Mijn dochter heet Eleanora en haar roepnaam is Nory. Met een Y dus ipv tje of a. Er zijn maar weinig meisjes die zo heten. EN zo heeft ze zelf de keuze of ze Eleanora wil heten of gewoon Nory genoemd wil blijven worden. Zij is nu 15 jaar en vind zelf Nory het leukst al heeft ze een periode gehad dat ze graag Eleanora genoemd wilde worden. Dat was toen ze naar de middelbareschool ging want bij een grote meid hoorde een grote naam hahaha, maar al haar vriendinnen bleven gewoon Nory zeggen dus het is niet echt overgekomen. Succes met de keuze
Noor! Erg mooi. Jammer dat ik mijn kat ooit zo heb genoemd. Nora ook mooi. Nore ook! Of Norèn. Maar geen Noortje. Ik zou mijn kind nooit een verkleinnaam geven. Je kunt haar altijd Noortje noemen Als bijnaam.
Ook ik vind Noortje meer een koosnaam dan een 'echte' naam. Maar alleen 'Noor' klinkt ook zo vreemd...
Noortje! Ik vind Noor zo hard en onaf klinken. Komt misschien omdat ik zelf ook een -tje naam heb. Heb er in ieder geval geen last van.
Bedankt allemaal!! Als t iets met Noor wordt dan doen we denk ik Noor voor de officieel en dan eventueel Noortje als t bij haar past als koosnaam. Maar gelukkig hebben we nog even om t te laten bezinken