakantie zou willen zou ik door het maken van andere keuzes die ruimte wel hebben, maar is het een combinatie van factoren waardoor wij het even niet meer doen. De laatste vakantie zat ik op dag 2 al met huilende kinderen of we alsjeblieft naar huis konden, dan duurt een week erg lang, en dat vind ik zonde van het geld. Mijn kinderen krijgen in de vakantie dus allebei een nieuwe slaapkamer (mijn financiële keuze) een week kvw, verschillende uitstapjes en spelen met vriendjes, en komen dus echt niks te kort hoor.
Het gaat gewoon om de toon hoe je het plaatst, je vind gewoon dat mensen hun kinderen een vakantie MOETEN geven en dat mensen dan maar moeten besparen. Als iemand een leuk berichtje tikt over dat haar kinderen iets gaan doen als vervanging voor een vakantie dan moet je meteen weer zeggen '' Dat vind ik geen vervanging van de vakantie '' helemaal prima dat jij dat vind maar zoals ik al zei, het is de toon en de manier waarop je zoiets plaatst.
Ho en daar gaat het mis. Ik heb niet gezegd dat mensen dan maar moeten besparen op andere dingen. Ik heb gezegd dat wij besparen op andere dingen omdat ik de vakantie niet wil schrappen. En inderdaad als kind vond ik het echt vreselijk want ik verveelde mij ontzettend. Ons dorp is gewoon een paar weken lang uit gestorven. Ik kijk niet naar een ander ik kijk naar mezelf. En als je de moeite neemt om mijn berichten echt goed te lezen ipv te lezen wat jij wilt lezen, dan zie je dat ook.
Nee, dat lees jij. Dat heb ik nergens geschreven. Dat maak jij er uit op. Ondanks dat ik nu dus al voor de derde! keer aangeef dat het MIJN ervaring is.
Ik wou nog toevoegen dat ik vind dat je je kind ook iets heel belangrijks meegeeft door verstandig met geld om te gaan en helaas bestaan er soms situaties waarin het verstandig is om niet de extra uitgaven van een vakantie te hebben. Voor je zoon een grote gift dat hij mee krijgt om verstandig met geld om te gaan en ouders heeft die proberen te zorgen voor een gezonde financiële situatie. ik snap dat t moeilijk is, maar wou dit niet onopgemerkt laten Oja nog 1 tip. Mocht je al kampeerspullen hebben: wij hebben ooit bij vakantieveilingen een week vakantie voor 10 euro gekocht (kwamen nog wat kosten bij dus werd rond de 30 euro) op een camping met zwembad en animatie, was toen in het hoogseizoen en last minute. Misschien iets om in de gaten te houden?
Ik zou zeggen, lees je reacties een terug. Gelukkig ben ik niet de enige die het zo ervaart. Misschien ben je jezelf gewoon niet bewust van wat je typt. Ik kan mij in ieder geval heel goed voorstellen dat je sommige mensen met jouw opmerkingen voor hun been kan stoten.
Een kindervakantieweek is geen vervanging voor vakantie. IK vind een kindervakantieweek geen vervanging voor een vakantie. Duidelijk verschil toch.
Maar wat wil je nu horen dan? Want ik ga nu dus al voor de 4de keer aangeven dat dit MIJN ervaringen zijn mbt vakanties. Ik heb het niet over een ander, ik heb het over mezelf. Ik heb inmiddels aangegeven dat het niet mijn bedoeling is neerbuigend over te komen. Hoe kan ik nog duidelijker zijn? Je probeert mij woorden in mijn mond te leggen en dat vind ik niet prettig. Dat mag je doen, als je iets anders opvat, maar ik zou het fijn vinden als je daarmee stopt als ik meermaals duidelijk aangeef dat ik het totaal niet zo bedoel als hoe jij denkt dat ik het bedoel. Wat heeft het voor nut om dan door te gaan?
Goed, daar heb je gelijk in, daar heb ik overheen gelezen. Het was mij niet duidelijk of de zin 'dan maar besparen op andere dingen' op jou persoonlijk gericht was of naar degene die niet op vakantie gaan, maar in combinatie met de zin ervoor begrijp ik dat je dat persoonlijk bedoelde. Maar wat ik al eerder zei, het ligt er ook wel aan waar je woont. Jij geeft aan dat het bij jullie in het dorp uitgestorven is, maar wij wonen in een grote stad. Dat maakt ook echt wel verschil hoor, ik kan me best voorstellen dat het niet leuk is om wekenlang de enige te zijn in de speeltuin, maar bij ons komt dat dus gewoon sowieso nooit voor. Behalve dan inderdaad met kvw, maar daar zijn ze zelf ook bij dus ze zijn dan nog niet alleen mijn kinderen zullen zich dan ook niet vervelen, en vinden het ook niet vreselijk om thuis te moeten blijven, maar juist alleen maar leuk.
