Benodigdheden wagen bak

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Laari26, 19 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    De titel zegt het eigenlijk al.
    Wat heb je allemaal nodig in de wagen bak ? Ik ben half mei uitgerekend en ik heb eigenlijk tot nu toe alleen maar het matras hoesje.
    Maar verder weet ik niet wat ik met die bak aan moet.
    Een lakentje ?
    Of soort van voetenzak waar ze in kan liggen ? Vind het moeilijk omdat het weer ook onvoorspelbaar is.

2. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik deed altijd een aankleedkussen hoes over het matrasje.
    Verder lag ze onder een dekentje met een lakentje.
    Een voetenzak had ik niet, deze zijn ook te groot voor in de wagenbak.
    Wel kun je wikkeldeken gebruiken. Maar deze zal in mei/juni te warm zijn.

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Een wikkeldekentje is heel handig met de warme dagen.
    Sowieso is ie heeeeel erg aan te bevelen.

4. Loesje78

Loesje78 Actief lid

28 okt 2014
    396
    0
    0
    Hoezo?

( gewoon interesse )

Met hete dagen inwikkelen?

5. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Hoeslaken dekentje en lakentje. Als het echt warm word gebruik je alleen het lakentje

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0

Nou ja, in Nederland is het niet altijd 'heet' in de lente/zomer.
    Mijn dochter lag altijd op d'r wikkeldekentje en als ze ging slapen, deed ik het losjes over d'r heen.
    Veel pasgeboren baby's voelen zich ook geborgen als ze ingewikkeld zijn trouwens ;)

7. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nooit een wikkeldeken gebruikt in de wagen eigenlijk. In het begin netjes deken en laken, later enkel een makkelijk wasbaar dekentje. Ik had wel een dekje over de bak dus het werd er al snel wat warmer. In de zomer niets of een hydrofiel, en we hadden afgelopen zomer nu ook niet echt een snikhete zomer.

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Een dekentje (wiegdeken is het handigst, of een ander simpel dekentje wat niet te groot is) en een lakentje, of een hoes die om het dekentje kan. Als reserve matrashoesje kun je gemakkelijk waskussenhoesjes gebruiken, dus daar hoef je niet per sé extra van te hebben. Ik had ook 1 of 2 lakentjes en 1 dekentje voor in de wagen, en dat is eigenlijk prima. Als het een keer echt vies is, dan doe je het gauw na het wandelen in de was en is het de volgende dag ook wel weer droog. De wagen gebruik je natuurlijk niet de hele dag door!

Een dekentje zou ik wel hebben, ondanks dat je de zomer in gaat. Die eerste weken wil je ook niet steeds een hele jas aan moeten doen! Als het warmer wordt strip je gewoon langzaam de laagjes. Eerst het vest uit, dan de deken er af, dan eventueel lekker in luchtige kleertjes zonder iets er overheen.

Ik kijk er nu al naar uit :D

9. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik heb de maxicosi voetenzak van Koeka gebruikt in de kinderwagenbak.

Ik vond het heel handig dat je hem makkelijk open en dicht kon doen en hij past mooi in de bak.

10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113

wij hadden ook zo'n voeten zak in de wandelwagen bak, ideaal! rits dicht en kind ligt warm.... alleen is mijn zoon in september geboren en gingen we dus de winter in ipv de zomer zoals jij...

ik vind persoonlijk een lakentje en dekentje niet handig, ligt nooit goed, dikke frotten aan de zijkant....

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hoeslaken, laken deken. Als het tropisch is leg je kindje alleen in romper onder lakentje.

12. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Bij mijn zoontje was ik erg blij dat ik een wikkeldeken had, want wiegdeken schopte hij van zich af. Hij is van oktober.

Deze baby wordt rond 7 mei verwacht en ik heb nu een setje lakentjes een zelfgehaakt dekentje. En een dun katoenen dekentje voor de warme dagen. En een fleece dekentje als reserve voor echt frisse dagen.

Om t matrasje idd een waskussenhoes en een hydrofiel onder t hoofdje.

13. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Hydrofiel luier voor het spugen eronder is wel handig..

14. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had gewoon een dekentje zoals in de wieg. Groot zat en warm zat als de kleine ook nog een jasje droeg. (Geboren in december)
    Ga ik nu dus weer doen.. Je kan het je zo duur en ingewikkeld maken als je zelf wilt, of gewoon makkelijk een dekentje erin leggen.

15. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Er bestaan speciale hoeslakentjes voor om het matrasje dat in de kinderwagen zit. Daarnaast had ik ter hoogte van het hoofdje nog een hydrofiel luier, mocht er gespuugd worden. Daarnaast een dekentje met lakentje.
    Eigenlijk maak ik de kinderwagen hetzelfde op als het bedje.

Edit: nog een aanvulling...
    Ik heb een Dooky gekregen en ik vind hem heel handig voor bij de kinderwagen. Van de week nog als zonnescherm gebruikt en als het erg waaide kon ie mooi voor de opening hangen.

16. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Onze zoon is 2e helft mei geboren, het was toen echt zomers weer (meer dan 20 graden met zon).
    Wij hadden een buggaboo waarbij een soort van aanritsbaar dekentje zat. Als we hem daaronder legden met zijn zomer kleertjes aan was het warm genoeg. Voor de zekerheid namen wij altijd een babydekentje mee (van de h&m).

17. Mamsma

Mamsma Actief lid

15 okt 2013
    129
    0
    16

Eens! Dooky is vooral in de zomermaanden erg handig! Zo bescherm je je kindje op een handige manier tegen de zon...vond dit vele malen praktischer dan zo'n parasolletje.

Deel Deze Pagina