Hoi meiden, ik zag een topic over kamperen en dit zette mij aan het denken. Ik vind kamperen geweldig en de kleine meid ook. Alleen...ik wil niet meer op een luchtbed slapen. Bah, die koude vloer, zweten omdat het plastic is etc. Die tijd heb ik "gehad". Welke fanatieke kampeerder die toch lekker wil slapen heeft de oplossing? Een stacaravan vind ik geen oplossing. Het mooie met een tent is namelijk dat je je eigen "ideale" plekje kunt kiezen. Het gaat mij dus echt om het slapen. Ben zo benieuwd of iemand hier iets voor weet. Dat zou het kamperen nog leuker maken .
Een luchtbed vind ik ook verschrikkelijk dus ik lees ff mee. Misschien zijn van die dunnere zelf-opblaasbare matjes een idee? Zijn alleen bijna niet in 2 persoons te krijgen geloof ik.
ja, maar weet niet of dat een paar weken ook nog lekker ligt. Zat zelf al te kijken naar een veldbed en daarbovenop zo'n matje ofzo, maar dat is idd allemaal niet in 2 persoons te krijgen.
Het moet ook wel een beetje compact mee te nemen zijn eigenlijk. Ik hou ook helemaal niet van twee apparte bedden/matrassen. Tegen de koude vloer helpen van die aluminium-folie-matjes wel goed trouwens.
Ben geen fanatiek campeerder, maar.... Ik heb ooit met kamperen zo'n airobed meegenomen. Is ik denk 60 cm hoog of nog hoger en daar kan een hoeslaken omheen. Het enige is dat je stroom moet hebben om het op te pompen. Ik vind het namelijk ook maar niks die koude lage bedjes.
Die zelfopblaasbare matjes zijn prima voor een paar nachtjes, maar ik zou er niet graag drie weken op liggen. Wij hebben sinds vorig jaar ook zo'n hoog luchtbed met elketrische pomp. Hoesje erover en daarop je slaapzak: prima te doen. Desnoods leg je er nog zo'n isolatiematje onder. Houd er wel rekening mee dat die dingen toch meer ruimte innemen dan je denkt. (Ook opgeblazen!)
maar hebben jullie niet dat jullie gaan zweten op zo'n plastic bedje? Heb afgelopen zomer grote badlakens onder de hoeslakens gedaan, maar toch was het niet lekker. Ik bleef "klammig" voelen. Heb trouwens nooit van die foliematjes geprobeerd. Misschien is dat wel een optie. Maar ja, het blijft plastic he.
maar hebben jullie niet dat jullie gaan zweten op zo'n plastic bedje? Heb afgelopen zomer grote badlakens onder de hoeslakens gedaan, maar toch was het niet lekker. Ik bleef wat "klammig" voelen. Heb trouwens nooit van die foliematjes geprobeerd. Misschien is dat wel een optie. Maar ja, het blijft plastic he.
Net voor jou dit bericht geplaatst. http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/184704-plaatsen-topic.html
Duidelijk! Echter was mijn interpretatie dat je in de Lounge topics schrijft die niets te maken hebben met je kindje. Ik besefte me niet dat het onderwerp Vakantie ook hiervoor bedoeld is (minder algemeen en meer gespitst op op vakantie met je kindje).
http://www.eurotrail.nl/detail.php?active=14&article=236&group_name=Furn&parent=2 Dit is onze oplossing, twee eenpersoons bedjes. Ze liggen heerlijk, je hebt geen extra matrasjes of iets dergelijks nodig. Ik moet er wel bij vertellen dat wij een heerlijk grote luxe tent hebben waarin de bedjes makkelijk passen.
Als wij weer gaan kamperen gaan wij ook voor veldbedjes.. ongezellig, omdat je niet samen kan slapen, 2 bedjes dus, maar ik kan tegenwoordig niet meer op een luchtbed liggen. Vroeger lag ik het liefst op matjes, maar ook dat werkte niet meer helaas... m'n rug.. auwie!
ik heb ook een automatisch opblaasbare , en de bovenkant is van stof niet van plastic dus.. echt ideaal , gewoon n grote hoeslaken eroverheen en woila ! houd er ook niet van die lage , lig je altijd na n paar dagen op de grond .. nee deze is echt ideaal !
wij hebben een keer een rent-a-tent gehuurt (hel, hel nooit meer, ik ben niet gemaakt voor kamperen maar dat terzijde) en daar stonden gewoon bedjes in
@Kaatje76: is de afwerklaag van dit veldbedje/stretcher dikker dan normaal? En je kunt er dus 3 weken "normaal" op liggen? Ok, ik begrijp dat het anders is dan thuis, maar ik moet wel vooruitgaan m.b.t. een luchtbed. Mag ik vragen wat voor tent jullie hebben? Wij zijn vorig jaar met een koepeltent geweest met 2 cabines. Op zich ging het prima, maar zou graag toch wat meer ruimte willen. @Sidmick: ja, zou ook graag een gewoon bedje meenemen, maar dat gaat wat lastig in de auto .