Goedemorgen, Bij onze dochter worden over 2,5 week haar neus- en keelamandelen verwijdert. Ook worden haar trommelvliezen doorgeprikt. Ze is momenteel chronisch verkouden, hoest 10 van de 12 maanden in het jaar en heeft vaak keelontsteking. Oorontstekingen heeft ze vrijwel nooit, alleen op dit moment toevallig wel. Haar weerstand is dus echt super laag zo aan het einde van het schooljaar. Ik ben heel benieuwd wat de klachten van jullie kinderen waren en wat het resultaat was van het verwijderen van de amandelen. Ik hoop natuurlijk dat dit de oplossing gaat zijn voor alle kno ellende, maar heb echt geen idee of ze hiervan opknapt.
Onze oudste heeft ooit de keel- en neusamandelen eruit gehad en is daar enorm van opgeknapt. Altijd ziek en daarna werd dat gaandeweg minder. Derde enkel neusamandelen en buisjes en ook die knapte zienderogen op. Beiden daarna nooit meer klachten gehad. Onze jongste ook een KNO-kind, en bij haar keren de problemen elke keer weer terug na verloop van tijd, maar ze knapt wel elke keer enorm op als de amandelen er weer uit zijn of de buisjes weer gezet. Bij haar moeten de buisjes echt goed zitten en de amandelen er gewoon uit, want anders is het voortdurend ontstekingen. Maar als alles eruit is en erin zit gaat het dus goed. Ze is dan wel vrijwel voortdurend verkouden, maar dan is het wel te doen. Van echinaforce knapte ze enorm op qua verkoudheden, een paar maanden terug.
Bedankt voor je verhaal! Hoop dat het hiermee straks voorbij is. Ben benieuwd of er nog meer mensen ervaringen hebben.
Ik lees mee. Mijn zoon van net 2 is ook heel vaak ziek. Zijn amandelen zijn zo groot dat ze tegen elkaar aan zitten... Eten en drinken gaat dus heel slecht en het ademen kost veel moeite. Geen goeie combi met zijn astma.
Ik lees even mee, want ook onze dochter heeft enorme keelamandelen en snurkt behoorlijk. We hebben al gedacht om ermee naar de huisarts te gaan, maar eigenlijk hoop ik dat ze er over heen groeit.
Eeuwige snotneus van helder, dan weer geel of groen Slaapapneu dat was wel het ergste ze stopte gewoon met ademhalen tussendoor. Ze snurkte als een oude man. Nu slaapt ze geruisloos! En haar neusje is vrij
Voor de operatie had mijn dochter elke maand wel minimaal 1x koorts wat dan een dag of 3 aanhield en dan ook gelijk 40 graden. 2x stuip gehad Altijd groen snot en het hele jaar Door een snottebel piepende ademhaling bij verkoudheid Na de operatie geen hoge koorts meer de operatie is nu 1.5 jaar geleden en ze heeft 3x koorts gehad het hoogste nu is 39.7 ipv 40.9 Geen groen snot meer helaas nog wel veel verkouden maar geen benauwdheid meer En nu krijgt ze weer oor klachten maar dat komt omdat ze nieuwe buisjes nodig heeft Ze heeft keel/neus amandelen verwijderd en buisjes gekregen dus het hele pakket Geen spijt van al vond ik de operatie wel heftig
Ben ik ook benieuwd naar, onze dochter is heel snel moe. Kan ook niet anders als je constant ergens tegen aan het vechten bent. @ mariahh, onze dochter heeft ook een keer een vreselijke stuip gehad en heeft nu ook om de twee drie weken koorts. Helaas ook niet een beetje koorts, nee altijd 40+...
Hier helaas niet... Zoon is 3 weken geleden geopereerd aan keel- en neus amandelen, vanwege de grootte ervan zijn ze verwijderd. Hij is al sinds vorig jaar de hele dag moe, slaapt nog veel overdag en heel de nacht, weinig energie... Volgens de kno arts zou dit het resultaat kunnen zijn van de grootte van zijn amandelen waardoor hij weinig lucht krijgt en daardoor dus minder energie heeft. Maar tot nu toe helaas weinig resultaat....
Keelamandelen duurt vaak lang voordat een kind ervan opknapt. De wond moet dicht en de operatie is ook emotioneel nogal heftig, met name ook door de pijn nadien. We hebben hier gezien dat we pas na 2 maanden zeiden: ja, nu knapt ze echt op. Was ook wat we veel uit onze omgeving hoorden van mensen die er ervaring mee hadden met hun eigen kind(eren).
Onze kno zei na 6a8 wkn merk je pas verbetering. Ontopic; hier zijn beide kindjes geopereerd. Oudste ivm enorme keelamandelen. Idd altijd verkouden met fikse koorts. Enorm snurken en slecht eten en drinken. Bij haar is dus het totaalpakket gedaan e idd na een week of 6 een heel ander kind. Jongste heeft neusamandel geknipt en oortjes doorgeprikt. Had zeker elke mnd een dubbele oorontsteking die zonder ab niet wegging.. nu een jaar later heeft hij nog 1x een oorontsteking gehad net na de operatie wat de kno nog weet aan resttroep. Ook kon hij dus met ruim n jaar nog niet losstaan laat staan lopen. 6 wk na de operatie liep mnr zo weg. Ik vermoedt dat t getob met zn oren wel degelijk voor evenwichtsproblemen zorgde. Dochter heeft trouwens wel echt goed een week last gehad nadien omdat zij dus het totaalpakket had. Zoontje heeft de dag vd operatie wat meer geslapen en was wat hangeriger maar speelde ook dezelfde middag weer als voorheen
Mijn dochter was echt veel te licht en is na dat ze herstelt was het opeens een kilo of 3 aangekomen en veel minder ziek en keelpijn. .Zo blij datdie krengen er uit waren De eerste weken wasze trouwens door het mindere eten nog een halve kilo afgevallen.
Daar vrees ik hier ook voor...door die enorme amandelen is ze een hele slechte eter. Ze heeft alleen echt geen reserves hierdoor dus ik hoop dat ze toch snel na de operatie weer gaat eten...
Onze zoon was non-stop verkouden. Altijd van dat vieze geel/groene snot. Hij snurkte, had last van slaap-apneus. En ook had hij geregeld oorontsteking en hoorde hij slecht waardoor zijn taalontwikkelling ook achterliep. En ook een slechte eter. Na het verwijderen van zijn neus-en keelklanken hebben we echt een heel ander kind gekregen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het nog zeker wel twee maanden geduurd heeft voordat hij echt helemaal klachtenvrij was. Wij zijn heel erg blij dat we deze operatie gedaan hebben. We hebben echt een ander kind gekregen.