Norit (of andere diarreeremmers) tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poetjuh27, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poetjuh27

Poetjuh27 Actief lid

4 jan 2011
    164
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb last van diarree, maar nu vraag ik me af of ik Norit of een andere diarreeremmer mag gebruiken?
    Als ik erop google lees ik tegenstrijdige dingen over Norit.

Is er iemand die er zelf ervaring mee heeft?
    Want ik moet vanavond weg en heb geen zin om telkens naar de wc te moeten :p

Groetjes, Poetjuh27

2. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Volgens de apotheek wel: U kunt dit middel veilig gebruiken.Het wordt al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven, zonder nadelige gevolgen voor het kind.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Toen ik een voedselvergiftiging en dus erge diarree had tijdens de zwangerschap, heb ik dit ook gevraagd. Maar het mocht niet. Als je een diarree-remmer gebruikt, sluit je de bacterie die het veroorzaakt als het ware op in je lichaam. Je kunt beter niks nemen, zodat het eruit kan.

4. Poetjuh27

Poetjuh27 Actief lid

4 jan 2011
    164
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    Denk dat ik dan toch maar het zekere voor het onzekere neem en er maar niet aan ga beginnen :)

5. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Zou idd hetzelfde antwoorden als Jippie en het niet doen

6. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar norit is niet echt een diarree remmer, het absorbeert alleen de schadelijke stoffen uit je darmen. Echte diarree remmers zetten tijdelijk de werking van je darmen even stil, maar dat doet norit absoluut niet.

Je lichaam neemt norit niet op, het verdwijnt gewoon weer via je ontlasting. Ik kan me echt niet voorstellen dat het kwaad kan. Als je het toch niet wilt nemen, zorg dan in ieder geval dat je ORS neemt om te zorgen dat je niet uitdroogt.

7. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    ik heb voor de 12weken ook diarree gehad en mocht van de huisarts gewoon norit gebruiken.. als je het niet zeker weet gewoon even je huisarts bellen of de apotheek, want ik lees dat er ook een paar zeggen dat het weer niet mag.. dusjaa.. ;)

8. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals Lotte ook al zei mag het volgens de Apotheek wel. Je kan alles over Norit en de werking lezen op Apotheek.nl.
    Huisarts of VK bellen kan natuurlijk ook altijd!

9. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Norit mag gewoon zonder probleem.

10. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

1 feb 2011
    690
    0
    0
    Jup idd, norit mag je gewoon gebruiken. Staat ook in de bijsluiter. Wat een voorganger ook al zei, normale diarree remmers leggen de werking van de darmen stil, Norit ''pakt'' juist de bacterieen in je darmen en nemen deze mee naar buiten en binden de ontlasting.

11. Poetjuh27

Poetjuh27 Actief lid

4 jan 2011
    164
    0
    0
    Okee, bedankt allemaal!

Misschien dat ik het toch maar in huis ga halen voor de zekerheid :)

Deel Deze Pagina