Smiley bij Clearblue ovulatietest, maar geen eisprong?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door juulzon, 10 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Wil graag iets aparts in de groep gooien.

Na mijn bevalling op 12 okt 2013 en een periode van borstvoeding tot 12 april 2014 (was toen afgebouwd) ben ik nog steeds niet ongesteld geworden. Nu ben ik bewust gestopt met de borstvoeding na 6 maanden in de hoop dat mijn cyclus weer op gang zou komen. Vriendlief en ik hopen heel erg op nog een tweede wondertje Op Een Dag, maar daarvoor moet mijn lichaam wel weer goed op gang zijn gekomen, voordat we de kansen weer kunnen benutten.

Dus, na de periode van borstvoeding deed ik af en toe eens, willekeurig, een clearblue-smiley test, in de hoop weer een keer een smiley te zien. Zondag 25 mei hebben we gevreeën en toen bleek ik maandag, toen ik weer een keer testen, een smiley te hebben!

Stiekem vond ik het wel spannend, want dan hadden we misschien wel een kansje benut!

Vriendlief was er de rest vd week niet, dus verdere kansen zijn niet benut.

Op maandag 2 juni spotte ik echter alweer wat roodverlies. Dat is een korte luteale, dacht ik. Echter, de menstruatie zette niet door. Het bleef bij wat spatting, een veegje, roze of bruin. Dit weekend ging ik twijfelen. Zou het dan een innesteling zijn geweest? Was stiekem een beetje hoopvol geworden, omdat het gezien ons verleden echt wel een groot Wow-Wonder zou zijn. In gedachte droomde ik al (lees mijn weblogje maar...).
    De kruidvat testen van vrijdag en vandaag waren echter nog witter dan Omo-wit. Zelfs geen tuurstreep.

Wat denken jullie hier nu van?

Dus eerlijk gezegd... Ik kan die smiley van 26 mei niet echt plaatsen...
    Misschien geen echte eisprong? Maar waarom dan wel een smiley? En dus een hoog LH? Of was er gewoon nog geen baarmoederslijm aangemaakt? Ik was echt zo blij toen na die smiley, dat mijn lichaam kennelijk weer de cyclus had opgepakt, maar blijkbaar toch niet...
    Iemand die dit kan verklaren?
    Ook nog weer die clearblue smiley gedaan, maar die was (uiteraard) weer negatief.

Ben benieuwd naar jullie verhaal/ ervaringen!

X

2. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    heb je op 2 juni een zwangerschap test gedaan?
    zo ja dat was dan te vroeg..je kunt meestal 14 dagen na de positieve ovulatietest testen..
    dus als je dat nog niet hebt gedaan, dan zou je nog een test kunnen doen..want je menstruatie zou dan wel moeten komen..
    maar goed, ieder lichaam is anders..ik zou anders even bellen met de HA .. Succes!

3. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    sorry! Lees nu dat je al hebt getest..
    hmm...dan zou ik het niet weten! Misschien dat er meiden zijn die het wel weten..en anders even contact opnemen met de HA

4. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dank voor je reactie. Was nog even aan googlen en lees dat het bijvoorbeeld voorkomt bij dames met pcos. Maar dat heb ik voor zover ik weet niet niet... Dus misschien idd toch maar eens een afspraak met de gyn maken.

5. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Gent wil perse dat ik met een cryo de digitale van cb gebruik omdat deze de meest betrouwbare zijn.. Je kunt er dus wel echt vanuit gaan dat je een eisprong hebt gehad. Helaas alleen niet zwanger waarschijnlijk.. :(

6. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hoi poppetje, idd, daarom gebruik ik eigenlijk standaard de digitale! Alleen wat ik dus zo gek vind is dat ik gewoon helemaal niet ongesteld ben geworden. Kennelijk had ik geen baarmoederslijm opgebouwd?

Succes en sterkte met alles....

X

7. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Misschien later bloedverlies? Hoe lang ben je overtijd?

Vk bellen voor advies? Die zijn wijzer dan wij ;)

8. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Nu heb ik wel hier gelezen bij andere meiden dat het niet altijd iets wil zeggen of je ei daadwerkelijk springt bij een positieve ovulatietest. Meestal wel, maar het hoeft niet. Met temperaturen kom je er achter of je ei echt gesprongen is of niet. Maar daar heb je nu niks aan. Anders over een paar dagen nog een test doen.

9. soeza

soeza Niet meer actief

Ja ik heb het ook wel eens gehad...
    Toen we voor onze eerste gingen gebruikte ik ook ovulatietesten. Ging elke maand goed, 2 weken na de positieve ovulatietesten werd ik netjes ongesteld.
    Maar ook 1x niet. Heb toen een positieve ovulatietest gehad en na twee weken geen menstruatie te bekennen, maar helaas ook geen positieve zwangerschapstest. Huisarts heeft toen nog bloed geprikt en zei dat ik het even af moest wachten. Na 6 weken is er opnieuw bloed geprikt en is mijn menstruatie opgewekt dmv primolut (weet niet meer zeker of het zo heet :))
    Daarna gewoon weer elke keer braaf 2 weken na de positieve ovulatietest ongesteld, dus wat het nou geweest is?
    Was trouwens ook een smiley clearblue test.

Succes! Ik hoop dat jullie een tweede wonder mogen krijgen!

Deel Deze Pagina