Beste voedingsdeskundige, Mijn zoontje krijst tegenwoordig de boel bij elkaar in zijn bed overdag. Hij is 5 weken oud maar slaapt maar een half uurtje nog, dan begint het gejengel en daarna gekrijs, zelfs met de speen nog in zijn mondje. Ik heb geen idee wat het is. Hij lijkt dus ook voortdurend honger te hebben, maar dat kan niet want hij vertoont dezelfde hongersignalen na 2 uur al na een fles van 150/5. Nu gaan we al kijken dinsdag bij de kinderarts of hij reflux heeft. Ik vroeg me af, stel dat dit te maken heeft met dat hij buikpijn heeft en geen reflux, is overstappen naar Omneo dan een goed idee? Aangezien dat ook voor moeilijke ontlasting is vroeg ik me dat af, want hij heeft gewoon zachte poep. Hij roopt wel altijd rood aan als hij moet en gooit dan echt z'n kontje naar achter, maar het is dus niet dik. Is Omneo dan nog wel een optie of is dit echt alleen als je kindje ook verstopt is?
Beste, Omneo is voor krampjes en verstopping beide goed. Belangrijk is het drinktempo, wanneer dit snel gaat (sneller dan 15-20 minuten over een flesje zonder de tijd meegerekend van boertjes) kunnen bovenstaande klachten ook ontstaan. De voeding iets dikker maken met de vezel johannesbroodpitmeel zou een oplossing kunnen zijn. Ik zou het zeker even met de kinderarts overleggen. Succes! groetjes Femke