1 week in augustus, max 1 dag rijden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door cowgirl80, 8 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    in de meivakantie gaan we al “echt” weg.
    Maar om nu de hele zomervakantie thuis te blijven is ook zo wat. Dus: luxeprobleem!! Waar moeten we heen?

Omdat we mantelzorgers zijn voor mijn vader en we deze periode moeilijker een geschikte “oppas” kunnen vinden... willen we het houden bij een weekje weg op max 8 uur rijden.
    We houden van ruige natuur, maar ook wel cultuur, zijn dol op musea. We kunnen slecht stilzitten.
    Eifel/Luxemburg/Ardennen zijn we al heel vaak geweest, die vallen echt af. recentelijk zijn we een paar keer in oostenrijk en denemarken geweest, maar als iemand een specifieke tip heeft over een verblijf daar, dan sta ik daar wel voor open☺️
    Het hoeft niet perse heel goedkoop te zijn, als het maar leuk is.
    Kom op met de tips!

2. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Richting Berlijn, Dresden,
    Sächsische Schweizer misschien :)

cowgirl80 vindt dit leuk.
  3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Als het weer zo’n heel hete zomer wordt, weet ik niet of Berlijn met kinderen dan wel leuk is. Sachsische schweiz ga ik eens op zoeken. Heb je een specifieke plek waar je geweest bent die leuk was?

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.178
    4.489
    113
    Vogezen of Jura in frankrijk.

Harz in duitsland.

Whysteria en cowgirl80 vinden dit leuk.
  5. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

In de buurt zit ook een groot meer met strand. (wannsee) ik ben denk ik keer of 6 in Berlijn geweest... Mijn man heeft er gewoond. Veel musea (met airco) ook met warm weer goed te doen hoor :)

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    De Harz is een mooi en leuk gebied in Duitsland. Niet super ver rijden maar wel echt weer anders dan de Eifel of Moezel. Landal heeft er een park met prima huisjes.

7. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Idd de Jura in Frankrijk of de Loire (veel musea en kastelen)

8. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

De Jura, of de Morvan is ook leuk. Ik vind de Loire super, maar daar is dan weer niet veel ruige natuur.

9. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Moet het persé in het buitenland zijn? Wij gaan zelf graag naar Italië of Frankrijk op vakantie, we gaan in juni ook een weekje naar Frankrijk, maar als ik aan mijn kinderen vraag welke vakantie hun favouriet was dan hoeven ze niet na te denken, dan is het in koor “Texel”. We gaan dan ook in augustus ook weer een weekje naar Texel, afgelopen jaar ook echt genoten hier.

Whysteria vindt dit leuk.
  10. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Texel is fantastisch! Voor ons is het helaas juist weer erg ver, maar inderdaad: wat een prachtige plek!

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    We gaan altijd een lang weekend naar zeeland in de zomer, opa en oma hebben daar een caravan staan. De kinderen vinden dat geweldig inderdaad. Maar papa en mama willen toch altijd graag ook nog net iets meer doen, nieuwe dingen zien. Ik word altijd zo blij van een buitenlandse supermarkt, een vreemde taal om me heen, een krantje proberen te lezen in die taal. Voor mij is dat echt vakantie, losgeweekt uit de sleur en omgeven door hele andere dingen dan thuis.

12. Roodborstje2

Roodborstje2 Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Noord-West Frankrijk in de omgeving van Lille.. kan je daar lekker door de stad heen en cultuur proeven en musea bekijken, maar er zijn ook twee grote nationaal parken in de buurt voor de natuur. En je bent er zo vanuit Nederland, ligt precies op de grens met Belgie.

13. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ameland, Zweden. Noorwegen?

14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Door omstandigheden heb ik mijn plannen helaas moeten veranderen, maar ik had al besloten, dit jaar doen we het anders.

Geen Frankrijk of Spanje, maar Duitsland.
    En een deel van Duitsland waar ik door een collega op gewezen werd:
    de Duitse kust.
    Kindvriendelijk, veel goede fietspaden, prachtige stranden, leuke dorpjes,
    historie.

https://www.rondreis.nl/blog/bestemmingen/de-mooiste-plekken-langs-de-duitse-kust/

15. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Zweden en noorwegen liggen niet binnen 8 uur rijden helaas.

16. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Nee dat is waar... maar met een nachtje op een boot. Is misschien niet wat je zoekt, maar op zich is het namelijk wel te doen voor een week...

17. A new day

A new day Actief lid

6 mrt 2015
    267
    111
    43
    Arnhem
    Voor ons ook eens een andere plek. Wij gaan naar Frankrijk, Loire gebied. Stukkie onder Parijs op een zoals t er op de site uit ziet erg leuke camping voor kids. Wij zijn benieuwd! Wij hadden geen zin om weer 2 dagen onderweg te zijn.

Deel Deze Pagina