noord-brabant Mama's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door errisjuh, 17 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

@ mama & Duster: misschien een idee. Je hebt voor 's morgens lepeltjespap, doe je 150 cc water opwarmen in de magnetron, 5 schepjes erbij, even roeren tot een glad papje en klaar. dinner is served.
    Zo heb je ook een pyjamapapje. Deze is kant en klaar en hoef je dus alleen maar op te warmen. heb je in 4 smaken. Alleen Suzanne vindt de banaan niet zo lekker. Verder heb je peer, vanille en biscuit.

Ik zal zeggen: probeer het maar. Suzanne slaapt door op de pyjamapap. Maar we zijn uit 't afbouwen, omdat ze nu ook gewoon eten krijgt + een toetje.

2. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

@ Duster: ja dat zou ik ook nog kunnen doen, gewoon meer pap geven 's ochtends dan krijgt ze ook meer melk binnen. Hmm goed idee, we zullen het morgen eens proberen!
    Ik snap dat de avondfles er op een gegeven moment afgaat maar ik merk aan mezelf dat ik nog vast wil houden aan die 500 ml. Maarja de opvolgmelk is officieel meer tot 10 mnd zag ik op het pak en dan krijg je groeimelk. Met 12 mnd mogen ze sowieso over op gewone melk toch? Krijgt Matthijs halfvolle of volle melk? En warm je dit dan gewoon op of krijgt hij het koud? Wat een vragen weer hè!

@ Bianca: doorslapen is hier geen probleem. Ons meisje gaat er tussen 19.00 en 20.00 uur in en slaapt tot de volgende ochtend door (vannacht werd ze wel wakker om 3.30 uur maar ze is niet helemaal lekker dus waarschijnlijk heeft het daar mee te maken, na het tutje en de woorden van mij dat het ze nog even moest gaan slapen moest ik haar om 7.00 uur wakker maken). Maar een avondpapje kan ik ook eens gaan proberen. Van welk merk is het en geef je het in een fles of van een bordje?

3. Blue Bird

@mama1984: het is van Nestle en ik geef 't nog in de fles.
    het is kant en klaar en per 2 verpakt en het is met 94% opvolgmelk
    Het vervangt 1 fles opvolgmelk.

Maar zoals ik al zei, we zijn aan het afbouwen.

4. Blue Bird

EN ook ik geef Suzanne gewone half volle melk. Die ik een uur van te voren uit de koelkast haal, omdat het anders te koud is.

5. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Mama; Vraag maar raak hoor ;) We zijn toevallig vd week bij het bureau geweest en toen hebben we het erover gehad. Matthijs mag nu (11 maanden) al gewone melk. Dit moet wel halfvolle melk zijn. Wij geven hem echter nog gewoon groeimelk, we hebben nog een voorraadje liggen :)

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ik heb tot 13 maanden groeimelk gegeven en toen overgestapt naar halfvolle melk. Nu drinkt ze sinds kort geen avond fles meer maar probeer ik s'ochtends en s'middags een bekertje melk bij het brood te geven.

7. Mamma1984

@ Bianca: ik zal eens in de winkel kijken, misschien is het een oplossing. Waarom geef jij eigenlijk opvolgmelk en halfvolle melk? Ik zie dat jouw kindje al een jaar geweest is.

@ duster: wij hebben volgende maand een afspraak staan op het cb. Maar ik heb het idee dat ze maar wat zeggen daar. Tegen mn schoonzus hadden ze gezegd dat 300 ml melk genoeg was en tegen mij zeggen ze dat je 500 ml moet geven en als je dat niet haalt vitamine D bij moet gaan geven (en ook nog eens na een opmerking van mij dat wanneer ik minder ga geven vitamine bij moet geven "ohja dat is waar, goede opmerking van jou" zei de arts...)

@ mgwc: vindt jouw dochter halfvolle melk lekker of heeft ze even moeten wennen aan de smaak?

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ze dronk het net zo graag als de groeimelk...geen problemen mee gehad.

Enneuh hier werd gezegd bij 1 jaar 300ml is genoeg...wel vitamine d bijgeven...want in melk zit dat juist niet!!

Ik koop houdbare melk met extra calcium en vitamine d...dan krijgt ze wel genoeg binnne.

Groetjes,
    Miranda

9. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Op ieder CB zeggen ze wat anders en ik heb er ook niet zo veel vertrouwen in. Ik vraag het ze, maar dat wil zeker niet zeggen dat ik hun raad opvolg. Een dag voordat Matthijs met spoed opgenomen werd in het ZH stuurde zij me naar huis met de mededeling dat het allemaal niet zo erg was en dat ik me geen zorgen moest maken :x

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hmm... hier maanden gezegd...alyssa heeft een voorkeur voor slapen...doe er wel alles aan wat ze zeiden...ikke ook iedere keer...alyssa haar hoofdje is scheef.

We zien niets...tis niet erg... Ik ga verhuizen..dus andere dokter bij CB...andere afdeling...en eerste wat die zegt als ze alyssa bekijkt...ooh ze heeft wel een ietwat scheef hoofdje he....En ze beweegt zo eenzijdig klopt dat?

