Baby slaapt 90% van de dag. Elke keer als ik nu rustig zit (even wat drinken o.i.d) is mannetje lekker aan het wiebelen. Eerst was hij snachts op zijn drukst (werkte nachtdiensten) maar nu ik in de ziektewet zit, heeft hij sinds 2 weken echt een dag ritme (als ik wakker wordt, wordt hij ook wakker ) wel moet je vanaf de 28ste week elke dag iets voelen een shop een draai..enz
Hier wisselde het ook per dag. Wel is het belangrijk dat je elke dag minstens 10 bewegingen voelt. Op een rustige dag kun je proberen een uurtje op je zij te gaan liggen en te gaan turven. Ik was dan altijd meteen gerust gesteld. Ik merkte overigens vaak na een rustige dag een groeispurt
Ik voel ons kindje vanaf 17/18 weken af en toe in mijn buik bewegen en vanaf 20 weken is dit ook aan de buitenkant. De ene dag is dit alleen wat meer dan de andere dag en helaas zitten er zo nu en dan ook dagen tussen dat ik steeds niks voel. Ook ik maak me dan meteen zorgen. Gelukkig voel ik haar uiteindelijk altijd wel weer. Waarschijnlijk is het gewoon een heel rustig kindje. Het liefst ligt ze ook zo laag mogelijk in mijn buik, een beetje weggestopt. Ik was zelf als kind heel rustig en verlegen en probeer mijzelf regelmatig gerust te stellen met de gedachte dat ze qua karakter waarschijnlijk gewoon op mij lijkt en dat het daardoor soms een mooi tijdje kan duren voordat ik weer wat voel. Vaak helpt dat wel. Toch ben ik pas weer helemaal gerustgesteld als ik haar weer heb gevoelt.