Staafmixer of keukenmachine?

Discussion in 'De lounge' started by Strandbal, Apr 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Dag dames!

Ik ben begonnen met mijn zoon hapjes geven uit potjes omdat ij die gratis had. Maar ik wil vers gaan geven en nu zoek ik dus een apparaat om te pureren. Kan ik beter een keukenmachine of staafmixer kopen?
    Ik heb die apparaten nooit nodig gehad dus heb ik ook niet in huis.

2. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Staafmixer lijkt me daar prima voor.

Maar je kunt natuurlijk ook gewoon stukjes snijden en het zo geven. ;) Vanaf 6 maanden dan he, heb je helemaal geen machine nodig. :D
    (Rapley methode heet het)

3. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,658
    2
    38
    Zuiden
    Ik heb een babycook maar als ik eerlijk ben heb ik liever een staafmixer. Met de babycook moet je lang mixen om alles gepureerd te krijgen, en dan kan je dus ook niet echt het wat grover gaan geven. Ga me binnenkort dus weer een staafmixer halen..

4. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

Apr 29, 2013
    520
    8
    18
    Ik heb toevallig pas een staafmixer aangeschaft, vooral voor verse soepen en ik moet zeggen, bevalt echt super.
    Geen ervaring met keukenmachine.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,186
    35,868
    113
    Ik zou dan voor een staafmixer gaan, want een keukenmachine vind ik altijd zo in de weg staan.

Maarre, idd, stukjes geven gaat ook prima hoor. Rapley inderdaad.

6. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik had de goedkoopste staafmixer gehaald en die pureerde prima! Nu gebruik ik 'm om shakes of smoothies te maken :)

7. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    Staafmixer inderdaad of rapley. Was hier een groot succes.

8. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Ik heb de babycook, en ben er super blij mee maar inderdaad wanneer je het in grovere stukjes wilt geven is dit niet handig..maar zolang dat nog niet nodig is vindt ik het ideaal!
    Maar een staafmixer volstaat ook hoor, ik heb die van mediamarkt goedkoopste ideaal ding! Op mn werk hebben we er 1 en die doet uren over een stukje appel..vreselijk ding..weet niet zo goed van welk merk.
    (Braun is ook n aanrader maar wel wat prijziger)

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Oke dat word een staafmixer!

10. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

Jan 23, 2014
    1,168
    1,332
    113
    Ik zou gaan voor een staafmixer of een kleine blender. Staafmixer is handig hoor maar ik vind een blender veel makkelijker werker bij vast (en warm) voedsel. Een kleine blender neemt ongeveer de zelfde ruimte in als een staafmixer en ze zijn allebei in verschillende prijsklassen te koop. Als je voornamelijk babyvoedsel gaat pureren volstaat een staafmixer/blender die niet zo duur is.

11. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Staafmixer. Heb de set met staafmixer, haksel en klopper. De haksel ben ik gaan gebruiken vanaf 8 maanden. Steeds grovere stukjes.

12. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik gebruikte eigenlijk altijd het kleine potje met dat mesje wat bij de staafmixer zit (heet dat haksel..?) Als je een kleine hoeveelheid gaat pureren met een staafmixer is dat een beetje lastig. Vaak blijven er dan grove stukken in de staafmixer zitten die hij niet mee maalt/mixt.
    In de haksel kan je het ook zo fijn/grof maken als je wilt.

13. yem

yem Niet meer actief

Hier ook dat potje met mesje waar je de staafmixer opzet :) heel handig ook bij vleessnipperen.

14. jetje86

jetje86 Actief lid

Jul 3, 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Magic Bullit

Share This Page