Ik heb trauma tussen haakjes van in Nederland op camping staan mijn ouders wilde nooit naar buitenland. Sinds ik de deur uit ben hebben mij partner en ik aantal jaren gekampeerd in buitenland maar ben sowieso niet fan van kamperen sinds en aantal jaar gaan we op verre vlieg vakanties en voor ons en mij persoonlijk zijn die vakantie s erg belangrijk en bezuinigingen idd op ander dingen zodat we deze reizen kunnen betalen. Iemand zei t zonde van geld te vinden uit zo familie kom ik ook ik zie t anders voor dat geld koop ik onvergetelijke belevenissen en herinneringen. Maar uiteindelijk moet iedereen doen wat die zelf fijn vind. Ik ben enige van ons gezin die vakantie belangrijk vind rest ook niet en hoor de kindjes ook nooit klagen dat ze niet op vakantie zijn geweest
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het met Debaky eens bent. Of je het nu zo bedoeld of niet, het komt erg lullig over in een topic waarin iemamd aangeeft er geen geld voor te hebben.
Zij blijkbaar wel en daar gaat het toch om? Wij gaan dit jaar wel op vakantie naar het buitenland. We hebben erg vroeg geboekt. Ik snap het schuldgevoel naar de kinderen wel. We zijn de afgelopen jaren erg weinig op vakantie geweest en ik heb me daar behoorlijk rot over gevoeld. Dit jaar dus wel maar weet dat t er voor volgend jaar niet in zit. Jammer, maar het is niet anders.
Ik ben ooit ook 1x thuis geweest tijdens de vakantie en ik vond het vreselijk! Voor de kinderen was er niemand thuis en het huishouden bleef ook gewoon doorgaan, koken etc. Zelf had ik het vroeger ook niet breed maar mijn ouders hadden een tent, gooiden die in de auto en wij gingen 3x per jaar op vakantie. Niet super de luxe en soms met ijs op de tent, het was gewoon geweldig. Ik heb hele warme herinneringen aan mijn jeugd hierdoor we deden altijd dingen samen en ontdekten dingen samen. Dit wil ik voor mijn kinderen ook en daar spaar ik hard voor. Wij gaan dit jaar 9 dgn naar Ierland en 2,5 week naar Frankrijk (en tussendoor ook weg met de caravan) en dat kan ik echt niet missen! Wel begrijp ik dat dit voor de meeste mensen luxe is en dat ze niet kunnen of soms willen, dat is ook prima. Ik denk nog steeds dat je mooie herinneringen kunt maken samen, door dingen samen te beleven en je telefoon of laptop weg te leggen. Wel vind ik Duinrell of de Efteling echt zonde van je geld, dit doen wij dan ook nooit. Voor sommige onbegrijpelijk maar ik ga geen 100 euro toegang uitgeven aan 1 uitje, dan bespaar ik dat liever 3x en dan een week naar Frankrijk.
Ts vraagt om ervaringen, ik had als kind de ervaring het niet prettig te vinden om niet op vakantie te gaan in de zomer want ik verveelde me ontzettend. Met die reden draaien wij alle dubbeltjes om om onze kinderen toch mee op vakantie te nemen. Dat vinden wij belangrijk en dat is mijn ervaring. Mijn meubels zijn nodig toe aan vervanging, financieel komt het ons niet aanwaaien maar wij kiezen er toch voor om op een lowbudget vakantie te gaan ipv helemaal niet. Wij kunnen ons dat gelukkig veroorloven, bij een ander gaat dat misschien niet en dat is heel vervelend. Ik heb uitgelegd dat er in ons dorp een populaire kindervakantieweek is waardoor ons dorp een aantal weken daar voor uitgestorven is. Iemand anders gaf aan als tegenreactie op mijn bericht dat zo'n vakantieweek een vervanging is van vakantie, en ik geef aan dat ik dat niet vind. Een vakantie is voor mij een gezinsaangelegenheid. Is dit duidelijker nu?
Snap je nou nog steeds niet dat mensen die in de schulden zitten of alleenstaande moeder in de bijstand geen geld hebben en dus niet kunnen bezuinigen. Inmiddels weten we wel dat jij wel kan bezuinigen. En een kinderweek is hartstikke leuk voor kinderen die niet op vakantie kunnen.
Zo'n vakantieweek is ontzettend leuk voor kinderen, maar ik vind dit ook geen vakantie waarin je op elkaar aangewezen bent en al je tijd in elkaar stopt. En dat is ws ook hoe je het bedoelt.