Euh jaaaaa dat roep ik al tijden...moest direct naar fysio en helaas hoofdje konden ze niets meer aan doen...maar gelukiig valt het toch wel wat mee.

fysio ging hartstikke goed, ze doet nu alles gelijkmatig..nog niet altijd hoor..maar het gaat goed! Enkel lopen kan wat langer duren daardoor ook...ze kruipt pas net 2 maanden echt goed! Met 2 knieen op de grond hihi..

Groetjes,
    Miranda

Groetjes,
    Miranda

11. Mamma1984

@ Mgwc: ik heb alleen tijdens de bv vitamine D bijgegeven maar daarna niet meer (op het pak staat dat er alles in zit en dat je er niets extra's bij hoeft te geven als je de minimale hoeveelheid geeft) en nu dus weer wel omdat ze niet genoeg drinkt.
    Fijn dat je dochter niet heeft hoeven wennen aan andere melk.

@ Duster: tsja het cb... wat zal ik er eens van zeggen :D Ik doe ook gewoon lekker mn eigen ding en zoals ik denk dat het goed is. Ik ga eigenlijk vooral voor het wegen/ meten en de inentingen. Zij geven toch alleen maar standaard adviezen die ik ook op internet kan vinden. En voor wat betreft hun advies over Matthijs... ronduit slecht!!
    Hoe is het eigenlijk met je? Nog veel moe of gaat het al een beetje beter? En groeit de kleine goed?

12. Mamma1984

@ Mgwc: slecht zeg! Gelukkig heb je het nu beter getroffen bij je huidige cb.
    Fenna had ook een voorkeurshouding (best wel erg vond ik) en op het cb zeiden ze dat we haar met speeltjes de andere kant op moesten laten kijken... jaja dat werkt niet hoor! Toen op eigen houtje maar contact opgenomen met een osteopaat en fystiotherapeut. Met wat oefeningen van de fysio is ze er helemaal van af (gelukkig op tijd). Maarja ik had toch wel verwacht dat het cb hier meer aan zou doen.

13. Mamma1984

Ik ga nu maar weer aan het werk... ;)

14. Sweetest Angel

Sweetest Angel Actief lid

5 mrt 2009
    344
    0
    0
    Arbeidsongeschikt
    Roosendaal (NL-Noord-Brabant)
    Hey meiden,

ben aan het wachten tot de tests binnen zijn, als ik dan het lef heb, ga ik morgenochtend testen, ben benieuwd ;)

15. debenbas

debenbas Actief lid

4 mrt 2009
    160
    0
    0
    #755 debenbas, 23 jul 2009
    Laatst bewerkt: 23 jul 2009
    :)Wat lief, bedankt meiden, duster,chelleke en mama...
    Maar komt vast ooit een keertje goed hoor:D
    Dat beloof ik jullie!

Hmmmm lekker, al die melk verhaaltjes :p Vats iets om terug te lezen als onze tijd is aangebroken haha!
    Zie, altijd weer wat om te lezen, erg leerzaam dames ;)

Sweetest...:(:D:p;) en?en?...nee hoor niet nieuwsgierig hoor....echt nie...

Liefs!

16. Sweetest Angel

5 mrt 2009
    344
    0
    0
    Arbeidsongeschikt
    Hehe, testen zijn binnen :)

17. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Nou meiden hier een drukke dag gehad. Alle voorbereidingen zijn gedaan en vannacht om 2 uur gaan we op vakantie!

Ik moet nog even tanken en 1 tas inpakken en de luiertas. Pfff ben dood moe. Ik ga jullie wel heel erg missen.

Iedereen die nog op vakantie gaat heel veel plezier en 14 Augustus ben ik er weer ;)

Liefs Wendy

XXX

ps. Jesse zijn 2 boventandjes komen door

18. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Fijne vakantie!

19. Sweetest Angel

5 mrt 2009
    344
    0
    0
    Arbeidsongeschikt
    Fijne vakantie Wendy!

20. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Mama; Het lijkt wel of ik me steeds beroerder ga voelen :x Ik ben erg moe, heb constant hoofdpijn, ben duizelig en heb echt nergens zin in. Ik hoop echt dat het met de 12weken over is. (nog " maar" 2weken ;)) Dinsdag krijgen we de termijnecho, dus ben benieuwd, maar ga er vanuit dat het gewoon allemaal goed gaat :)

@Debenbas; Ik kan er nog steeds niet over uit. Dacht ook echt dat het raak was bij jullie. Ik ga gewoon vanaf nu al duimen, dan moet het deze maand wel raak zijn ;)

@Milo; Jij zat toch op de cursus muziek voor dreumessen (o.i.d)? Heb je je al opgegeven voor sept?

@Wendy; Een hele fijne vakantie gewenst

@Sweetest Angel; Volgens mij heb ik jou nog helemaal geen welkom geheten :), dus bij deze; WELKOM
    Kan je nog wachten met testen? Spannend hoor! Ik ben ook voor jou aan het duimen.

Liefs Silvia

Deel Deze Pagina