Nooit op vakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Amberxx, 10 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    #1 Amberxx, 10 mrt 2019
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2019
    Een vriendje van een van mijn kinderen gaat nooit op vakantie. Ieder jaar in de zomer blijven ze thuis. Ik heb moeder wel eens gevraagd en ze geeft aan er niet van te houden. Ze is erg gebonden aan huis (Wat natuurlijk prima is). Geld speelt hierin geen rol (beide ouders werken en moeder geeft dit ook aan). Nu merk ik dat vriendje het steeds vervelender begint te vinden. Op school heeft hij niets te vertellen. En kind geeft aan dat hij ieder jaar een tekening maakt van de tuin en dan wat verdrietig is. Ook pesten andere kinderen hem soms.

    Nu wilde ik vragen of vriendje een keer met ons mee zou willen (eerst aan moeder natuurlijk). Maar man denkt dat dit niet kan. Ik vind het erg sneu voor dit kind dat hij nooit op vakantie gaat. Ze gaan overigens wel eens op uitstapjes maar moeder wil niet elders slapen.
     
  2. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik vind het juist wel een goed idee. Vragen staat vrij toch? En als jullie dit ook echt leuk vinden waarom niet.

    Hebben jullie 1 kind? Dan zou je het over die boeg kunnen gooien. Leuk voor jullie kind op vakantie. Ik zou dan niet beginnen over sneu omdat zij nooit gaan. Dat vind ik niet kunnen.
     
    Syane vindt dit leuk.
  3. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.565
    7.391
    113
    Ik ging vroeger ook nooit op vakantie en vond dat ook niet leuk, maar ben ik er minder van geworden? Nee. Heb ook geen trauma opgelopen ofzo ;) Wij maakten in de vakantie ook wel uitstapjes.

    Ik zou hem niet direct meenemen op vakantie, dan biedt je iets aan wat zijn ouders blijkbaar welbewust zelf niet willen. Denk dat je dat gewoon moet respecteren.

    Wat je wel zou kunnen doen is hem uitnodigen om te komen logeren in de vakantie, dan is hij er wel uit.
    Ik ging wel uit logeren en daar heb ik nu nog goede herinneringen aan!
     
    Bailey07, Chelsey88 en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  4. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    @Felice maar de tijden zijn nu toch anders? Ik ken in deze tijd geen mensen met kinderen die nooit op vakantie gaan. Wel een keer overslaan ofzo (hebben wij ook wel eens gedaan ivm verbouwen). Maar echt nooit?

    Zijn vader gaat overigens wel eens met vrienden op (vlieg)vakantie en komt voor het werk ook in het buitenland. Moeder geeft aan vliegangst te hebben en een hekel aan kamperen.

    Logeren doen ze hier al regelmatig.
     
  5. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.613
    113
    Vrouw
    Tsja ik hoef ook niet perse op vakantie... en kamperen is ook niet mijn ding en vliegen wil ik ook niet...


    Ze is echt niet de enige hoor...
    Laat haar lekker
     
    Chelsey88, Riverdale87, a2cmieux en 9 anderen vinden dit leuk.
  6. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.565
    7.391
    113
    Tja, in mijn tijd ging in mijn beleving ook iedereen op vakantie. Maar ik lees nu wel het grote verschil dat zijn vader dus wel op vakantie gaat. Dat was bij ons thuis niet het geval, daar ging niemand.

    In dat opzicht vind ik het eerder schandalig dat zijn vader dan niets eens de moeite neemt om met zijn zoon op vakantie te gaan :confused:

    Super trouwens dat hij wel bij jullie logeert!!
     
    fanona, Mien30, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Ik vind het een leuk initiatief en ik zou het zeker aanbieden, inderdaad onder het mom van “vind Mn kind leuk”. :)
     
    Paardenbloem, zigzag en Amberxx vinden dit leuk.
  8. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    891
    1.121
    93
    Wat ik dan niet begrijp is dat hij dan niet met zijn vader op vakantie gaat, maar goed. Ik begrijp moeder wel. Ik heb een enorme hekel aan op vakantie gaan. Het kost mij alleen maar energie en de vakantie gebruik ik liever om op te laden. Nou gaan mijn kinderen dus wel op vakantie, omdat hun vader dat leuk vindt en tuurlijk ga ik soms wel mee. Anders hadden ze pech gehad. Op vakantie gaan is niet nodig en het is maar net hoe je er als ouder mee omgaat.

    Mocht iemand mijn kinderen mee op vakantie willen nemen als ze nooit gaan maar dat wel graag willen, dan zou ik dat prima vinden als het echt om het het kind gunnen gaat. Niet omdat het sneu is.
     
    Rozemarijn33 en suus1983 vinden dit leuk.
  9. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ach ik ken er wel meer die nooit weggaan omdat moeders heimwee krijgt.
    (En vakantie is zonde van het geld )

    Ik leef echter voor reizen blijf expres klein wonen zodat we lekker vaak en veel weg kunnen. :) zoveel mensen zoveel wensen.

