Nooit oppas ? ..

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door auroraa, 18 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Hier ook jaren geen oppas gehad. Mijn moeder en zusjes wilden wel maar het was praktisch niet haalbaar vaak.
    Nu kan het wel maar gebeurd het nog zelden dat we echt samen weg zijn. Laatste x is een halfjaar geleden en was 30 minuten (verplicht iets):rolleyes: andere keren minimaal 1 kind mee. Vorig jaar zomer 2 dagen samen weggeweest, dat was het laatste voor plezier ipv noodzaak

    Als oppas savonds heb ik mijn zusje en een meisje uit het dorp. Overdag is het dan vaak ma.
     
  2. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Grappig dat mensen altijd een ander beeld hebben toch :) wij vinden het vaak zelfs weinig en merken dat ons huwelijk sterker is als we regelmatig even samen de deur uit zijn zonder onze kanjer :)

    Overigens gaat onze dochter dus echt niet zomaar overal heen en echt niet iedereen mag/kan bij ons oppassen, we zijn zeer kieskeurig hihi!

    Bij een slechte slaper zou ik een nieuwe oppas eerst een paar keer overdag langs laten komen (al dan niet betaald) om kennis te maken. En dan de eerste keer ook echt maar een uurtje of twee weg blijven. Wie weet valt het hartstikke mee. En even lunchen samen moet echt wel kunnen dan...
     
  3. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Ja hier ook helaas. Niks aan te doen, proberen haar overal toch mee te brengen maar je kan niet overal binnen met een baby. (de bios bijv of sauna)
     
  4. twoboys

    twoboys Fanatiek lid

    30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Wij hebben geen oppas. Alleen kinderopvang voor onze jongste maar dat is ivm ons werk. Mijn ouders passen op als we oppas nodig hebben voor bv ziekenhuis/tandarts/logopedie/dingen op school voor 1 van onze drie kids (of alle drie) maar niet voor savonds voor onszelf zeg maar. Dat ga ik ook niet vragen ook.

    Als wij wat gaan doen doen we dat als gezin. En dat is best vrij vaak ;)
     
  5. Flachilles

    7 aug 2013
    77
    5
    8

    Voor ons was de oplossing dat een kinderverzorgster van de crèche soms komt oppassen. Voordeel is dat dit zowel voor onze kindjes als voor ons heel vertrouwd aanvoelt. Mijn ervaring is dat zeker de nog jongere kinderverzorgsters die nog geen eigen gezin hebben hier heel hard voor open staan...
     
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat is inderdaad wel een goed idee! Alleen niet werkbaar hier, wegens een onthaalmoeder met een eigen gezin.
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.808
    32.714
    113
    Dat mag hier helaas niet. De leidsters (en stagiaires) mag je daar niet voor benaderen. Wel erg jammer, gemiste kans.
     
  8. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    Oud-stagiaires ook niet?
     
  9. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Ik snap je helemaal. Ik zou het ook vreselijk vinden voor mijn kind in zo'n geval.

    Wij hebben ook bijna nooit oppas. Mijn moeder woont te ver weg en is maar alleen. Mijn schoonouders zijn te oud, en durven 's avonds niet meer te rijden.

    De oplossing voor ons is een heel fijn restaurantje waar ze een zondagmiddag arrangement hebben. Dan gaan we af en toe uitgebreid lunchen. Dat is voor schoonouders wel te doen.

    En binnenkort gaan we kijken of onze buurjongen kan oppassen. Hij is 15 en heeft al ergens een adresje. Dus voor hem wat bijverdienen met fifa spelen met onze kinderen vind hij vast niet erg. Met buren zelf als backup bij ongelukjes.
     
  10. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Dat is idd jammer. Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat het voor een kdv een leuke extra dienst is. Ik zal het eens inbrengen
     
  11. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Hier passen opa en oma op! En ja ook een slechte slaper.
    De 2 keer dat ze heeft gelogeerd sliep ze als een roosje.
    Ook hebben wij een Gastouder die 24 uur per dag open is dus wel avondjes weg. Maar dan haal ik haar liever op.

    Denk dat het wel belangrijk is voor je relatie om af en toe met zijn 2en iets te doen.
    Andere famillie/vrienden die kunnen oppassen?
     
  12. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Dat mag nergens! Dit kan namelijk conflicten in de privé sfeer veroorzaken waardoor het kdv klanten kan verliezen.
    Dit is ook de reden waarom leidster geen contact met ouders mogen hebben buiten het werk.
     
  13. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.275
    113
    ik ben zelf ook altijd heel beschermend geweest naar mijn kinderen, maar een oppas vragen voor eens te kunnen uiteten vind ik toch wel normaal hoor. (ook nooit familie bij ons)
    je kan toch gewoon iemand inhuren? Breng je ze zelf naar bed en ga je daarna uiteten. of juist in de middag, laat je de oppas met ze spelen en ga je lekker uit lunchen oid.
    vraag eens rond of iemand een leuke oppas kent.
    is even spannend maar uiteindelijk zeker leuk!
     
  14. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar die theorie gaat niet op als je een baby of peuter hebt die nog voor je terugbent minstens één keer in paniek zal wakker worden. Althans: ik wil niet dat hij dan een vreemde bij zich heeft.
     
    auroraa vindt dit leuk.
  15. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.275
    113
    Daarom gaf ik nog een optie twee erbij :thumup:
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.808
    32.714
    113
    En gaat alleen op wanneer je geen kindje hebt die het moeilijk heeft met dat soort veranderingen en een wat specifiekere aanpak nodig heeft.
     
  17. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja, die is er ook. En dat doen we soms ook. Maar het is niet hetzelfde...
     
  18. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Ik snap dat men niet wil dat leidsters persoonlijk worden benaderd door ouders. Maar je zou wel een dienst kunnen leveren als kdv, waarbij ouders via een coördinator oppas kunnen aanvragen op niet reguliere tijden.
     
  19. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Dat is mijn ervaring ook
    Onze dochter is best pittig, ook met slapen. Maar laatst was ze logeren bij mijn ouders en ze was voorbeeldig :D
     
  20. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.808
    32.714
    113
    Dat geldt helaas niet voor alle kinderen. Mijn jongste heeft laatst voor het eerst bij mijn ouders gelogeerd. Eerst wilde hij naar huis, toen weer niet. Na een hele tijd viel hij eindelijk in slaap om om 2 uur in de nacht wakker te worden en tot 4 uur heeft ie lopen huilen bij mijn vader. Mijn moeder mocht niet in de buurt komen. Mijn vader kan absoluut niet tegen slaapgebrek en huilende kinderen, dus succes verzekerd. Uiteindelijk zijn ze samen op de bank weer in slaap gevallen, maar ik hoef het voorlopig niet weer te vragen.
    Hij is overigens al 5 pff.
     

Deel Deze Pagina