Meerdere topics hier nog geopend en over gelezen en meerdere adviezen gevraagd aan artsen. Mijn bevalling naderde en mijn dochter was ziekjes. Een enkeling waarschuwde om toch heel voorzichtig te zijn, maar de meeste "adviezen" waren dat je het toch niet kon voorkomen, oudere kinderen moeilijk uit de buurt kon houden van pasgeboren baby's en dat baby's nog genoeg antistoffen van hun moeder bij zich hebben en als je dan ook nog eens borstvoeding geeft, moeten ze wel redelijk beschermd blijven. Nou waar ik al bang voor was: oudste dochter bleek enkele dagen na bevalling toch een fikse longontsteking te hebben en inmiddels ligt mijn kleine twee weken oude meisje al een paar dagen in het ziekenhuis met het rs-virus Ze is er flink ziek van en het zit ook al op haar longetjes; longontsteking kan zich elk moment openbaren. Ze ligt aan het zuurstof en krijgt voeding via een sonde omdat ze te zwak is om zelf te drinken. Ik ben er goed ziek van... babybroertje heeft nergens last van dus hij moet thuis blijven... mis hem zo erg! Vreselijk dat ik niet bij allebei kan zijn. Ze blijken toch zó kwetsbaar te zijn. Neiging om ze te beschermen en met geen ander mens in aanraking te laten komen de komende maanden. Zo bang voor herhaling. Bah.
Awww wat sneu hopelijk komt ze er gauw bovenop zodat je weer snel bij hun allebei kunt zijn. Heel veel beterschap!!!
Wat heftig! Zo zielig voor zo'n kleintje en dat ze nu even uit elkaar zijn gehaald. Ik snap hoe je je voelt als je niet bij beide kunt zijn. Ik wil je jullie heeeel veel sterkte en beterschap wensen
Hier vergelijkbaar gehad. Ook topic hier geopend. Velen reageerden met: je kunt toch niet iedereen bij de baby weghouden etc. Baby's krijgen antistoffen mee etc. Zelfs een verloskundige reageerde zo. Ook mijn zoontje werd opgenomen met een ernstige lichtweginfectie! Pasgeboren baby's zijn echt kwetsbaar! Zorg dat iedereen met ook maar een beetje verkoudheid wegblijft! Heel veel sterkte gewenst! Hopelijk is ze snel weer op krachten!
Wat ontzettend naar voor je. Ik hoop dat je kinderen vlug weer opknappen zodat je ze gewoon allemaal thuis hebt. En goed van je dat je het hier meldt. En jij ook Merah. Ik had eigenlijk altijd het idee 'hoeveel kwaad kan een verkoudheid nou?' Toch erg veel dus.
Och wat een nare situatie zeg! Maar idd kleine kindjes zijn erg kwetsbaar. Ons mannetje was ook bij twee weken ernstig verkouden en koortsig. Ha moest erbij komen, gelukkig geen opname. Ben er enorm van geschrokken. Nu is hij al weer tig keer verkouden geweest incl oorontstekingen en koorts. Zo zielig en vermoeiend. Hopelijk zijn jullie heel snel weer thuis en compleet
Ik heb het ook gehad. M'n dochter van 3 weken werd zo ziek door een heftige verkoudheid van de oudste, dat ze in het ZH belandde. Zo zielig bij die hele kleine ukkiepukkies. Iedereen in mn omgeving zei juist dat ik zo overdreven voorzichtig was en de kleine heus wel tegen een stootje zou kunnen en zoooo ontzettend veel antistiffen zou hebben. Ik werd en wordt er echt gek van dat sommige mensen doen alsof je een psychische stoornis hebt, wanneer je probeert je baby een beetje uit de buurt van zieken te houden :x. Natuurlijk kun je niet alles voorkomen, maar baby's een beetje uit de buurt van zieken houden heeft niet te maken met OCD of overdreven bezorgd zijn, grrrrr. Ik hoop dat je kleine meisje snel weer lekker mee naar huis mag en samen kan zijn met haar broertje en zus. Heel veel sterkte voor haar en jou!
Balen zeg. Je kan alleen antistoffen meegeven aan je kind van ziektes die je zelf gehad hebt (of, waarschijnlijk in mindere mate, voor gevaccineerd bent). En bepaalde virussen (griep, maar ook kinkhoest) veranderen ook nog 's in de loop vd tijd. Min ervaring is dat borstvoeding wel helpt, als je zelf ook virusje oploopt dat maak je direct antistoffen en is baby korter ziek. Alleen RS virus merkt een volwassene helaas minder van dan een baby. Beterschap!
Mijn zoon heeft ondanks de borstvoeding mooi hersenvliesontsteking gehad toen met 6 weken. doordat iemand zijn handen niet goed had gewassen en enterovirus aan zijn of haar handen had. Heel veel beterschap
Heftig! Gewoon beschermen hoor. Gelukkig hier niemand die ook maar een beetje ziek was bij mijn kind kwam. Mocht van mij niet en zelf deden ze het ook niet. Ik wil je heel veel sterkte wensen en veel beterschap! Hopelijk is jullie kleine meid snel beter
Mijn dochtertje heeft met 8 weken ook Rs gehad en moest ook worden opgenomen. Ik vroeg me ook af hoe het zat met de antistoffen, maar mij werd verteld dat je geen antistoffen opbouwt voor het RS virus omdat het net zo is als het verkoudheid virus. En je kunt dan pas antistoffen geven op het moment dat je lichaam op dat moment ook met het virus bezig is. Gelukkig mochten wij na 4 dagen weer naar huis en hoefde ze niet aan de zuurstof of sondevoeding. Maar ze is sindsdien om de haverklap ziek, ondanks de borstvoeding. Ik hoop dat jullie kleintje snel beter wordt!
Idem gehad toen baby zes weken was. Altijd ziek ondanks volledige bv. Zo jammer. Sterkte! Niet leuk om zo met elkaar te starten.
tja ik blijf erbij dat het wel belangrijk is om in het hele begin BV te geven, maar het is zeker geen garantie idd, was dat maar zo... heel sneu dat het zo is gelopen, heel veel sterkte en beterschap. xx
Antistoffen zijn vooral van toepassing bij bacteriële infecties en niet bij virussen Is dus echt onwijze pech!! Jongste ook rs gehad met dezelfde Hulp als bij jou nu in zh. Gelukkig zijn ze echt 'opeens' beter heb me er echt over verbaasd
Vind het heel erg voor je kindje zal ook wel commentaar krijgen op mijn reactie maar ik vind je titel van dit onderwerp erg raar. Borstvoeding geeft antistoffen aan je kindje op verschillende manieren maar is geen wondermiddel het is geen garantie dat je kindje niet ziek wordt, denk dat dit een verkeerde interpretatie is, hoe naar en rot ik het voor je vind echt waar begrijp mij niet verkeerd. Heel veel sterkte
Wat naar dat je kleintje zo ziek is. Maar wat Cato ook al zegt: dat betekent niet dat ze geen antistoffen meekrijgen van jou en uit de BV. Alleen denken veel mensen wel onterecht dat kleine baby's daardoor dan helemaal niet ziek kunnen worden, omdat ze toch die antistoffen wel hebben. Het is dus zeker wel verstandig om mensen die verkouden of grieperig zijn, niet te laten komen op kraamvisite. Die komen dan gewoon maar een keer als ze weer opgeknapt zijn Hopelijk gaat het snel weer beter en mogen jullie verder een rustige kraamtijd hebben!