Ei gemist :-(

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Doobie, 6 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doobie

Doobie Actief lid

17 sep 2008
    422
    110
    43
    Vrouw
    Leerkracht
    Betuwe
    Ergernis...
    In de afgelopen 2,5 week ben ik vier keer in het ziekenhuis geweest om follikels te meten, na gebruik van Clomid. Eerste keer te klein, 10mm (gyn 1), tweede keer kon er geen ei gevonden worden (gyn 2, met enorm wazig verhaal), derde keer nog steeds niet (gyn 3), dus verhoging naar 150.. kom ik dus afgelopen donderdag in het ziekenhuis, blijkt dat mijn ei al is gesprongen, wat nog is bevestigd door een bloedtest (gyn 4, degene die ik normaliter altijd heb).
    En ja hoor, vanochtend de eerste roze strepen op mijn toiletpapier.
    "Gelukkig" is het pas ronde 9, wat een aanfluiting.
    Heb even zoooooooo enorm de schijt van alles!!!

2. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Wat naar, kan me voorstellen dat dat balen is. Om die reden adviseert "ons" zkh ons om vooral om de dag te klussen, tot je weet dat je je ei hebt gehad. Hopelijk volgende ronde geluk!

3. Doobie

Doobie Actief lid

17 sep 2008
    422
    110
    43
    Vrouw
    Leerkracht
    Betuwe
    Dat hebben we ook gedaan, maar helaas dus niet het gewenste effect. Ik heb vooral even moeite met dat er twee mensen hebben gekeken en niks zien en de derde dan moet concluderen dat er al een eisprong is geweest (en blijkbaar dus ook al even geleden).. ach ja, het lichaam zit raar in elkaar...

4. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Volgens mij heb je steeds andere artsen als ik je verhaal zo lees, lijkt me voor jou niet duidelijk. Zou je niet 1 vaste arts kunnen krijgen?

5. Doobie

Doobie Actief lid

17 sep 2008
    422
    110
    43
    Vrouw
    Leerkracht
    Betuwe
    Ze werken in een team van vier, dus als het goed is, heb ik ze nu allemaal gehad, haha!
    Het is afhankelijk van planningen en werkdagen, daardoor kan het wisselen. Begrijp ik ook wel, hoor.. alleen in dit geval enorm vervelend...

6. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    In principe moet het geen verschil maken wie je hebt toch? Ze kunnen allemaal evenveel en kunnen ook in jouw persoonlijke dossier kijken. Wel een aanfluiting zeg dat nummer 2 en 3 niet door hadden dat je ei al gesprongen was. Ik ga duimen voor je voor de volgende ronde! Sterkte!

7. Doobie

Doobie Actief lid

17 sep 2008
    422
    110
    43
    Vrouw
    Leerkracht
    Betuwe
    Dank je wel, lief van je!

8. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Wat ontzettend balen zeg!! Enorme aanfluiting idd.

Ik zit met iemand in een topic en die had bijna hetzelfde. Ze was tegen het advies van de artsen in toch met ovu testen aan de slag gegaan en toen bleek dus dat haar piek eerder was. Ze had dit ook aangegeven bij de artsen en er is toen actie op ondernomen waardoor ze toch op tijd de IUI konden doen.

Ik weet niet hoe je verdere proces er uit ziet, maar mocht je verder gaan zou ik toch maar ovu testen gaan gebruiken. Heel veel succes en sterkte!!

9. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Klopt loolaa, dat was ik.

Vrijdag's ben ik voor een fm geweest en bleek 5 follikels te hebben 2 van 9 mm en 3 van 7/8 mm. Ik was best teleurgesteld want mijn gevoel zei anders. Ik hoefde eigenlijk pas dinsdags terug te komen maar heb gevraagt om de maandag.. gelukkig maar.

Maandagochtend voelde ik aan alles dat mijn eisprong er aan kwam en heb een ovulatie testje gewaagd en die bleek knal positief. Bij de fm lachte ze mij haast uit want dan kon nog helemaal niet. Na heel goed zoeken bleek dat 1 van de follikels al 20 mm was. Ik moest gelijk bloedprikken op lh en daar kwam uit dat die echt op springen stond en moest gelijk de ovitrelle zetten en volgende dag de inseminatie. Dinsdag is mijn eisprong ook geweest want mijn temp was omhoog de woensdag.

Dus volg je gevoel. Temp en gebruik ovulatietesten.. je eigen voorgevoel is altijd het beste

Deel Deze Pagina