Ik ben gewend om de lasagne direct te bakken na de voorbereiding. Vandaag heb ik daar door omstandigheden geen tijd voor. Maar hoe maak je hem dan eerder klaar? Ook met de hete saus stapelen? Gaan de lasagnebladen niet helemaal verslappen als die niet meteen in de oven gaan? (ik vergelijk het even met bladerdeeg die je buiten de vriezer laat staan) En strooi je meteen kaas eroverheen, of dat ook later? Bewaren in de koelkast of juist niet? Help!! Hehehe
Ik maak de sauzen van te voren, maar ik vul de schaal pas als hij de oven in moet, dan is het binnen 5 minuten gedaan en dan moet ik tenslotte toch wachten tot de oven voorverwarmd is....
Zo doe ik het als er visite komt. Als ik lasagne voor mijn man maak dan bak ik hem al voor. 10 tot 15 minuten korter, wel gaar maar nog niet bruin, en hoeft hij hem alleen nog maar in de oven te schuiven. Wel of niet in de koelkast is afhankelijk van hoe lang van tevoren ik het bereid. Het moet goed afgekoeld zijn voordat het de koelkast in kan.
Ik maak van na de lunch de lasagne klaar, saus en bladen gestapeld. Dan laten afkoelen en vlak voordat hij 's avonds de oven in gaat de kaas erover. Doe het nooit een dag vtv maar de tip van saus klaar maken en dan pas stapelen als hij de oven in moet is wel een handige manier! !
Ik maak hem volledig klaar in de ochtend en dan in de c avond in de oven. Dan vind ik hem het lekkerst. Doe er dus ook al kaas overheen
gehele lasagna maken en in de koelkast doen , zodra het tijd is de oven aan en hoppa de oven in voordeel hiervan is trekt het saus goed in des te lekkerder
Ook ik maak de lasagna geheel klaar van te voren. Afhankelijk van hoe lang het vervolgens nog duurt voor we gaan eten zet ik hem of afgedekt weg of in de koelkast. En dan gewoon afdekken. Ik heb nog nooit gemerkt dat hij er minder lekker door zou worden, in tegendeel!