Ik heb een vakantie geboekt bij Tui sport ivm deelname aan de marathon van Berlijn. Door een blessure is het onzeker of ik kan gaan deelnemen. Vertrek is 22-09. Dus vanmorgen gebeld met Tui en zij zeggen dat ik 100% annuleringskosten moet betalen. In de voorwaarden staat het volgende: - Bij annulering tot 4 maanden voor vertrek bedragen de annuleringskosten 30% van de reissom. - Bij annulering vanaf 4 maanden voor vertrek bedragen de annuleringskosten 100% van de reissom. De dame aan de telefoon zei dat ik 4 maanden en 1 week voor vertrek zit en dus 100% annuleringskosten krijg. En als ik zeg maar 1 dag voor vertrek boek zijn de annuleringskosten ook 100%. Ben ik nou gek of kloppen hun voorwaarden niet? Ik zou denken dat ik 30% annuleringskosten moet betalen.
Lijkt mij dat het niet klopt. het is nu 11 mei en vertrek is 22 september. pas als je 22 mei annuleert dan zit je mijne inziens binnen de 100% termijn aan annuleringskosten. Tot die tijd zou je 30% moeten betalen.
Dat is mijn gedachten dus ook. De dame aan de telefoon zei heel stellig dat ik 100% zou moeten betalen. En wilde ik nadere uitleg dan moest ik naar het reisbureau.
Ik heb al 2x gebeld en beide keren dezelfde persoon aan de lijn gehad. Heb zojuist een afspraak ingepland bij een Tui reisbureau.Daar kan ik vanmiddag al terecht.
Ik sluit mij aan bij bovenstaand (en ik heb veel te maken met contracten/ voorwaarden dus ze zouden aan mij heel goed mogen uitleggen hoe ze aan 100% komen? Is zo’n reis overdraagbaar? Dat zou ik ook even checken.
Volgens mij kan ik zo'n reis niet overdragen. Bij de marathon van Berlijn in het altijd zo dat het startnummer ophalen alleen kan op naam van degene die heeft ingeschreven. Startnummer op een andere naam laten zetten gaat volgens mij niet.
Ik ben bij het reisbureau geweest. Uit het systeem kwam weer 100% annuleringskosten. Medewerker dacht zelf echter ook dat het 30% zou moeten zijn. Na een telefoontje kreeg hij toestemming om het aan te passen naar 30% annuleringskosten. Ik denk dat er ergens een foutje in hun systeem zit. Ben blij dat het opgelost is.
Gelukkig heb ik ook een annuleringsverzekering met een dekking dat ik ook kan annuleren met een blessure. Dus als het goed is krijg ik de annuleringskosten straks nog terug van de verzekering. Vanmorgen alle papieren aan ze doorgestuurd.