Normaal? (doorslapen)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nouck85, 2 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nouck85

nouck85 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje aan jullie.
    Mijn meisje is volgende week donderdag precies 4 maanden oud.

Nu is het zo dat zij 's avonds rond 18.45 uur de laatste fles krijgt, daarna gaat ze naar bed en wordt rond 8.30 uur weer wakker. Dit doet zij al een week of 4 zo. Daarvoor was ze altijd tussen 6 uur en 7 uur wakker (vanaf 19 uur de avond ervoor). Toevallig had ik een keer de zonneluiken op haar kamer dicht en werd het dus niet licht op haar kamertje, toen begon ze met tot 8.30 uur te slapen.

Nou vraag ik me af of dat wel normaal is? Slaapt ze niet veel te veel? Moet ik haar eerder wakker maken? Gisterenochtend heb ik haar om 9.00 uur maar wakker gemaakt, want het leek me dat ze wel erg lang op bed lag.

's Ochtends slaapt ze in principe niet. Maar na de fles van 13.00 uur slaapt ze soms zo weer 3 uur achter elkaar :$.
    Ik heb ook bijna geen tijd voor de flessen overdag. Ze drinkt er nog 5. Maar dan moet ik haar om de 3 uur een fles geven.

Is ze nou gewoon een slaapkopje, of moet ik me zorgen gaan maken dat er iets met haar aan de hand is? Donderdag moet ik naar het CB, moet ik dit aangeven? Ze groeit verder wel goed, is alert en vrolijk, heeft genoeg poep- en plasluiers.

2. Ilse73

Ilse73 Actief lid

9 jan 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat heerlijk zeg. Ik zou zeggen geniet er maar lekker van. Als ze verder goed groeit en vrolijk is lijkt er mij niks aan de hand.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dat is echt goed, ik zou het zo laten.

Groeit ze goed? Is ze alert als ze wakker is? Drinkt/eet ze goed?
    Zo ja, dan zou ik er niks aan veranderen maar ik zou haar denk ik ook tot uiterlijk 9u laten slapen.

Je kan het bij het cb aangeven maar als ze goed groeit dan zullen ze denk ik alleen maar zeggen dat het super is.

4. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Geen zorgen maken, lekker ervan genieten alhoewel ik wel weet dat dat soms lastig is :)

Hier ook een mannetje wat `s nachts heerlijk slaapt. Hij ligt om uiterlijk 21.00uur op bed en `s ochtends om 9.15uur maak ik hem wakker zodat hij goed wakker is om om 09.30uur de fles te drinken.

5. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Heerlijk toch! Mijn dochter sliep ook door ineens, klokje rond.
    Ze meld zoch vanzelf wel als ze genoeg geslapen heeft of honger heeft.
    Lekker laten slapen als het kan, hebben wij ook altijd gedaan en nog steeds.
    Ze slaapt nu van 1900-0700/0730 komt dan even tutten bij ons in bed als een van ons vrij is en krijgt om 0900 haar fles.

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier ook een slaapkop en als ze het verder goed doet, goed eet/drinkt/ontwikkeld, zeg ik lekker laten slapen en genieten :)

7. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Hier hetzelfde al slaapt ze meestal tot 7.30/8.00 uur maar dan s ochtends ook 2 uur, s middags 2 uur en s avonds vaak ook nog een uurtje. Maak me er zelf ook wel s zorgen om eigenlijk of t wel normaal is.

8. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Wil je wat slaap van jouw kleine afstaan aan de mijne? Wat een droom....hihi ( zegt een mama die zelf ook weer een lekker nachtje wil maken)
    Door tandjes en verkoudheden al heeeel lang driedubbel gebroken nachten

9. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hadden ook een slaapkopje, rond die periode bleef ze slapen leek het wel. Ik maakte haar wel wakker na 12 uur slapen (ging om 20.00 slapen en maakte haar dus om 8.00 weer wakker). In de ochtend was ze krap een uur wakker en dan sliep ze weer 2 tot 2,5 uur en ik denk dat ze toen nog wel 3 of 4 slaapjes deed.
    Ik voedde dus wel elke zeker iedere 3 uur overdag, dat gaf ze zelf aan.

