Noor of Noortje?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Marleentje89, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Berwtje

Berwtje Lid

14 apr 2015
    7
    0
    0
    administratie
    Brabant
    Mijn dochter heet Eleanora en haar roepnaam is Nory.
    Met een Y dus ipv tje of a.
    Er zijn maar weinig meisjes die zo heten.
    EN zo heeft ze zelf de keuze of ze Eleanora wil heten of gewoon Nory genoemd wil blijven worden. Zij is nu 15 jaar en vind zelf Nory het leukst al heeft ze een periode gehad dat ze graag Eleanora genoemd wilde worden. Dat was toen ze naar de middelbareschool ging want bij een grote meid hoorde een grote naam hahaha, maar al haar vriendinnen bleven gewoon Nory zeggen dus het is niet echt overgekomen.
    Succes met de keuze

2. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Ik zou als officiële naam Noor geven en dan kan je haar zelf Noortje noemen zolang ze klein is.

3. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Noor! Erg mooi. Jammer dat ik mijn kat ooit zo heb genoemd.
    Nora ook mooi.
    Nore ook! Of Norèn.

Maar geen Noortje. Ik zou mijn kind nooit een verkleinnaam geven. Je kunt haar altijd Noortje noemen Als bijnaam.

4. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ook ik vind Noortje meer een koosnaam dan een 'echte' naam. Maar alleen 'Noor' klinkt ook zo vreemd...

5. Betula

Betula Bekend lid

29 jun 2012
    917
    69
    28
    NULL
    NULL
    Noortje! Ik vind Noor zo hard en onaf klinken. Komt misschien omdat ik zelf ook een -tje naam heb. Heb er in ieder geval geen last van.

6. Marleentje89

16 dec 2014
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal!! Als t iets met Noor wordt dan doen we denk ik Noor voor de officieel en dan eventueel Noortje als t bij haar past als koosnaam. Maar gelukkig hebben we nog even om t te laten bezinken ;)

Deel Deze Pagina