Indd wat jij zegt. We zagen een licht roze gloed dus wist in welke richting ik moest fotograferen. Maar dat t zo duidelijk zichtbaar werd had ik niet verwacht. Zijn wel gezandstraald en blauwbekkend naar huis gegaan maar wel voldaan. Nu is onze volgende missie om noorderlicht met t blote oog duidelijk te kunnen zien ipv lichte gloed
Ik gebruik de aurora app. Als de kp waarde hoog is en de bz waarde onder de 10 ( hoe lager hoe beter ) , dan is er een grote kans dat t te zien is. Je kan op deze app ook zien waar de waarnemingen zijn
Ik kan niet slapen en ik word nu al een tijdje getrakteerd op het noorderlicht.❤️ Met het blote oog zie ik een lichte roze/ paarse oplichting in de lucht. Maar met camera van mijn smartphone is het heel goed te zien en vast te leggen. Bekijk bijlage 759698
Shit als ik het had geweten dat die roze gloed van gisteren het noorderlicht was, had ik foto's gemaakt! Zag het gisteravond toen ik de honden uitliet.
Zou het met dat roze denk ik ook niet herkennen. Noorderlicht heb ik in ijsland gezien en dat was toen groen. Terwijl ik dat roze hier vorige week nog heb gezien. Moeten de kassen zijn geweest. De foto was namelijk en een week terug en richting het westen.
Zo gek he, vorige week belt mijn moeder mij. Maan kijk eens daar en daar heen de lucht is roze. En idd precies zoals nu het noorderlicht. Zo gek
Raar he. Het was in iedergeval dusdanig opvallend dat ik een foto naar mijn man heb geappt. Normaal geven die kassen meer oranje licht. Weet nog dat ik dacht: ze hebben vandaag wel voor een aparte kleur gekozen .
Ik kwam er te laat achter natuurlijk maar heb wel heel coole foto's gezien van iemand hier in de buurt dus hier was het dan toch wel echt duidelijk. Weet iemand of het vanavond misschien ook weer zichtbaar is?
Hier zijn ze overgegaan op roze (overigens woon ik niet in het Westland). DEN HAAG - Het Westland staat bekend om de vele tuinders die er gevestigd zijn. Zij maken gebruik van speciale lampen, waardoor er ’s avonds die welbekende oranje gloed te zien is boven de kassen. Maar hoe lang is die gloed nog te zien? De gloed lijkt de komende jaren namelijk te verdwijnen en te worden vervangen door een roze gloed, want de tuinders stappen langzaam over op LED-verlichting. Deze nieuwe techniek zorgt ervoor dat de kosten jaarlijks lager uitvallen, er veel energiezuiniger en meer op maat kan worden gewerkt. ‘De lampen kunnen zo ingesteld worden dat de plant precies die kleuren krijgt die het nodig heeft en deze veel beter ontwikkeld’, zegt tuinder Rob Baan. De LED-lampen zorgen voor feller licht en dat betekent meer lichtvervuiling, iets wat de branchevereniging LTO Glaskracht Nederland wil voorkomen. Tuinders die met de traditionele lampen werken, zijn verplicht om de kassen aan de bovenkant tussen 17.00 uur en 24.00 uur af te schermen. Die regels gelden ook voor de kassen met roze licht. Voorzitter Nico van Ruiten van LTO Glaskracht Nederland roept tuinders dan ook op de kassen de hele nacht helemaal af te schermen.
Helaas, wéér gemist. Ik baal zo. Vorig jaar ingeschreven voor een herinnering, nooit gehad en al 3x is er boven Nederland Noorderlicht gespot. Heb nu de app Aurora geïnstalleerd, hopelijk zet dat zoden aan de dijk. Met de toenemende zonneactiviteit moet dat toch een keertje goedkomen
Als alles gunstig is, is er in de avond / nacht van zaterdag op zondag een kans weer noorderlicht te spotten. Pas zaterdag overdag wordt meer duidelijk