Ik vroeg me af of het "normaal" is dat mijn kleine man van 6 mnd nog maar 2 slaapjes per dag doet. Dit is echt iets van na de 26 weken sprong. Hij slaapt nu wel langer aan 1 stuk dus nog steeds dezelfde hoeveelheid slaap overdag. Maar ineens kan hij wel 3 uur of langer wakker blijven, in de avond max 2 uur. En ik vroeg me ook af of het "normale" slaaptijden zijn. Hij slaapt ongeveer tot een uurtje of 7.00 en dan 9.30 tot 11.30 en van 15.45 tot 17.30 en dan om 19.30 weer (tijden kunnen 30 min afwijken). En hoe oud waren jullie kindjes toen die naar 2 slaapjes overdag gingen?
Mijn dochtertje van 6,5 maand slaapt 's ochtends tot 6.30u/7.00u. Dan gaat ze rond 8.30u weer naar bed tot 9.30u en dan slaapt ze nog van 12.30u tot 15.00u en soms 16.00u. Als ze korter slaapt, dan kan het nog wel eens zijn dat ze rond 16.30u nog een half uurtje slaapt, maar dat is dus alleen als ze tussen de middag korter heeft geslapen. Daarna gaat ze rond 19.30u naar bed.
Het viel mij ook op.. Mijn zoontje is ook net 6 maanden en weigert na 4 uur nog een keer te gaan slapen totdat hij de fles krijg rond 7 uur... Van mijn vorige zoontje weet ik het niet meer.
Hey, mijn dochter van bijna vijf maanden moet ik sinds een paar weken letterlijk verplichten om een middagslaapje te doen. Daarvoor was ze gewoon de hele dag wakker. Het was de eerste week een strijd, maar nu geeft ze zich over. Ritme nu: Rond 8 uur wordt ze wakker en doet vervolgens tussen 9 en 10 een hazenslaapje van een half uur. Om twaalf uur krijgt ze 'r tweede fles en moet dan van mij minstens een uur op bed liggen (speelt ze de helft van de tijd van). Vervolgens is ze de hele dag wakker van 1 tot 5, ondanks de warme maaltijd om drie uur. Ze krijgt om 5 uur de fles en ligt ze voor zessen op bed (om half elf maken we of wordt ze wakker voor de papfles). Misschien gebeurt er toch een hele hoop in jullie huis waar hij graag deelgenoot van wil zijn?
Mijn meisje maakt ook maar 2 slaapjes. Haar slaapjes zijn maar 45 min. lang. Ze is om 6 uur wakker en gaat om 9 uur weer slapen. 9.45 uur wakker en dan om 13 uur weer naar bed. 13.45 wakker....thats it..... Ze wil niet nog een slaapje maken (tenzij we in de auto rijden) ze vecht tegen de slaap en om 18.30 is ze op en slaapt ze weer. Mijn oudste dochter deed het net zo. Ze is inmiddels 2 jaar en slaapt tussen de middag 2 uur, dus het komt wel goed.....hoop ik.....
Hier ook hoor! 7.00 fles dan rond 8.30 er weer in tot 11.00 en van 12.30 tot 16.00 om vervolgens om 18.00 de nacht in te gaan. Wel krijgt ze nog een fles om 20.00
De oudste had met 6 maand ook nog twee slaapjes. Allebei ongeveer 1.5 uur. De jongste is een slaapkopje. Ze slaapt tot 7 uur 's ochtends ongeveer. Dan slaapt ze van 9.30 tot 11.30, van 13.30 tot 15.00 en van 17.00 tot 18.00 uur. Om 19.00 uur krijgt haar laatste fles en dan slaapt ze weer.
Ik ben ook jaloers op goed slapende kindjes. Hier is het de laatste dagen weer raak en moet ik hem vaak een beetje bezig houden omdat hij te moe is maar niet gaat slapen. Het is altijd een strijd geweest en soms gaat het een periode goed. zoals van maandag t/m donderdag/vrijdag. En nu begint het weer. Blijft lastig. Gelukkig slaapt hij meestal (vandaag weer een uitzondering) langer dan 3 kwartier aan een stuk, want na 3 kwartier komt hij al sjaggie het bed uit... @DDS is jou kleintje wel vrolijk de hele dag, of moet je hem ook bezig houden?