Mijn zoontje, 4725 gram bij geboorte én 58 cm heeft toch echt Noppies maatje 56 aangehad en dat zat beslist niet krap. Wel goed pas zeg maar . Maar over het algemeen valt Noppies idd niet echt heel groot, maar ik vind het ook niet echt klein. Mijn zoontje is nu 10 weken en draagt maatje 62 en dit valt heel goed. Wanhoop dus niet, ook 'grote' baby's passen vaak wel 56 hoor. Maatje 50 heeft hij niet gepast
ik had een flinke dochter van 4155 gram bij geboorte en zij heeft toch wel 3 weken in Noppies maat 50 gepast hoor.
Feetje valt ook een maat kleiner!! Noppies idd ook! Maar ook wel eens een hele gekke wijde broek gehad in een mini maatje die dan weer veelste groot was. Gek merk, shirtjes vind ik vaak wel leuk en fijn, de rekbare, is niet zo'n gewurm. Ik neem H&M altijd als gemiddeld, die zit overal een beetje tussenin en is stabiel in de maten, dus niet de ene keer groot en dan weer aan de kleine kant. Heel fijn, 56 is daar gewoon echt 56. En als je gaat shoppen(doe ik althans) neem dan één pakje en één setje van de H&M mee(als je die lijn aanhoud als maatstaf) om het mee te vergelijken. Dan weet je of het groot of klein is.
Bij mijn dochtertje valt het helemaal niet klein.. Ze heeft tot vorige maand, ze is nu ruim 6 maanden, gewoon maat 56 aangehad.. En dat zat ook gewoon goed. Totaal niet te klein.. Ze woog met haar geboorte 3178 dus ook niet onder het gemiddelde..
Mijn zoon was 2765 gram bij de geboorte en heeft zeker een maand in maat 50 van Noppies gezeten. Had ook een jasje in 50 en dat heeft hij een week of 7 gedragen.
wat fijn om toch nog geode reacties te lezen dat zelfs een 8 ponder erin past! dan moet het zeker gaan lukken. ik kreeg vandaag nog het laatste setje van noppies bezorgt mt 50 en deze viel juist wat groter als de maten 50 56 die ik al had van noppies. zo vreemd dat alle noppies kleding zoveel met elkaar verschilt. nu staat er wel op de website bijv maattabel tussen de 39 en 42 cm. dus kan varieren wat me wel elke keer opval is dat de shirtjes wel vrij kort zijn in vergelijking met andere merken..de breedde zit niet zoveel verschil in.
Mijn zoontje woog 3900 gram en mijn dochter 3860, beide hebben ze twee weken in maat 50 van noppies gepast!
Jawel ook hier past 50 en 56 wel hoor! Ik ben zelfs helemaal fan van noppies (feetje is trwns ook super leuk), de stof van noppies is heerlijk zacht en elastisch en ondanks dat het wat kleiner valt, kun je het door het fijne elastische spul wat langer gebruiken (dezelfde rek als de hema stretch rompertjes).
Hihi, welkom in de wereld van rare-maten-voor-kinderkleding.. Bij mijn eerste dochter had ik nog nooit van Noppies gehoord en kreeg ik een setje in maat 62. En die heb ik pas aangedaan doen ze van de meeste kleertjes maat 62 had. En toen viel me op dat het best klein uitviel.. ze heeft het nog wel kunnen dragen, maar het had leuker gestaan als ik het eerder aan had gedaan. Dus met de gedachte dat Noppies klein valt.. kocht ik via hun website een hele bups met kleding voor de baby en mijn peuter die nu in maat 92 zit. Ik kocht voor haar alles in maat 98. En daar verzuipt ze echt in! Dus ja..echt wijs kom je er ook niet uit vrees ik.. gewoon proberen straks.. en vooral de Noppies kleertjes maar vooraan in de kast leggen
Dat klopt idd! Voor mijn oudste, die heeft 86-92, klopt de maat wel heel aardig. Denk dat het 'm vooral in de kleinste maatjes zit...
Hier ook een meisje van 4100 gram en 56 cm die wel een maandje in Noppies maat 50 heeft gekund hoor. Ik vind Noppies niet zozeer klein vallen, maar vooral smal. Ik denk bovendien dat het aan je eigen smaak ligt. Ik vind het juist mooi als kleding mooi aansluit, en zal dus vrij laat naar een nieuwe maat overstappen, terwijl anderen het juist mooier vinden als het wat ruimer valt. Maar ja, nu heb ik ook alleen maar van die magere sprieten...