Paar dagen geleden een topic geopend dat ik op zoek was naar een huishoudelijke hulp. Ik heb een advertentie geplaatst en al tien reacties ontvangen. Eind van de week komen er twee langs om kennis te maken. Ik heb nu vooral aangegeven dat ik de hulp 's middags wil omdat ik dan thuis ben op het moment. Maar... zijn jullie thuis als de hulp komt? Wat doe je dan? Ik kan wel ff boodschapjes doen ofzo...maar verder moet ik mn rust houden want ik zit voor de helft in de ziektewet. Ik vind het nog niets om zomaar mn sleutel te geven dat ze 's ochtends aan het werk kunnen al kan ik me ook wel voorstellen dat zij dat misschien wel prettig vinden. Ik wil ze niet op de vingers kijken hoor...gewoon beneden rommelen als ze boven bezig is...of is dat ongemakkelijk? What to do?
Wij kennen helaas niemand die het zou kunnen/willen doen en ook niet via via mensen die een hulp hebben dus wij hebben maar een advertentie gezet. Twee daarvan uitgekozen voor gesprek dus ik ben erg benieuwd. Hoop dat er met 1 gewoon wel een klik en een goed gevoel is.
Ik heb iedere week een huishoudelijk hulp, die komt 's ochtendspits. Ik werk in de zorg dus de ene keer ben ik wel thuis maar ik poets dan gewoon mee. Zij de dingen die ze altijd doe en ik extra waar ik niet aan toe kom Ik vond het in het begin wel lastig maar ze komt nu al 2 jaar dus het went wel Ik ben blij dat ze komt. Ze heeft wel een sleutel op voor als ik er niet ben. Vertrouwen moet ook groeien
Ik ben tijdens mijn studie een paar jaar huishoudelijke hulp geweest. Ik zette daarvoor een advertentie op marktplaats en daar reageerden mensen op. Die mensen raadden mij weer aan hun vrienden aan etc. Ik ben nog nooit ergens geweest waar men niet tevreden over me was en ik ben ook alleen maar uit mezelf ergens gestopt, nooit ontslagen Maar wat mensen precies deden wanneer ik aan het werk was, was verschillend. Er waren mensen die gewoon in de kamer bleven zitten en me echt niet zagen en gewoon mijn gang lieten gaan, mensen die de hele tijd op mijn vingers keken en mensen die zelf ook gingen opruimen en schoonmaken. Soms wilden mensen bijvoorbeeld de zolder opruimen en dan gingen zij spullen uitzoeken en moest ik ze afstoffen en naar beneden dragen enzo. Ik vond het altijd het fijnste als ze van tevoren een lijstje gaven, of zeiden wat ze allemaal van mij verwachtten. Als het dan heel veel was, wist ik dat het niet zo grondig moest, maar vooral globaal. Als ze maar een paar dingen opnoemden wist ik dat het heel nauwkeurig moest gebeuren. Verder maakte het me geen bal uit of ze bleven zitten of niet. Eigenlijk was dat blijven zitten wel handig, dan liepen ze me niet in de weg Als ik jou was zou ik gewoon lekker neerploffen op de bank en een boek lezen ofzo. Niet de deur uit gaan! Ik zou dat niet fijn vinden. Dan ben je ineens verantwoordelijk voor het huis van een vreemde! Niet relaxed. Stel je voor dat je dan later die week iets kwijt bent, misschien ga je dan de schoonmaakster wel verdenken ofzo.
Ik heb bij verschillende mensen thuis gepoetst. De 1 werkte thuis, de ander ging de was en strijk doen etc. Ik had liever dat wat uit de buurt bleven, dat werkt veel makkelijker. Vooral met stofzuigen en dweilen wil ik niemand in de buurt hebben. Ik had ook de huissleutels en moest zelf mijn geld uit een bak met geld pakken, zo fijn als je elkaar zo kan vertrouwen!
Ik doe de deur open voor haar, spreek haar even en wat er moet gebeuren en daarna ga ik naar mijn werk. Soms kan ik thuisblijven maar dan moet ik echt werken.
Helaas heb ik net afscheid moeten nemen van een fijne hulp! Eerst was ik altijd thuis als ze kwam en deed dan mn eigen ding zoals de was/strijk, beddengoed verschonen ect. Zij deed altijd het echte schoonmaken. Maar toen er genoeg vertrouwen was ontstaan kwam ze vaker op mijn werkdag. Binnenkort start er een nieuwe, gevonden via mn oude hulp. Dan ga ik wel weer afspreken dat ze komt als ik ook thuis ben. Ik laat niet een onbekende zomaar alleen in mijn huis
Die van ons heeft een sleutel, ze komt overdag wanneer wij beiden aan het werk zijn. Heerlijk om 's avonds in een fris huis thuis te komen. Maar zij werkt met dienstencheques, via een interimkantoor. Dat is dus allemaal netjes geregeld. Iemand in het zwart zou ik niet zomaar in huis laten.
