Noor is stoer en Joosje vind ik meer een koosnaampje. Misschien als afkorting van José / Josephine/a?
Ik vind Joosje geweldig! ♡ En als hij later 'vergroot' wordt naar Joos dan vind ik hem nog steeds fantastisch. Klinkt super leuk, lief, hip, stoer en ook een beetje mysterieus. Ik vind ik hem tof!
Joosje, hmmm, nee. Josefien en dan afgekort Joosje oke, maar als ze wat groter is heeft ze wel een keus. Noor vind ik wel leuk, maar ook hier zou ik een volledige naam maken als Nora of Enora of zelfs Eleonora of iets...
Ik neig zelf meer naar Noor, omdat ik Joosje zoals je zelf zegt niet alledaags is. Is niet helemaal mijn smaak ook. Voor een baby nog wel leuk, maar voor een volwassen vrouw erg kinderachtig. Maar als jij het een mooie naam vindt die al jaren in je hoofd zit zou ik toch voor Joosje kiezen, anders zul je toch spijt gaan krijgen door op safe te spelen
Joosje, geweldig! Zie er wel een sportief hockey gezinnetje bij wat ook een beetje cultureel onderlegt is. Geen naam voor iedereen dus, maar dat maakt 'm juist zo leuk.
Ik zou zelf voor Josefien gaan en dan Joosje gebruiken. Het is een kwestie van smaak, maar ik houd niet zo van -je namen en ik vind het hier nog minder mooi, omdat je twee keer de J hebt. Ik vind het wel een prima naam en zou zeker niet voor Noor gaan omdat je dat veiliger vindt. Dan zou ik dus nog eerder Josefien o.i.d. afkorten.