    Als jou gezinnetje het leuk vind om het aan te bieden zou zeker doen. Maar dan wel onder de noemer dat JULLIE het leuk zullen vinden en niet voor het vriendje gaan spreken als in zielig, te kort komen etc.

    Super lief aangeboden trouwens hoor maar breng het tactvol
     
    ansje1982 en Amberxx vinden dit leuk.
  10. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.902
    113
    Vrouw
    Wat lomp dat hij ermee gepest wordt. Hebben ze opgevangen dat het zielig is om niet op vakantie te gaan of zo.
     
    Chelsey88 vindt dit leuk.
  11. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Volgens mij gaat vader wel eens op een soort mannenvakantie (met vrienden naar een sportwedstrijd in het buitenland en dan een paar dagen zon en stad erbij). Dat is wat anders dan een familievakantie.

    Ik breng het natuurlijk tactvol maar vind het wel echt sneu dat hij nooit op vakantie gaat en niet veel te vertellen heeft op school na de vakanties. Zeker met de grote zomervakantie staat dat ervoor en erna volledig in het teken van vakanties (Ieder kind vertelt om de beurt waar ze heen gaan en wat ze gaan doen, tekenen en verhaaltje over maken na afloop en juf heeft ook al eens kort les gegeven over de verschillende vakantielanden (soort aardrijkskunde les zeg maar).

    Je merkt ook dat kinderen er rond die periode vol van zitten (waar ga jij heen? Etc).
     
  12. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Geen idee. Dat vindt ik dus ook erg sneu. Kind geeft wel aan dat hij gaat logeren of een dagje dierentuin etc. Maar er zijn dan toch kinderen die aangeven dat zoiets geen echte vakantie is. Ik heb het idee dat die zaken niet bij moeder terecht komen (die gaat dat niet vertellen aan zijn moeder, lijkt zich wat te schamen volgens mijn kind).
     
  13. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    891
    1.121
    93
    Wat sneu dat het er zo aan toe gaat tegenwoordig. Komt toch van de ouders weg dat kinderen zo denken.
     
    YellowEyes, Mar76, Happymam en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.613
    113
    Vrouw
    :|
     
  15. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.565
    7.391
    113
    Dan nog!? Wel tijd vrij kunnen maken voor je vrienden? Maar niet voor je kind, dat snap ik dan weer niet ...
    Maar goed, dat was niet je vraag.

    Zou het zelf niet doen en als ik het al overwoog alleen als ik zeker wist dat mijn hele gezin er achter zou staan.
     
  16. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.902
    113
    Vrouw
    Met ze bedoel ik de pesters. Het idee dat niet op vakantie gaan, hutje op de hei hebben of in een flat wonen zielig is wordt opgevangen door kinderen. Die kinderen die pesten zijn ook beïnvloed met bepaalde beelden en ideeen dat komt ook niet uit de lucht gevallen.
     
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Mee eens. Ik vind het trouwens ook niet perse sneu als je nooit op vakantie gaat en ik zou het zeker niet kunnen waarderen als iemand het daarop zou gooien, maar gewoon aanbieden als leuk voor je eigen kind. Prima.
     
    Zusterke, KleineLai, Syane en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    En verder, een vakantie is geen must hoor. Niet iedereen wordt er gelukkig van en dat is ook prima. Voor mij hoeft het ook niet perse, maar mijn man en kinderen (de oudste zou ook het liefste thuisblijven) willen wel graag, dus daarom gaan we wel elk jaar.
    Maar vanwege heimwee gaan we gewoon 2 keer een weekje en niet 1x 3 weken bijvoorbeeld.

    Maar een kind is niet sneu omdat het niet op vakantie gaat, wel jammer als her kindje dat graag wil, maar niet sneu.
     
    Liselou en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  19. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.045
    113
    Vrouw
    Het wordt dus door school 'sneu ' gemaakt omdat je na de zomer vakantie verplicht in de kring moet zitten en wat moet gaan vertellen over je vakantie. Bloedhekel had ik daar vroeger aan haha.. Maar kan me ook bijna niet voorstellen dat hij de enige is die niet met vakantie gaat? En gaan logeren en leuke uitstapjes doeb is toch ook leuk en een soort van vakantie?
    Zonde dat hij ermee gepest wordt dat hij niet met vakantie gaat. Beter dat ze op school een thema doen van ' thuis op vakantie '...
    Overigens vind ik het een super lief en leuk idee om hem mee te vragen. Maar dan inderdaad onder het mom van 'dan heeft m'n zoontje een speelkameraadje '...
     
    carry27, Annedore, Zusterke en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Frun

    Frun Bekend lid

    13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Ik snap wel dat jij het sneu vindt, maar daarom is het niet per definitie sneu. Iedereen is anders...Ze doen blijkbaar wel leuke dingen/uitstapjes in de vakantie, dat maakt ook een leuke vakantie en daarover zou hij ook kunnen vertellen.

    Superlief dat je hem met jullie mee wilt nemen, maar absoluut eerst aan de ouders vragen voordat je hem dit voorstelt. Hoe oud zijn de kids eigenlijk?
     

Deel Deze Pagina