Noooit meer zelfscan Jumbo!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Melissa122, 21 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Ik vind het scannen alleen maar fijn. Weet je hoe vaak er bij de jumbo dingen verkeerd geprijsd zijn. Daar kom je met zelf scannen achter. Mijn man let daar meer op dan ik overigens, maar we hebben al genoeg boodschappen gratis gekregen :)

2. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik had dat een week of wat geleden ook !! Echt een hele kar vol , voor bijna 80 euro vergat ik een paprika van 0.45 cent jeetje moest ik alle boodschappen uitpakken en weer in laden schaamde me dood.

Ik snap wel dat het zo moet gebeuren maar je voelt je echt voor l*l staan.

3. Koon

Koon Niet meer actief

Ik had dat vorige week. De druiven vergeten te scannen. 2 tassen uit kunnen pakken en op de band moeten leggen. Schaam!
    Maar goed, ik snap het wel...

4. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik scan al jaren (onze AH was in 2005 de eerste in NL die ging scannen) en wil nooit meer anders. En ja, heb regelmatig controle, zeker 1x per 2 maanden ofzo. Geen punt, klopt bijna altijd :)

1x dacht ik daar anders over, ik weet niet waar m'n hoofd was tijdens t scannen maar er klopte geen zak van. Ik had bepaalde dingen niet gescand en andere dingen juist weer dubbel. Aan t einde van de lijn had ik uiteindelijk mezelf redelijk genaaid haha. Dus was financieel blij dat ik controle had, want daardoor was ik wel goedkoper uit. Maar vond het wel gênant :) En toch ben ik altijd blijven scannen, voor mij geen cassieres meer:)

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik weet niet eens hoe dat zelfscannen bij de AH werkt. :) Nu ga ik ook vrijwel nooit naar de AH, die zit hier niet in de buurt, maar toch...

Je pakt zo'n scan-apparaat uit het rek en zet die op het handvat van je winkelwagen? En dan scan je al je boodschappen voordat je het in je krat/wagen doet? Vervolgens geef je bij een speciale kassa je scan-apparaat af en betaal je? Dan hoef je je boodschappen niet meer uit je krat te halen, tenzij ze een steekproef doen?

Ik zou me ook rot schamen, maar dat komt vooral doordat ze je dan meteen het gevoel geven dat je het met opzet hebt gedaan. Je wordt meteen als dief beschouwd. Terwijl het gewoon een vergissing is. Je gaat toch echt niet een tros bananen van 50 cent jatten (of had je de bananen stiekem in je jaszak?:D). Ik denk dat het vaker voorkomt dat mensen per ongeluk dingen twee keer scannen.

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Bij de AH hoef je überhaupt niet meer langs een kassa Jippie, je gaat gewoon langs een betaalpaal, scant nogmaals je bonuskaart en dan weet ie wat je gescand hebt en dan kun je pinnen. Ideaal.

Hier geven de medewerkers echt nooit het gevoel dat je een dief bent hoor, hebben eerder de houding 'foutje, kan gebeuren'.

7. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ik doe altijd aan zelfscannen, bij de Hoogvliet en de AH, dat gedoe van in de kar, op de band, in de tas... En dan ook nog eindeloos wachten bij de kassa (die rijen hier bij de Hoogvliet zijn echt altijd lang!)
    Bijna niemand gebruikt hier de zelfscan bij Hoogvliet dus ik sta zo weer buiten. Af en toe controle, nog nooit iets geks gehad, en ach, als ik wel een keer wat vergeten ben bij controle lig ik daar niet wakker van eerlijk gezegd. Ik ben ook maar een mens dus ik kan ook wel eens wat vergeten! Ik scan het gewoon voor het in de tas gaat, volgens mij vergeet ik eigenlijk nooit wat!

8. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    K heb nog nooit gescand haha. En onze jumbo heeft dat nog niet...

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ben geen fan van de zelf scan kassa. Juist om de reden die jij noemt.

Neem ik wel een zelf scan kassa dan zeg ik meteen bij het afrekenen hoop dat ik het goed gedaan heb. Kijk alsjeblieft na als je het niet geloofd. En ook al is het een steek proef vaak zijn er camera.s daar achter zitten mensen en die kijken ook mee of het wel goed gaat. Denk ik. Als het niet had geklopt dan was het meer geweest dan die paar bananen.

Dat is het risico wat de winkel neemt en jij. met deze service.

Dus ik zeg van kijk het alsjeblieft na. Ben wel te vertrouwen maar kan makkelijk een fout maken bij het zelf scannen. Je denkt dat je ge scant hebt en ziet het te laat dat het er niet op staat. Tja.

10. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    Hier ook al gebuurd, vriend de scanner en alle 2 boodschappen de kar doen. Kwamen we ook in een controlle, was voor 88 euro ofzo en had dus de good noodles niet gescant. Dus naar de gewone kasso alle weer op de band. Voelde me toen ook schit. Maarja kan gebeuren.

11. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha Oh wel herkenbaar!
    Ik vind t erg makkelijk maar had laatst ook controle en had m'n bolletje smeerworst van 39 cent vergeten, m'n dochter had die in t mandje gegooid en vergeten te scannen.
    Voelde me net een crimineel haha.

12. Verox

Verox Niet meer actief

Geen succes dus de zelfscan als ik hier de verhalen hoor.

