Dwarszittende boertjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Modra, 13 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Hallo,

Hebben jullie nog goede tips? Ik probeer mijn zoontje vaak tussen de ene en de andere borst te laten boeren, nog een x na de voeding en voor ik hem in bed leg... Hij laat dan sowieso wel één of twee boertjes voor hij zijn bed in gaat. Maar nog regelmatig zit er toch nog een boertje dwars... Dan ligt hij in bed en hoor ik hem weer ''eh, eh...'' En dan is er nog een boertje. Of hij wordt wakker na een halfuurtje en er zit wéér een boertje dwars... Niet echt bevorderlijk voor zijn slapen dit, na het boertje lukt hem dat regelmatig niet meer...

Jullie nog ideeën wat te doen?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je kindje op je knie nemen en tussen je benen laten bungelen en zachtjes op zijn rugje kloppen. Lastig uit te leggen maar hier hielp het vaak wel om extra lucht kwijt te raken.
    Wat langer kloppen na de voeding op je schouders je kindje even in een soort skyppie bal houding bevorderd ook boeren. Klinkt allemaal gek maar alles op een baby manier natuurlijk. Kindje op zijn zij draaien als je hem in bed leg en nog eens even paar klopjes geven.

Heb wat afgeklopt !;) ritme van het hart.

3. mptje

mptje Actief lid

21 jul 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ons zoontje had laatst ook steeds last vd boertjes.

al meteen na het flesje, onrust, huilen tot dat boertje kwam.

nu ook paar keer terugkomend boertje gehad, steeds weer huilen in bedje, laatst zelfs tot 3x een boertje terwijl hij al goed geboert had
    toen ook allerlei houdingen geprobeerd,
    - op mijn benen zitten, mij niet aankijken, en dan voor naar achter.
    - hem even onder armen omhoog tillen (zachtjes op en neer bengelen) daarna op schouder, zachtjes kloppen op ruggetje
    - voor je zitten en dan in ronde draaien.

nu infacol ingezet, kijken wat dat doet..
    het lijkt nu zoiezo minder te worden, maar moet ook zeggen dat ik infacol niet altijd geef, ook omdat het beter gaat met de onrust

alleen vanacht duurde het even voordat hij zijn slaap weer kon hervatten, bleek naderhand toch weer een boertje..

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier werkte het om hem zittend op m'n schoot te zetten en dan over m'n arm heen te laten hangen met z'n armen en hoofdje, dus ondersteunt met mijn onderarm onder zijn oksels.
    Door het 'hangen' kwam er vaak wel een boertje.
    Het kan ook werken om je kindje even plat te leggen en dan in 1 vloeiende beweging weer omhoog halen. Als je kindje makkelijk spuugt zou ik er voorzichtig mee zijn, hier kwam er dan vaak wel een boer, maar ook een golf melk uit. ;)

5. mptje

mptje Actief lid

21 jul 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    en is het al wat verbeterd?

hier blijft het nog opspelen die stomme boertjes... bijna iedere keer als ik hem na de fles op bed leg. (nu hem al bewust wat langer bij me laten zitten, dat het kan zakken, maar helpt niet)
    hoe is jou kindjes ritme? ook na de fles naar bedje, of eerst nog spelen na de fles?

infacol vind ik ook niet helpen

Deel Deze Pagina