Ik ben TBM dus mijn huishoudstee komt als ik thuis ben. Ze komt om 8 tot 1, meestal ga ik ff boodschapje doen met kids maar de jongste diet nog slaapje vanaf 8/9 tot 9/10 dus daarna dan. Dan ben ik weer tegen 12 uiterlijk thuis want dan moet de oudste naar bed. Ik probeer wel altijd even uurtje weg te gaan zodat ze beneden ook goed kan doen. Soms lukt dat niet omdat jongste dan slaapje op onmogelijke tijd doet hahahaha dus dan ga ik met de oudste op zijn kamer spelwn ipv beneden. Toen ik nog werkte kwam ze gewoon als wij werken waren, soms werkte ik thuis maar dan deed ze gewoon haar ding. Poets nooit mee ofzo haha
Ik ben wel vaak thuis, maar dan gewoon aan het wek. (Werk vaak vanuit huis) Maar ze heeft gewoon de sleutel dus ze is er ook wel eens als we er niet zijn. Voor haar maakt het in ieder geval niet uit.
Nee, eerste twee keer werkte ik thuis zodat ze vragen kon stellen en ik kon inschatten of we de juiste persoon for the job in huis hadden, daarna sleutel gegeven. Zo is onze thuisdag rustiger, want daar moet al genoeg anders op (man en ik zijn allebei 1 dag pw thuis, dan draaien er wassen, wordt er gekookt voor 2 dagen, etc).
Wij hebben een hele fijne hulp, ze komt al jaren bij ons. Ze heeft een eigen sleutel en komt op de enige ochtend dat er niemand thuis is. Dan kan ze efficiënt werken en hoeft ze geen rekening te houden met ons. Ze komt tijdens onze vakantie ook regelmatig langs om de planten te verzorgen en bedden te verschonen En de dag voordat we thuis komen zorgt ze voor een heerlijk schoon en fris huis
Wij hebben geen huishoudelijke hulp. Mijn moeder heeft wel lange tijd hulp in huis gehad. Die liet ze komen als zij zelf aan het werk was. Maar dat komt vooral omdat mijn moeder niet helemaal spoort en dan mee gaat poetsen. Mijn schoonmoeder heeft hh via de thuiszorg en blijft daar voor thuis. En gaat vervolgens van de drie uur dat ze komen een half uur koffie zitten drinken. (Spoort ook niet, haha.) Als ik ooit huishoudelijke hulp zou hebben, zou ik het denk ik doen zoals MirjamRn: in het begin sowieso alleen als iemand thuis is. Nu heb ik gelukkig voor school ook altijd wel wat te doen, dus zou ik dan toch gewoon aan het werk zijn. Op de bank tv gaan zitten kijken terwijl een ander mijn huis poetst, gaat mij net wat te ver. Zal toch wel wat genetisch materiaal van mijn moeder zijn wat zit te wringen, verder ben ik namelijk erg lui op huishoudelijk gebied Als er eenmaal wat meer vertrouwen is, zou ik denk ik liever weg gaan en terugkomen in een schoon huis.
Ik heb een keer per week housekeeping. De housekeepers komen met z'n 3-en en ik blijf altijd thuis als ze er zijn. Ik werk vanuit huis, dus meestal zit ik in de studeerkamer. Ik plan altijd zo dat ze rond 13.00 komen.
Nou ik doe gewoon wat ik anders ook doe. Ik ga weg als ik dat wil. En ik lig gewoon op de bank. Als ze erbij moeten ga ik wel even ergens anders zitten. Mijn dochter speelt ook gewoon, als het speelgoed in de weg staat dan schuiven ze dat wel weg. In het begin was ik wel thuis hoor, maar zodra ik iemand goed ken ga ik gewoon weg.
Ik verbaas mij over hoe makkelijk mensen met sleutels zijn. Ik zal wel panisch zijn dan, maar mijn oudste heeft sleutels, mijn vader voor echte noodsituaties en verder nienand. Ik heb ooit een vriend de sleutel gegeven. Voelde me zo rot dat ik zonder wat te zeggen er nieuwe sloten opgezet heb Ik kan er echt. Niet tegen
De eerste paar keer ben ik thuis gebleven, omdat ik wel even zeker wilde weten wat voor vis ik in de kuip had, maar nu komt ze als wij allebei aan het werk zijn. We komen dan lekker in een schoon huis thuis, heerlijk. Als ik wel eens toevallig thuis ben op de dag dat zij komt probeer ik nu trouwens toch rond dag tijdstip de deur uit te gaan. Het voelt niet zo lekker om iemand anders in jouw huis te zien werken en niet te zeggen 'zal ik even helpen?' . Daarnaast houdt ze wel van een praatje en dag vind ik zonde van haar tijd.