Heel herkenbaar ja.
    Ook ik was ervan overtuigd dat we altijd alles goed deden scannen.
    Ik schaamde me ook verschrikkelijk toen bij een steekproef bleek dat we toch iets vergeten waren! Ik zei nog jeetje, als wij al iets vergeten zijn te scannen (terwijl wij daar heel nauwkeurig in zijn) dan gebeurt dat vast vaker, en moet de Jumbo daar toch geld mee mislopen...

Ik gebruik de zelfscanner nu wel weer, maar let NOG beter op. In dat opzich is die steekproef wel goed natuurlijk.

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Over dat laatste: ik weet niet in welke winkel jij je boodschappen doet, maar ik heb bij onze jumbo nog nooit het gevoel gekregen dat ze denken dat ik het expres vergeet. En eerlijk in eerlijk, ik ben ook wel eens iets vergeten. Dan niet zozeer 1 los artikel, maar als ik 3 pakken melk heb, dat ik er maar 1 scan.

Maar goed, ik voel me niet zo snel aangesproken met dit soort dingen, die juffrouw achter de kassa doet ook gewoon haar werk en ik weet zelf wel beter. Daarbij verontschuldige ze zich afgelopen week uitgebreid toen ik voor de derde dag op een rij controle bad.

14. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    oeiii ..

herkenbaar.. hier ook al eens gehad. De eerste keer volgens mij zelfs. Maar ik scan nog steeds zelf. Zoveel makkelijker. Gelijk mijn tassen in

Ze controleren bij de jumbo waar ik kom standaard alleen het aantal artikelen dat ze controleren verschilt. Ik zeg ook altijd als ze vragen; " heeft u alles kunnen scannen" " dat hoop ik"

De keer dat ik dus ook iets niet had gescaned ( was overigens i.d. ook fruit ) stond ik daar ook met een enorm rood hoofd.. Die mevrouw achter de kassa stelde me gelijk gerust.. door te zeggen dat ze echt wel geloofde dat ik het niet expres gedaan had en dat er legio mensen regelmatig iets vergeten. Maar of ik toch even naar een gewone kassa wilde gaan. Ze wilde zelfs wel even helpen met in en uitruimen. Nou dat hoefde niet..
    maar voor mij geen reden om nooit meer te scannen hoor !
    zal vast nog wel eens iets vergeten, maar scan ook wel eens iets per ongeluk dubbel.. ben ook maar een mens :) en doe het zeker niet bewust..

15. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook zo goed als altijd de zelfscan.

Tot nu toe ook altijd alles gescand en ook verschillende steekproeven moeten doorstaan... haha..

Maar laatst was ik bij de jumbo en ze vroegen of het allemaal gelukt was. Ja.. alleen had ik nog de vraag of ik daadwerkelijk met 12 pakken melk hierna nog 11x op de plus moet drukken met dat irritante geluid. Nee ik kon ook gewoon zeggen dat ik 12 pakken melk had of 1x scannen en dan bij de kassa zeggen dat ik er meer had.
    Doe ik dat bij een andere jumbo en zeg.. ik heb 12 pakken melk..
    Ow heeft u deze niet 12x gescand? Nee want dat konden jullie makkelijker bij de kassa. Ja maar nu moet ik hem nog 11 keer scannen... scant ze 1 pak melk en drukt op het scherm 11x in... wat een muts... niks 11x scannen... de volgende keer scan ik het niet meer en laat ze dat gewoon bij de kassa doen.

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Ik ben veel te vergeetachtig en wispelturig voor de zelfscanner - ik zou niet alleen de helft vergeten, maar bedenk me ook nogal eens, leg iets terug, pak iets anders... mij te ingewikkeld met de zelfscanner, dus ik ga wel gewoon naar de kassa! De zelfscanners zoals bij de IKEA of Hoogvliet, waar je lekker kan grasduinen en aan het einde alles zelf scant, dat vind ik dan wel weer leuk - bliep bliep!

17. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Hahaha, ik ben er ook altijd bang voor bij de steekproef! Maar tot nu toe altijd alles gescand! Al was dat in het begin meer dankzij mijn man... Ik moest er even aan wennen en gooide de boodschappen automatisch zonder te scannen in de kar.
    Nu is het juist andersom. Van de week deden de zelfscanners het niet. Toen voelde het juist heel apart om alles zonder te scannen in de wagen te leggen.

18. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Volgens mij kan dat bij ons nog niet eens. Had er nog nooit van gehoord zelfs

19. Smnee

Smnee Niet meer actief

Hier bij Albert Heijn heeft diegene een kastje en die geeft de kassa nummers aan die gecontroleerd moeten worden. Dat ligt er maar net aan wie daar dan betaalt.
    Ik ben ook een keer gecontroleerd, ik begreep haar verkeerd natuurlijk :D
    Ze zei dat ze vijf artikelen wilde scannen en ik verstond dat ik maar vijf artikelen gescand had. Dus ik zei 'dacht het ff niet hè?'
    Verder ben ik erg enthousiast over de zelfscan, je bent echt zo klaar.

20. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Och meid toch haha. Ik heb ook bij een supermarkt gewerkt met zelfscan, en geloof me je ziet echt wel wanneer iemand iets expres doet of niet. Als iemand iets was vergeten te scannen, tja, kan gebeuren. Ik dacht er verder ook niks bij hoor. Tenzij het meerdere producten waren, dan kan je inderdaad mee naar achter.

Deel Deze Pagina