Hoi hoi! Wij hebben een pitbull van 6 maanden. Echt een geweldig lief beest. Beter kan je, je niet wensen. Maar ze weigert zindelijk te worden. Ik word er echt gek van. Haar ontlasting doet ze wel gewoon netjes buiten maar het plassen doet ze elke dag nog een keer of 8/9 in huis. Heb al bloed laten prikken bij de dierenarts, was niks aan de hand. Ik mag niet de hele dag drinken laten staan voor haar, want er zit geen stop op. Als ik de wc deur laat open staan drinkt ze uit de wc. Het is nu zelfs zo erg dat ze continue haar eigen plas op drinkt. Zelfs bij het uitlaten, draait ze zich snel om en likt het op. In het begin deed ze niks in de bench, maar later begon ze ook in de bench te plassen dus legde ik er geen kleed meer in. Nu hoor ik gewoon snachts dat ze haar eigen plas opdrinkt in de bench. Terwijl ze eerst de hele nacht droog was. Volgens de dierenarts is het psychologisch drinken bij Fenna. Maar hoe krijg ik dit er uit. Want natuurlijk wat ze uitplast, en weer opdrinkt.. gaat ze weer uitplassen. Het is dweilen met de kraan open hier...
Dat is geen normaal gedrag. Je kunt kijken naar een gedrags therapeut in de buurt en die langs laten komen. Zij kan dan door goed te observeren wellicht het probleem aanduiden en je proberen te helpen hoe je dit kan verhelpen. Sterkte!
Als al het medische is uitgesloten zou ik ook een gedrags deskundige raad plegen. Verder heb ik geen tips helaas, succes!
Waa je nog naar zou kunnen kijken is het voer, als er geen medische reden is voor het vele drinken zou het nog kunnen komen doordat het voer dat je geeft veel te veel zouten bevat, vooral bepaalde bekende merken, bonzooi en aanverwanten bevatten extreem veel zouten waardoor pups veel gaan drinken en dus niet zindelijk te krijgen zijn.
Hier kreeg te horen dat je absoluut niet boos mag worden als ze poep/plas eet of drinkt van de dierenarts. Dat is negatieve aandacht en dan gaan ze er mee door. Hier laat ik haar ook ieder uur even in de tuin om te plassen. Anders plast ze hier ook nog in huis onze pup is ook 6 maanden. Als ze alleen is eet ze nog steeds poep maar als ik er bij ben en ik laat haar met een speeltje prikkelt kijkt ze niet naar de poep om. Hier is het nu een stuk verminderd ! Dus om het uur naar buiten laten plassen en gelijk roepen met een speeltje gelijk belonen. Vooral positief stimuleren.
Dit inderdaad en hoe train je haar? Ik heb een rottweiler van 11 maanden binnen 2 dagen zinderlijk gekregen, daarvoor zat hij op een autosloperij waar hij elke dag een emmer water leeg dronk! Met ander voer en juiste training was het zo klaar bij ons
Ik negeer t gedrag, hoewel ik de laatste paar dagen wel geirriteerd ben. Ze krijgt 2x per dag kvv voer.
Ondanks dat ik hondentraining mag geven kan ik je echt niet aan de hand van platte tekst vertellen hoe of wat je moet doen. Helaas moet je daarvoor echt meerdere malen bij het dier kunnen kijken in zn eigen omgeving. Ik raad je nogmaals aan een gedrags therapeut in te schakelen. Er zit vast en zeker een hondenschool in de buurt die je kan adviseren.
Wat ik hoorde is dat een hond soms wel 10 maanden nodig heeft. Gedragstherapeut zou ik ook zeker laten komen. Hebben wij ook gedaan voor het blaffen ( wel iets anders weet ik) maar we deden alles fout wat we ook maar fout konden doen ( eerste hond). Nu snap ik alles wel na 12 jaar.
En wat doe je bij goed gedrag? Hoe reageer je? Hoe beloon je? Wat doe je als de hond wakker word? Hoe vaak ga je naar buiten? Heb je vaste tijden? Doen je verder nog iets met de hond? Trainingen? Lange wandelingen? Spelletjes? En afleiden als ze aan het drinken is? Een lekker bot geven? Uitdagen met een spelletje?
O hier word slecht gedrag echt niet genegeerd!!! Wat doe je als je hond bijt? Negeer je dat dan ook?!?! Of je bank kapot bijt? Negeer je dat dan ook?!? Zijn poot optilt in huis? Negeer je dat dan serieus ook?!?! Sorry maar ik vind dat echt grote onzin!
Is er ook urine gecontroleerd? Suikerziekte geeft ook dit soort symptomen. Vind t opdrinken van urine zorgwekkend..
Onze hond bleek slechte nieren te hebben, die dronk ook zoveel en werd veel later zindelijk dan onze huidige hond. Is een paar dagen voor ze drie werd overleden. Niet alles kunnen ze meteen uit een bloedtest halen of pas in een gevorderd stadium. Het hoeft niet, kan ook een andere oorzaak hebben, maar let er op. Vers voer of kant en klaar versvoer kan ook al flink helpen. Verder meteen na een slaapje uitlaten, na het eten, zodra de hond naar de deur loopt, onrustig of rondjes draait. Ik zei met de zindelijkheidstraining wel nee als ze plasten, nam ze meteen mee naar buiten en beloonde ze dan als ze nog wat plasten. Verder is het moeilijk om zo te beoordelen vanachter de computer. Zou inderdaad een gedragsdeskundige inschakelen en evt. een andere dierenarts raadplegen.
Mijn hond ook gehad .. ik ben verandert van voer ( wel 4/5x ofzo) nu heb ik goed voer waardoor ze minder dorst heeft .. ze dronk echt veel en beet zich zelf ook open .. nu met dit voer gaat het goed . Bijt niet meer en drinkt normaal ..
Ja voer doet ook veel met een hond. Wij hebben ooit een keer van het vaste voer moeten overstappen omdat het andere van de markt ging. Toen brokken geprobeerd en daarvan ging hij echt heel veel drinken. Nu weer al jaren een vaste andere brok waarbij hij weer normaal drinkt en dus ook normaal hoeft te plassen.
De hond krijgt KVV. Ik denk dan eigenlijk dat het niet aan het voer ligt. (of het moet 1 van de weinige honden zijn die het beter doet op goede brok) Mijn hond was ook pas met 1 jaar zindelijk maar vertoonde verder geen raar gedrag met plas opdrinken en het was ook maar 1 of 2x per dag op den duur. Honden met 6 maanden nog niet zindelijk kan vrij normaal zijn maar het andere gedrag wat zij vertoont niet. Urine is ook nagekeken neem ik aan? Als echt al het medische is uitgesloten dan inderdaad een gedragsdeskundige erbij halen.
Inderdaad boos worden is t aller slechtste wat je kan doen hoe vervelend t ook is. Als het niet medisch is inderdaad gedrag therapeut in schakelen. Weet niet wat voor een "pitbull" je hebt maar wij hebben een Amerikaanse stafford en haar urinewegen zijn niet goed aangesloten. Daar heeft ze pillen voor anders blijf ik dweilen.
Bank kapot bijten of plassen is wel anders hoor. Als je kind in z'n broek plast 2x per dag word je toch ook niet boos? Wel als je kind de bank staat te vernielen. Vind ik weer onzin