Noor of Noortje?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Marleentje89, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleentje89

16 dec 2014
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    Wij krijgen waarschijnlijk een meisje en zijn over namen aan het denken. Nu blijft noor(tje) steeds langskomen maar we twijfelen omdat ik het altijd een beetje vreemd vind om een naam met -tje te geven als die als volwassene ook nog gebruikt wordt. En Noor word denk ik toch snel Noortje. Wat vinden jullie?

2. Anouk89

Anouk89 Actief lid

15 jun 2014
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Noor
    Ik vind idd -tje bij een volwassene altijd een beetje kinderlijk

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Noor, of liever nog Nora. Dan kun je Noortje gebruiken als koosnaam terwijl ze klein is, en zodra ze het zelf niet meer leuk vindt kan ze een "volwassen" naam gebruiken.

4. Neko85

Neko85 Actief lid

21 jun 2013
    347
    0
    0
    NULL
    Zaandam
    Er zijn genoeg mensen die hun paspoortnaam niet gebruiken. Ik keen een Noortje, maar iedereen noemt haar toch Noor sinds haar tienertijd.
    Ik geloof niet dat zij het storend vind dat die -tje in haar paspoort staat ;)

5. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ik ben helemaal fan van de naam Noortje!
    Wel zou ik kiezen voor bijvoorbeeld de officiële naam Nora Sophie met roepnaam Noortje.
    Kan in de tienerjaren dan altijd Nora of Noor worden mocht Noortje dan niet zo leuk zijn.

6. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Persoonlijk vind ik -tje namen niet heel leuk omdat het inderdaad als je volwassen bent niet heel prettig kan zijn.
    Zoals je aangeeft Noortje wordt waarschijnlijk Noor als ze ouder is, je kunt het ook omdraaien Noor wordt waarschijnlijk Noortje als ze jong is ;)

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.903
    5.164
    113
    Dit! Ik zou Noor doen en haar de eerste jaren Noortje noemen. Als volwassen vrouw is Noor leuker

8. misa

misa Niet meer actief

Noor vind ik mooier.
    Of nog beter: Norah met als koosnaampjes Noor en Noortje.

9. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Ik zou zelf voor Nora(h) kiezen en dan de roepnaam Noor of Noortje gebruiken.

10. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Persoonlijk zou ik haar dan officieel Nora(h) noemen en haar gewoon Noor(tje) noemen.
    Ik zou sowieso de meer 'serieuze' naam haar 'echte' naam laten zijn. Liever Noor heten en Noortje genoemd worden dan Noortje heten en dan Noor genoemd worden.

11. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Noor of nore of nora

12. mamavan Thijs

mamavan Thijs Actief lid

31 aug 2009
    120
    0
    0
    Noor!! Ik hou niet van -tje namen. Als ze volwassen is vind ik dat zo gek. Noor kun je altijd Noor te zeggen. Grappig ik had gister ook al een poll over Sara of Nora.. Daar zeiden ook veel mensen dat Nora ook Noor genoemd kan worden :)

13. mamavan Thijs

mamavan Thijs Actief lid

31 aug 2009
    120
    0
    0
    Bedoel natuurlijk bij Noor kun je altijd Noortje zeggen

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Noor :D

Ik noem onze dochter meestal gewoon Noor, soms Noortje. En voor later vind ik Noor ook mooier dan Noortje.

15. VSC

VSC Niet meer actief

Noortje. :)
    Noor vind ik hard klinken en Nora/Norah komt me strot uit

16. MommyInHeels

MommyInHeels Actief lid

10 mei 2015
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het toch wel mooi is om een mooie volledige naam in je paspoort te hebben. Bedoel alles word geautomatiseerd dus in de toekomst zou je juist wel vaker ID en bankpasjes moeten vertonen.
    Met die gedachten zou ik dan voor Noor gaan en Noortje als koosnaam houden.

Eleanor / Eléonore / Eleonora / Norina , zijn mog mooie klassieke vormen van die naam. Maar dan vind ik Noor gek genoeg weer leuker en hippe als roepnaam. :)

17. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Precies wat je zegt! Noor en zolang ze klein is noem je haar toch wel Noortje ;)
    Ik vind Noor een super leuke naam!

18. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Noor :)

19. Boommm

Boommm Niet meer actief