Nooit positieve ovulatietest!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door laura85, 22 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laura85

laura85 Lid

13 jul 2015
    17
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben heel benieuwd of iemand mijn ervaring herkent en wat het is! Sinds een half jaar ben ik gestopt met de pil. Nu gebruik ik sinds 3 maanden ovulatietesten om uit te zoeken hoe mijn cyclus is. Nu is het probleem dat ik nooit een positieve ovulatietest heb gehad! In de eerste maand 1 dag een licht streepje, maar bij lange na niet zo donker of donkerder als de teststreep. Daarna nooit meer iets gezien. En ik start eerder met testen dan nodig is en ik test echt 2 weken, dus ik kan het onmogelijk gemist hebben. Ook bekijk ik het cervixslijm, maar die verandert ook nooit in eiwitachtig slijm. Ik word wel elke maand ongesteld met een cyclus tussen de 27 en 32 dagen. Zou het kunnen dat ik helemaal geen eisprong heb of zou het iets anders kunnen zijn? Ik voer de testen namelijk heel secuur uit. Gr Laura

2. Eedihcro

Eedihcro Bekend lid

14 dec 2015
    658
    161
    43
    NULL
    NULL
    Heb je al eens verschillende merken geprobeerd? Want op die van sensitest zie ik niks, terwijl anderen erbij zweren. Ik heb nu die van testjezelf.nu en daar kan ik echt niet om de positieve test heen. Dus wellicht is een ander proberen een oplossing voor je. Ik hoop dat het snel Pasen is bij jou!

3. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    En test je 2x per dag? Ik heb zelf namelijk een hele korte piek. Als ik niet 2x per dag test vind ik 'm ook niet.

4. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Als je een maandje temperatuurt kun je er ook achter komen wanneer je ei was

5. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik had ook testen van sensitest en ik had nooit een streep die even donker was als de controlestreep.. Ben toch de digitale ovulatietesten van cb gaan doen. Was wel wat duurder maar nooit twijfelen. Toen was ik ook binnen no time zwanger dus heb ze zelf ook niet lang hoeven gebruiken..

6. laura85

laura85 Lid

13 jul 2015
    17
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties! Ik heb testen van de Action gebruikt en twee verschillende testen van Mat Care. Dus misschien maar een keer de dure CB gebruiken. En misschien toch ook maar gaan temperaturen. Temperaturen moet ik dan wel even op de goede manier doen, want bij mijn vorige zwangerschap deed ik het onder mijn oksel en dat werkte niet. 2x testen op een dag zou nog kunnen op mijn vrije dagen. Maar als ik werk is het geen doen. Maar ideeën genoeg dus. Ik moet wel uitkijken dat ik er te veel mee bezig ben, want dat is ook niet echt van goede invloed. Maar bedankt meiden!

7. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    CB kun je 's ochtends gelijk doen en dan na je werk weer? Ik zou wel 2x per dag gaan testen. Ik had het al aangegeven maar ik heb een korte piek. Ik heb toevallig gistermiddag om 14.30u een smiley gehad. Terwijl ie gisterochtend om 11.00u nog negatief was en gisteravond om 20.00u ook alweer negatief.

8. laura85

laura85 Lid

13 jul 2015
    17
    0
    1
    NULL
    NULL
    Collin, heb je wel een regelmatige cyclus? En hoeveel dagen test jij? Ik begin vroeg met testen, omdat het steeds zo wisselt en ik echt op tijd wil beginnen om het niet te missen. Dus nu test ik steeds bijna 2 weken. Dus wordt een dure grap!

9. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik begin op CD5 met testen. Mn cyclus dagen staan in mn handtekening. Redelijk regelmatige cyclus. Het verschilt wel nog eens wanneer ik positief test. Ik test met de action ook nooit positief. Wat ik doe is testen met goedkopere en als ie vrij donker is dan gooi ik er 1 van CB achteraan.

10. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Dan nog kan de maand erop weer heel anders zijn . Handigst is dan om elke maand te temperaturen

11. loveisuss

loveisuss Actief lid

7 nov 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind zelf de ovulatie testjes van zwanger en kids erg goed,en dan gewoon de goedkope dipsticks,kost bijna niks en 2x per dag testen.ik zou gewoon een keer de hele cyclus door testen dus vanaf eind ongie tot begin volgende ongie in combinatie met temperaturen(zeker 3 maand) hopelijk kan je zo toch je ei vinden ,zo niet zou ik gewoon een doorverwijzing vragen

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Misschien een keer langer doorgaan met ovulatietesten, want het kan dus heel goed zijn dat je hem WEL gemist hebt als je maar 2 weken test. Wellicht heb je namelijk een kortere luteale fase dan de gemiddelde 14 dagen.

Bij een cyclus van 27 dagen kun je je eisprong verwachten vanaf dag 9 tot en met dag 17 van je cyclus, gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen. In dat geval dus al starten vanaf dag 7 van je cyclus.

Bij een cyclus van 32 dagen kun je je eisprong verwachten vanaf dag 14 tot en met dag 22 van je cyclus. Gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen.

In jouw geval zou ik dus starten vanaf dag 7 van je cyclus en desnoods net zo lang doortesten totdat je ongesteld wordt. En dus niet al stoppen na 2 weken.

Of test je al net zo lang door totdat je ongesteld wordt? En op welke cyclusdag begin je dan met testen?

13. laura85

laura85 Lid

13 jul 2015
    17
    0
    1
    NULL
    NULL

Ik ga de zwanger en kids denk ik ook maar eens nemen en wat cb erbij. Ik moet echt wat meer geduld hebben

14. laura85

laura85 Lid

13 jul 2015
    17
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik wist niet dat de luteale fase zo lang duurde. Maar is deze wel elke maand ongeveer hetzelfde of kan dat ook weer een hoop schelen? Ik start steeds met testen op dag 10. Deze maand t/m de 23e en vorige maand tot de 25e. Misschien idd maar wat langer doen. Maar ik merk aan mijn cervixslijm ook nooit wat. Dat zou toch op een dag ook rekbaar moeten zijn.

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

De luteale fase verschilt van vrouw tot vrouw en kan per cyclus zelfs verschillen. De mijne varieert van 10 tot 14 dagen.

En niet elke vrouw heeft zichtbaar vruchtbaar slijm hoor. Er zijn er ook genoeg die niks verliezen (maar wel inwendig aanmaken) en toch gewoon zwanger worden.

16. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Be happy is mij voor. Idd mogelijk korte LF waardoor je te kort test. Ik had de Esten van zwanger en kids. In de 2e maand daarmee zwanger. Nb de zwanger en kids zwangerschapstesten zijn niet goed. Vin de ovulatietesten wel goed

17. laura85

laura85 Lid

13 jul 2015
    17
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dank jullie allemaal! Ik ga mijn best doen de komende maanden en stiekem hopen dat het snel zover is.

Deel Deze Pagina