hey, mijn zoontje is 14 maand en wil niets! spelen kan hij niet(buiten de dingen dat hij niet mag) samenspelen gaat ook niet,want dan kruipt hij gewoon weg en gaat iets anders doen. boekje lezen gaat ook niet want wil de bladeren constant omdraaien. stappen aan de hand gaat ook niet,want dan zakt hij door zen knieen en wil zen ding verder doen. hij mag dit..maar altijd die dingen die niet mogen. ben dit ff beu.. wou zo graag een 2 de kindje ,maar vind dit zo enorm zwaar dat ik begin te twijfelen,maar men verstand zegt dat ik een 2de nie ga aankunnen. pff,moest toch ff men hart kunnen luchten. op een ander hoor je dan zeggen dat ze het moederschap heel tof vinden,maar ik weet het niet meer..
Heel herkenbaar! Ik wist op een gegeven moment ook niet meer wat ik moest doen met Kamiel. Ik vond het soms zelfs saai om met hem samen te zijn, omdat ik het gewoon niet meer wist! En dat mag je best zeggen als moeder! Je werk is toch ook soms niet leuk en je vindt je vriend toch ook niet altijd even leuk en gezellig?! Bij mij kwam het vooral omdat ik het gevoel had dat ik ALTIJD wat met hem MOEST doen. Maar ben er inmiddels wel achter dat dat helemaal niet het geval is. Misschien moet je hem gewoon even zijn gang laten gaan en kijken wat hij doet? En wat boekjes lezen betreft, als hij het leuk vindt om de blaadjes om te slaan laat hem dan gewoon zijn gang gaan. Het hoeft allemaal niet perfect en volgens 'het boekje'. Kamiel speelde veel met 1 la in de keuken, waar alle pollepels ed in lagen en ik bedacht me: vind ik dit nou erg? Moet ik hier wat van zeggen of op reageren? Ik denk dat je je dat elke keer kunt afvragen als hij wat aan het doen is. Kijk, cd's uit de kast trekken en telkens aan de radio zitten mag niet, maar als hij aan mijn mobiel zit, prima. Terwijl andere ouders dat misschien helemaal niet goed vinden! Je gaat zo snel mee met wat wel en wat niet mag, maar dat is meestal wat je bij ANDEREN ziet. Als je lekker bij jezelf blijft en bekijkt of je het niet erg vindt, dan heb je denk ik al wat meer rust. En zo'n kleintje vermaakt zich al heel snel hoor, zelf met een stukje krant of een zacht balletje. Succes meid en weet dat het ouderschap echt niet altijd leuk MOET zijn en ook niet is!
is idd helemaal niet erg als het niet perfect gaat. ik laat ze ook weleens de reclameblaadjes uitelkaar scheuren. of lekker spelen met dingen die niet gevaarlijk zijn maar geen speelgoed is. keukenkastjes zijn ook erg interessant bij ons. en een pak macaroni maakt ook leuk geluid als je het heen en weer schut. dat hebben ze zelf ontdekt laat hem maar zichzelf vermaken. dat doet hij heus wel. hij gaat echt wel opzoek naar iets leuks om te doen. zolang het veilig is maakt het toch allemaal niks uit.
Hey, Begrijp dat je het zat bent hoor... het is ook heel herkenbaar van mijn zoontje...., maar het is ook echt een fase....... Het gaat opeens weer redelijk snel over.....! het is alleen ERG VERMOEIEND! Succes...!
Helemaal mee eens! Voor mij is het leven ook een stuk makkelijker nu ik wat meer toelaat. En Nic is hierdoor minder gefrustreerd.