noorwegen met klein kind?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door toekomstigemam, 30 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    is iemand van jullie wel eens op vakantie geweest naar noorwegen/zweden toen je kind nog jong was?
    waarom vraag ik dit? wij zijn 3 jaar terug in noorwegen geweest en dit is zo goed bevallen dat we eigenlijk wel weer willen.
    onze zoon is als we dit jaar vakantie hebben 1,5.
    het is wel veel rondtrekken zo'n vakantie en veel wandelen

wij twijfelen dus enorm of we dit jaar weer gaan of dat we nog een paar jaar wachten

2. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    voor jullie beginnen met dan mag je snel zijn want dit jaar heeft nog maar 1 dag ik bedoel uiteraard zomer 2013

3. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Als je een goede rugdrager hebt is het denk ik goed te doen.

Wij zijn de afgelopen jaren naar zwitserland geweest, daar de bergen in en we hebben lekker gewandeld met dochter op de rug. Wel wat vaker een pauze en wandeldagen afgewisseld met relax/speeldagen. Nu ze groter is en twee ukkies erbij wordt het juist lastiger. Haar dragen kan niet meer en uitgebreid wandelen lukt haar nog niet.

Dus ik zou zeggen nu lekker gaan!

4. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ligt denk ik ook heel erg aan je kind zelf. Wij hebben in frankrijk ook een aantal keer met de rugdrager rondgelopen. Ze vindt dit leuk voor echt maximaal een uur en wil dan zelf rondlopen, kruipen enz. We hebben een erg beweeglijk kind dat vrijwel nooit stil zit.. Ik zie er genoeg die het wel heel erg naar hun zin hebben en lang willen blijven zitten, maar met die van ons zou het niet leuk worden denk ik. Dus kijk goed naar het type kind dat je hebt zou ik zeggen.

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Wij waren/zijn ook erg van de wandelvakanties maar hebben noorwegen tot nu toe steeds overgeslagen. Ik vind zelf echt rondtrekken langs hutten of met een tent veel teveel werk met een kleintje, continu al die spullen die je meesleept in en uitpakken! Dus vinden wij 2 a 3 standplaatsen waarvanuit je dingen bezoekt prettiger... maar dan willen we ook niet teveel in de auto zitten iedere dag.. en graag een beetje droog weer...
    Dus daarom zijn we de afgelopen jaren gaan bergwandelen in de Dolomieten, op Tenerife en bij de Italiaanse meren. Het compromis waar je wandelen af kunt wisselen met zwembad/strand, dierentuinen etc.
    We zijn nog ernstig aan het nadenken wat het dan dit jaar moet worden aangezien mijn zoontje nu niet meer in de rugdrager past en hij max 2 km zelf kan lopen :)

In de rugdrager kon mijn zoontje max 1 uur zitten en dan namen we even pauze. We hebben wel wandelingen gemaakt van 4 uur, met 2 of 3 van zulke pauzes, maar dan gingen we daarna weer 1 of 2 dagen wat anders doen.

6. gabie78

gabie78 Actief lid

22 aug 2011
    134
    0
    16
    Wij zijn (toen onze oudste 1 jaar was) op wandel/trek vakantie naar Ijsland geweest. We hadden een auto gehuurd en zijn het hele eiland rond geweest. Hij kon toen nog niet zelf lopen en dat was wel makkelijk.
    Hij wilde ook vaak niet langer dan 1/1,5 uur in de rugzak. Je moet van te voren wel oefenen met een goede rugdrager, want het is best ff pittig ;)
    Wij bleven meestal 2 nachten in het zelfde huisje.
    Het was wel erg mooie vakantie, maar wel slopend. Onze oudste was 's ochtends meestal wel rond 6:00 wakker.... dan kon je wel lang van je dag genieten ;)

Nu (met 2 kleine) kids zou ik zo'n vakantie zelf niet meer zo snel doen.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    chikai heeft dit volgens mij ook gedaan.. misschien kun je haar eens vragen?

8. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Wij zijn vorig jaar naar zweden geweest toen mn zoontje 11 maanden. We hebben toen gekampeerd. In totaal 3 verschillende plekken in 2,5 week tijd.

Nacht boot vonden wij ideaal vanuit kiel. Ze hebben zelfs speciale babybedjes aan boord.

We hebben veel gewandeld en ook musea etc gedaan. M. Vond het allemaal goed. Wel op tijd terug naar de tent voor een middag slaapje.

Voorzieningen zijn overal erg goed en ook gericht op kleine kinderen. De noorse moeders hebben een jaar zwangerschapsverlof dus ook in winkels zijn er ruim voldoende voorzieningen aanwezig.

Wat ons echt op viel was dat deluiers daar zo goedkoop zijn. Ales is duur, behalve de luiers (in noorzwegen dan, daar zijn we een paar dagen gewwest bij een tante van mn man). Veel goedkoper dan bij ons zelfs.

Op campings kun je ook vaak hutten huren als je niet van kamperen houdt. Kort om, als je niet naar noord noorwegen gaat rijden is norwegen en zweden een goede bestemming. Vergeet trouwens niet dat de nachten erg koud kunnen zijn als je gaat kamperen. Een extra muts en dekentje me voor de nacht is geen overbodige luxe.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Niet alleen de nachten, `s avonds koelt het er ook erg af!
    We lagen vaak om 20:30/21:00 uur al in bed omdat het zo koud was.
    we kampeerden met de tent.

Het zijn echte landen om actief bezig te zijn, als de kinderen groter zijn dan gaan we echt weer die kant op. Maar ze moeten dan allebei goed kunnen zwemmen.

Deel Deze Pagina