hoi, Mijn vriend en ik hebben ons hoofd gebroken over een toepasselijke naam. We kwamen uit op Eros voor een jongen. Waarom? Het is een valentijnskindje (verwekt op 14 februari) en we wilden de naam met een E laten beginnen. Onze voorletters zijn namelijk M en C en dan krijg je de formule E=MC2 van Einstein . Eros is een Griekse god van de liefde en komt in Nederland bijna niet voor als naam. Nu twijfel ik of ik dat wel kan maken, want met zo'n naam kom je natuurlijk al snel uit bij 'erotiek'. Wat vinden jullie?
hahahahaha sorry ik moest even lachen toen ik het las. Niks persoonlijks hoor, maar hier in de buurt heet een h*****tent ook Eros. Ik zou er niet voor gaan! Precies wat jij zegt..het word vaak verwisseld met eroktiek
Eros doet mij ook denken aan erotisch, erotiek. Maar je hebt ook Eros Ramazotti. Ik vind de naam niet mooi, maar ook niet lelijk.
Vind het geen mooie naam. En een kind wil vast niet weten dat hij op 14 februari is verwekt, dus dat zou ik hem niet vertellen.
Ik moet meteen aan Eros Ramasotti denken, die zanger, vast verkeerd gespeld, maar ik denk niet aan erotisch. Anders Evan, Erik, Elias, Edo ofzo kiezen .
ehm ... nee ... ik heb daar andere associaties bij eerlijk gezegd. En ik vraag me af of je zoontje zit te wachten op zo'n uitgebreid verslag over het hoe en waarom wat betreft zijn naam ... maar da's persoonlijk.
Nee, sorry! Ik ken een hond die zo heet en nog vele andere associaties. Ik zou jullie zoon een andere prachtige naam geven met een E. Of Stein (van Einstein )
Als fan van Eros Ramazotti, leuke italiaanse naam maar voor een NL kindje, niet zo handig. Eros is vaak erotisch oid... Maar waarom niet gewoon Valentijn (of wil je echt perse de E?) Ik vind het een mooie klassieke naam en heeft ook een knipoog naar zijn verwerkingsdatum (niet aan hem vertellen)
Ik denk ook onmiddellijk aan erotisch - daar heeft die Griekse god dan ook mee te maken - en zou persoonlijk mijn kind daar niet mee willen associëren.
Ik denk aan Eros Ramazotti maar absoluut niet aan erotiek. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Zo te zien zijn er genoeg die dat wel hebben dus opzich wel een goede reden om t niet te doen al vind ik de naam Eros eigenlijk wel erg mooi. Zag ook Elias voorbij komen. Leuk, doen!
Nee sorry, ik vind het helemaal niks.. Maar als jullie het willen gewoon doen! Ps is Valentijn dan geen optie?
Wel gewaagd, maar als jullie het mooi vinden, moet je het doen. Naast Ramazotti weet ik nog 2 mannen die Eros heten. Eros Poli : wielrenner Eros Vlahos : acteur Als allternatief misschien : Eron: Hebreeuwse naam 'sterk als een berg'
Leuk bedacht, maar ik zou 't niet doen. Teveel 'erotisch' en vind 't ook niet echt klinken als een naam. Andere ideetjes: Eben Eden Eder Egon Elder, Eldar Eli Elias, Elian Elis Elkan Ellar Elmer Elof Eloi / Eloy Elon Elric Elwin Emiel / Emil Emre Emre Enos Eon Erol, Errol Erwan Esben Evan Evron, Evren Ezer, Ezar Ezio Ezra
Ik vind het ook niks. Associeer er ook erotiek bij. Overigens wel leuk uitgedacht maar de naam zelf vind ik niets.