Hoi meiden, Wie herkent het volgende en weet wellicht ook wat het is. Sinds enkele weken voel ik mijn mannetje gekke schrokkerig bewegingen maken. Het voelt alsof hij met twee vingertjes in een niet geaard stopcontact zit en flink onder stroom staat. Dit houdt ongeveer 5 a 10 seconden aan en meerdere malen per dag. Krijg ook nog de nodige normale schoppen, maar die horen er gewoon bij Epilepsie en spasmen hebben mijn gedachten al gepasseerd, maar begreep dat dit niet of niet vaak voorkomt bij een ongeboren kindje. Wie weet raadt?
Kan het niet de baarmoeder zijn? Net zoals je oogspiertje kan trekken? Dat hij daarna schopt is ook logisch omdat hij t ook voelt. Als dat zo is kan je magnesium proberen. Helpt ook voor krampen in de benen.
Herken t wel hoor, soort rare schokjes he? Had de jongste ook, die beweegt trouwens nog steeds veel maar niks geks gezien (tot nu toe).
Hier bij alle zwangerschappen gevoeld, deze ook weer. Ik hou het altijd maar op een korte hik-actie. Ze zijn allemaal gezond hier
Ik herken dit ook! Voelt bijna als een hondje dat zichzelf even uitgebreid aan het krabben is met z'n achterpootje, maar dan zonder scherpe nagels... klinkt een beetje gek, realiseer ik me, maar geen idee waar ik het anders mee kan vergelijken. Vraag me ook iedere keer af wat die kleine daarbinnen aan het uitvoeren is, en of we hem/haar maar 'fikkie' moeten gaan noemen!
Hier ook. Voelt inderdaad heel vreemd. Vind het ook niet zoals de hik want dat zijn meer plopjes vind ik hihi. Maar aangezien de baby verder veel beweegt zal het wel niets bijzonders zijn denk ik dan maar
Ja!! Ik herken het! Heb het in de zwangerschap ook een paar keer gevoeld! Ik moest altijd denken aan stampertje, die met zijn pootje op de grond stampt heel snel hihi. Geen idee wat dat was. Ik dacht misschien rekt de baby zich uit? Dan kun je ook zo snel gaan trillen...
Meiden bedankt voor jullie reacties! Ik denk zelf niet dat het de hik is, want dat voelt denk ik anders. Hoewel ik dit niet met zekerheid kan zeggen. Tekort aan magnesium zou kunnen en het voelt inderdaad als een trekkend spiertje, maar dan bij mijn baarmoeder. Ik ga eens kijken naar mijn magnesium inname. Mijn voedingspatroon is danig veranderd na het vaststellen van zw.diabetes. Ben in ieder geval gerustgesteld door jullie herkenning!
Ik herken het ook en dat is géén hik! De hik heeft ie ook, maar dat voelt echt anders! Dit is inderdaad schokkerig, even kort achter elkaar, alsof 'ie even heel snel met z'n beentje beweegt. Geen idee wat het is, maar het lijkt me niet iets zorgelijks.. Ben benieuwd of 'ie het nog doet als 'ie geboren is, dan kan ik 't zien..
Nou, ik denk niet dat, dat het is... Wat je voelt is een soort hyper getril van de baby. Ik las iets in een topic uit 2007 hier waar mensen hetzelfde vroegen en daar was eenn verkoskundige die het uitlegde als ongecontroleerde bewegingen die over zijn tegen de tijd van geboorte. Kan kloppen want ik heb het vanaf een week of 30 nooit meer gevoeld nu ik er zo over nadenk...