Mijn oog viel op Nore omdat ik het een leuke naam vond. Dat deze naam (nog) niet veel voorkomt was voor mij alleen een pluspunt, maar absoluut geen criterium. Het is geen verzonnen naam, want in België (Vlaanderen) is deze naam veel gangbaarder. @ Maansneeuw, Mijn voorkeur gaat ook uit naar Nore ipv Nori. En Ive/Ieve laat ik nog even bij mijn man sudderen . Hij moet meestal eerst aan een naam wennen. Daarom dat het me zo verbaasde dat hij Nore wel meteen leuk vond. @ aicirtap, Leonore past niet bij ons. Hoewel ik het idee leuk vind, zijn wij meer van de 'recht-voor-zijn-raap' namen (geen doopnamen of afgekorte roepnamen). Leonore is te klassiek voor ons.
Billy als ik het zo lees, lijkt mij Nore de geschikte naam voor jullie ook omdat jouw man hem ook gelijk leuk vindt. Mijn man moet trouwens ook weleens wennen eerst. Wij zijn ook nog aan het nadenken over de naam voor ons mannetje
Ik vind Nore ook erg leuk! Is toch niet erg als het lijkt op Nora of Noor? Het is allemaal afgeleid van Eleonora denk ik, maakt volgens mij niet uit welke het is? Vind het ook een leuke combi tussen stoer en schattig. Als ze stoerder wil, kan ze het zelf ook nog afkorten tot Noor, toch? In die categorie vind ik Emme trouwens ook een hele leuke naam (zelfde afkomst/betekenis als Emma, maar minder voorkomende variant). Kan voor jongens en meisjes.
Alix ben ik helemaal verliefd op. <3 <3 Denk dat het door de duidelijke "i" niet als verwarrend wordt gezien. En daarbij zijn er tegenwoordig veel namen die voor beide geslachten kunnen. Zo ken ik een meisje: Sam en een jongentje: Senna. En vind dit voor beide niet gek of verwarrend. Nore vind ik ook erg mooi! Maar ik zou voor Alix gaan.
Dat is onze naam voor een evt. 2e meisje! de associatie is idd wel Noor/Nora. Mijn man vindt nog steeds Noortje erg mooi. Maar ik vreselijk. Toen kwam ik met Nore en dat vind hij ook mooi, zodoende zijn we op Nore gekomen