hoe afbouwen inbakeren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jinx, 15 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jinx

jinx Actief lid

26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    hoi meiden.

tara word nu al een tijd ingebakerd.
    ik vraag me af wanneer je dat zou moeten afbouwen en hoe?
    weet iemand dit?

gr linda

2. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Hoi,
    Wij hebben Ties ook ingebakerd gehad tot hij 6 maanden was. Bij ons ging het eingelijk per ongeluk dat hij zonder doeken ging slapen tijdens een middagslaapje. (zo op bed gelegd en niet meer gehoord) Sinds die tijd hebben we hem 2 weken lang overdag niet ingebakerd gehad, alleen s nachts en daarna 's nachts ook weg gelaten. Ipv de doeken heb ik hem een slaapzakje met lange mouwen gegeven en dat ging best, hij was er eigenlijk zo aan gewend. Ze zeggen ook wel eens dat je de buitenste doek als eerste weg moet laten voor een paar dagen en dan de rest maar Ties wurmde zich daar zo uit. Succes

3. Lara11

Lara11 Niet meer actief

hoi Linda,

wij zijn aan het afbouwen sinds een week. Dit in overleg met de wijkverpleegkundige. Lize is nu 14 weken. We leggen haar 1 slaapje per dag niet-ingebakerd te slapen, en doen dat gedurende een week, steeds bij hetzelfde slaapje. Dan een week een volgende periode (dus tussen 2 voedingen in) erbij, en we gaan er ongeveer 5 weken over doen.
    Om wat duidelijker te zijn, ons 'schema' ziet er als volgt uit:
    week 1: tussen 1900-2300 niet ingebakerd
    week 2: tussen 0700-1100 niet ingebakerd
    week 3: tussen 1500-1900 niet ingebakerd
    week 4: tussen 1100-1500 niet ingebakerd
    week 5: tussen 2300-0700 niet ingebakerd.
    Dus elke week wordt de periode langer en uiteindelijk wordt ze helemaal niet meer ingebakerd.
    Ze ligt in die periodes in een slaapzakje, en omdat ze nog enorm onrustig is met haar armen, laat ik die bij voorbaat al 'boven de dekens' omdat ze zich er anders binnen 3 seconde bovenuit wurmt, en ik vind het een beetje eng dat ze nu 'los' ligt. (ze trekt zo de lakentjes over zich heen als ik niet oplet, ik moet echt zorgen dat alles goed strak en goed ingestopt zit) Het is even wennen..

Als je nog vragen hebt, laat maar weten.
    succes!
    Amber

ps: het is voor Lize ook even wennen, en ze slaapt iets onrustiger, maar ze slaapt wel. En met haar armpjes naar boven langs haar gezicht...

4. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Wij zijn er mee gestopt na een enting, toen mocht hij toch niet met doek slapen. Dit hebben we doorgezet overdag en eigenlijk sliep hij toen al een stuk rustiger dan voor het bakeren...

's nachts in het begin nog wel

5. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Heel erg lang misschien maar ik ben pas een maand geleden gestopt...ik zag er heel erg tegen op,maar helemaal zonder problemen ;)
    We hadden het al eerder geprobeerd maar dat was echt geem succes,op een gegeven moment protesteerde ze zo tegen het inbakeren dat we er mee gestopt zijn!

Succes ;)

6. appeltje

appeltje Niet meer actief

Om geleidelijk af te bouwen kan je ook de bakerzak proberen.
    www.bakerzak.nl

7. Wen

Wen Actief lid

hoihoi,

Wijhebben Fabio ook lang ingebakerd, maar nu is slaapt hij sinds 2 weken helemaal zonder bakerzak. We hebben hem eerst overdag niet meer ingebakerd, wel in een slaapzakje en heel strak toegedekt, zodat zijn handjes niet boven de dekens kunnen komen. Nu sinds 2 weken hebben hem 's nachts ook niet meer ingebakerd. Gelukkig gaat het heel goed. Soms wordt hij 's nachts wel wakker met zijn armpjes boven de dekens, maar dan stoppen we hem weer goed in en dan slaapt hij weer verder. Het is ook een kwestie van uitproberen denk ik...Ik zag er best tegenop, maar ben blij dat het goed gaat. Echt een geweldige slaper zal het denk ik nooit worden, maar zo ben ik al heel blij.

groetjes en succes,
    wendy

Deel Deze Pagina