Ik heb wel contact gezocht met cb en (voor jou dan niet van toepassing begrijp ik) lactatiekundige omdat ik me zorgen maakte (sliep met 3 maanden al zo lang) en bang was voor suikerdips/hersenontwikkeling maar omdat we samen sliepen (wieg tegen mijn bed), ze zonder speen sliep, alert was en ze goed groeide en zich goed ontwikkelde konden we het zo laten en moesten we ervan genieten.

Ze slaapt (als ze gewoon lekker in haar vel zit en geen last heeft ergens van) nog steeds veel/lang. Alleen tussen 6-9 maanden was ze in de nacht ineens meer wakker en sliep ze moeilijker.

10. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Jeetje ik ben jaloers!! Mijn dochter gaat om 7.30 naar bed en krijgt om 22 uur nog een fles. Wordt dan weer om 7 uur wakker.. Ik zou het ook niet voorelkaar krijgen met mijn flessen schema. Ze krijgt 4 flesjes en daar zit 5 uur tussen..

11. nouck85

nouck85 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!

Het lijkt misschien wel lekker (dat is het ook zeker, begrijp me niet verkeerd! Ik had me ingesteld op geen nacht meer doorslapen), maar soms maak ik me dus ook wel zorgen dat er iets met haar is. Als ik zeg tegen mensen dat ze zolang slaapt, dan lijkt het ook wel dat niemand me gelooft, want een baby hoort toch niet zolang te slapen zeggen ze dan. Maar ik ben blij dat er hier nog meer slaapkopjes zijn.

Ik ga het donderdag nog wel even bespreken op het CB. Ik geef namelijk 5 flessen van 180cc en blijf dus aan het voeden! Om 8.30 uur, dan om 10.30 uur, dan om 13.00 uur, om 16.30 uur en om 18.45 uur. Bij de meeste flessen zit er dus niet eens 3 uur tussen. En grotere flessen (en dus 1 fles minder) kan ze niet op. Misschien is het een idee om met bijvoeding te beginnen als ze 4 maanden is (volgende week) en dan bijvoorbeeld de fles van half 11 proberen te vervangen door een fruithapje o.i.d.? Hoe deden andere ouders van slaapkopjes dit?

12. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Mijn oudste was (en is) ook zo'n slaapkop. Volgens mij zaten wij toen rond de 3,5 maanden al op 4 flessen. En hij was toch wel heel licht voor zijn leeftijd toen. (Prematuur en dysmatuur)

13. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Geniet er maar van :D Ivan sliep op een gegeven moment ook rustig tot 9:15 uur door. Die tijd hebben we nu helaas gehad :( haha

14. Ilse73

Ilse73 Actief lid

9 jan 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb tot 5 maanden 5 flessen van 180 cc gegeven. Niks mis mee hoor? Ik zou nog even wachten met bijvoeding tot ze wat ouder is maar dat moet je echt zelf weten.

15. nouck85

nouck85 Niet meer actief

Ik heb er ook geen problemen mee dat ze 5 flessen krijgt, maar omdat ze zoveel slaapt zit er nauwelijks 3 uur tussen de flessen. En ik weet niet of dat wel goed is.

16. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Fruit en groentehap vervangt tot 6 maanden in principe nog geen fles.
    Natuurlijk kan ze minder gaan drinken omdat ze voller zit,

17. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zoals Beertjenicky al zegt vervangen fruit en groente nog geen melk tot 6 maanden.

Ik heb tot 6 maanden elke 3 uur gevoed, heb trouwens zelf ook elke 3 uur wel trek of dorst.
    Wij zijn overigens met 6 maanden begonnen met bijvoeding, maar dat is ieders eigen keuze. Toen was ze ook meer wakker en kon ze gezellig bij ons aan tafel mee doen.

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik maakte mijn zoontje op die leeftijd trouwens gewoon wakker voor zijn fles hoor.En wat een raar schema? :)
    Waarom die tijden?

19. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hier precies hetzelfde! Slaapt van 19.00/20.00 tot 7.00/8.00.
    Ook zij drinkt 5 flessen om de drie uur. Ze doet het hier goed op, zij blij, ik blij!

Deel Deze Pagina