Na 2 januari kindjes vraag ik me af wat ik nodig heb nu ik in mei ga bevallen.. Hoe zit dat met bijvoorbeeld: kleertjes ( lange mouw /korte mouw) jasje(dik/ dun?) en bekleding van maxi cosi ( wel of niet een voetenzak) Ik moet alles 'nieuw' kopen aangezien de spullen van mijn andere 2 kinderen al weg waren, en dit zal echt de laatste zijn dus wil ik niet overbodig ( 2ehands) kopen..
Elise is van 18 mei 2011 en heeft tot een hittengolf eind juni altijd lange mouwen aan gehad, wel vaak spagettiband rompers en een shirtje lange mouwen. Ik had haar de eerste week in de voetnzak en daarna een wikkeldoek van de hema, die is niet heel erg dik. Ik had ene fleecdekentje in de auto als het fris was dan kon die er over heen. Ik heb geen jasje gehad voor haar, wel een vestje die aanging met wandelen. Wij hadden redelijk weer ongever 18-20 graden de eerste weken volgens mij.
Ik heb een april en een mei-kindje en bij beide was ik maar wat blij met de voetenzak van de maxicosi. Ondanks het mooie weer (zeker bij de oudste) was het toch nog best fris. En ja die kleintjes kunnen, zeker de eerste periode, zichzelf nog niet echt goed warm houden. Ik had voor de oudste een mooi gevoerd vest gekocht en daarbij een passend mutsje. Mutsje sluit beter aan dan de aangebreide muts van zo'n vest. Qua kleding: ik combineerde er vrolijk op los. LM romper met KM shirt of andersom. Zeker met onze "fijne" hollandse voorjaren en zomers weet je toch nooit wat je moet aanschaffen
Hier een januari en een mei kindje, maar heb tot nu toe bijna dezelfde dingen gebruikt. Voetenzak heb ik in het begin in de mc gehad, toen een tijdje een omslagdoek (is iets minder warm) en nu sinds een paar weken weer de voetenzak. Wat betreft kleertjes, op een enkele dag na heeft de kleine altijd iets aan gehad met lange mouw (of korte mouw shirt met lange mouw romper). Ook niet echt anders als met de oudste dus. Kruiken hebben we dit keer thuis niet gebruikt, maar we mochten dan ook pas dag 6 naar huis.
Ik ga precies andersom.. eerst een Mei kindje en nu een Januari kindje Ik had heel veel voor mijn dochter gekocht, ook met lange mouwen.. en dat heeft ze allemaal niet aangehad.. want het was bloedheet die periode.. ze heeft eigenlijk de eerste 4 maanden alleen rompertjes en af en toe een jurkje aan gehad. Alle extra dekentjes die ik had zijn ook niet gebruikt.. En de kruiken, en de duizend mutsjes, wikkeldekens etc. (Wat nu allemaal wel weer van pas komt.. dus ik klaag niet haha)
Mijn dochter is half mei geboren. Was bloedheet, ons huis is ook warm. Op aanraden van de kraamzorg droeg ze vaak alleen een romper met korte mouwen, soms met een dun truitje en/of broekje. Alleen de eerste twee weken s avonds het bed nog wel eens voorverwarmd met een kruik omdat het meiske schrok van de koele lakens. Een voetenzak was bij ons te warm, maar nu het winter wordt is die alsnog handig. Een wikkeldeken kan nuttiger zijn, en als het wat kouder is een dun vestje erbij. Tja, ze heeft zowel superdunne zomerkleertjes als wat dikkere dingen aangehad. Laagjes kan een goede oplossing zijn.