Normaal cyclus na bevalling

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Demdem, 13 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demdem

Demdem Lid

27 okt 2017
    8
    1
    3
    Vrouw
    Ik ben 10 maanden geleden bevallen van een prachtig kindje. Ik heb tot 8 maanden volledig borstvoeding kunnen geven. Daarna heb ik de borstvoeding (helaas) in 1.5 maand tijd afgebouwd/overgestapt naar flesvoeding. (Dit vanwege verminderde productie en kind dat weigerde te drinken door menstruatie)

Dus 8 maanden na de bevalling ben ik weer ongesteld geworden. Daarbij heb ik ook duidelijk mijn ei gevoeld.
    Dus ik had verwacht dat mijn cyclus wel redelijk normaal zou zijn aangezien ik best laat weer ongesteld ben geworden en ook de borstvoeding steeds minder werd. Daarom zouden er niet veel hormonen meer moeten zijn van de bevalling of van het voeden toch?
    Maar toch werd ik pas na 54 dagen weer ongesteld. En deze keer heb ik ook mijn ei niet (bewust?) gevoeld

Is dit dan normaal? En hoe lang duurt het voordat je dan wel weer een normaal cyclus krijgt? Ik wil namelijk over een paar maanden weer gaan proberen voor een 2e. Daarom maak ik me ook een beetje zorgen, want met zo'n lange cyclus is er misschien wellicht geen eisprong geweest?

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ja dit is normaal. Je hormoonhuishouding moet weer op gang komen. Je staat ervan versteld hoe lang je ontregeld kunt zijn na een bevalling en langere borstvoedingsperiode.

Hier nu een jaar gestopt met borstvoeding en kan er nog een druppel uitkrijgen.

3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.273
    113
    Die begrijp ik niet. Jij bent ongesteld en daarom wil je kindje niet drinken? Of je kindje is ongesteld (onwaarschijnlijk maar jij zegt het :p ) of wat bedoel je precies?

Zou best kunnen dat het allemaal moet opstarten. Bepaalde hormonen het lichaam uit, andere moeten weer aangemaakt worden en/of in balans komen. Give it time :)

4. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    De melk smaakt dan wat zouter geloof ik en niet iedere baby waardeert dit ;),

5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.273
    113
    O echt? Raar joh! Haha

6. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Ja, ik heb het laatst toevallig gelezen :). De productie loopt wat terug door hormonen en daardoor is de melk geconcentreerder. En geconcentreerde melk is blijkbaar zouter :p.

7. liefmeimeisje

4 mrt 2019
    52
    20
    8
    Weet je ook hoe dit zit als je geen borstvoeding geeft? Ik heb ook hele lange cyclussen sinds de bevalling (5 maanden geleden). Helaas geen borstvoeding kunnen geven, maar wel een curettage gehad voor de placenta.

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ze zeggen niet voor niks 9 maanden zwanger 9 maanden ontzwangeren. Het kan echt ee tijdje duren voordat alles weer op de rit komt

9. liefmeimeisje

4 mrt 2019
    52
    20
    8
    Mag je bij een kortere zwangerschapsduur dan die kortere duur aanhouden of werkt het zo niet? Ik was nog net geen 5 maanden zwanger.

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Het is een gezegde... zal bij iedereen verschillend zijn.
    Ik zou me nu echt nog geen zorgen over maken.

Ben je trouwens zo veel te vroeg bevallen? :cry:

11. DMonique30

2 mei 2019
    58
    29
    18
    Vrouw
    Hier mijn verhaal...

ik ben ook 10 maanden geleden bevallen van mijn prachtige zoon, en willen ook nu voor een 2e gaan.

ik heb geen borstvoeding gegeven en ben pas na 6 maanden ongesteld geworden afgelopen december.
    tot nu toe 4 x ongesteld geweest cyclussen van 35 44 dagen... dus heb wel een cyclus maar ik verlies heeeeel veel bloed en grote stolsels waardoor ik nu elke ongesteldheid bloedarmoede heb... en heel veel baarmoederslijmvlies ( 2x gezien op echo ) daardoor zo hevig bloeden maar dit komt dus door hormoonschommelingen ...zo zie je maar je lichaam heeft idd echt tijd nodig om weer op de rails te komen ook zonder borstvoeding... al die hormonen is niet niks geweest...anders even kijken voor acupunctuur? die kunne je hormonen weer in balans brengen, ga ik ook doen:) want dit is een drama elke keer...

geef het de tijd.. ik weet zelf ook hoe moeilijk dat is als je de 2e wilt:p!
    zit in het zelfde pakket nu :)... komt goed meid

12. liefmeimeisje

4 mrt 2019
    52
    20
    8
    Dankjewel. Ik ben ingeleid omdat het kindje niet meer leefde :cry:
    Vandaar ook mijn ongerustheid, vertrouwen in het lichaam is een beetje weg.
    Maar ben "blij" te lezen dat het normaal is, al vind ik het natuurlijk ook balen voor de anderen die hier last van hebben.

Zie dat jij ook al veel hebt meegemaakt :(

13. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Oh nee.. vreselijk. Hoop dat je snel een prachtig gezond kindje in je armen mag sluiten.

Hier helaas ook al veel verdriet eb pijn gehad rondom kinderwens.
    Gelukkig een heerlijk dochtertje mogen krijgen.
    Het is een blijft een wonder..

liefmeimeisje vindt dit leuk.
  14. Demdem

Demdem Lid

27 okt 2017
    8
    1
    3
    Vrouw
    Hahahaha. Nee tijdens mijn ongesteldheid wilde de baby niet drinken. De baby is niet ongesteld. Maar zo zou je het wel kunnen lezen inderdaad.

15. Demdem

Demdem Lid

27 okt 2017
    8
    1
    3
    Vrouw
    Ik heb inderdaad ook last van hevig bloeden en stolsels. Verder ook heel veel buikpijn. Maar zal er dus inderdaad nog bij horen. Bizar hoe het lichaam en je hormonen werken.

Over dat acupunctuur heb ook ook al het een en ander gelezen. Daar ben ik ook benieuwd naar.

Verder hebben we geen haast. Maar ik vroeg me wel af hoe het dan allemaal gaat. Vooral omdat het nu zo onregelmatig en raar is.

16. DMonique30

2 mei 2019
    58
    29
    18
    Vrouw

uitkijken als het zo blijft elke keer weer zo hevig en veel stolsels zodra je je zwak en moe voelt gelijk naar de dokter gaan en op hb ( ijzer) laten prikken ik zat na een ijzer infuus na de 2e keer ongesteld pp 7.2 en toen na de 3e ongesteldheid weer op 5.0 niet goed dus als je zoveel verliest beter na laten kijken!
    inderdaad dat hormonen zo gek kunne werken, sommige hebben er geen last van en is hun cyclus 3 maanden erna weer top maar bij sommige dus niet helaas:(.

ja misschien ook een tip voor je om je daarin te verdiepen en wellicht helpt het een betere cyclus te krijgen en minder verlies! en zeker omdat jij ook hele erge buikpijn hebt is niet fijn:(.

Demdem vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina