Hoi meiden wie heeft er eentje en kan mij zeggen of die houten puzzels echt van hout zijn dus blok hout en niet van gelijmde spaanplaat? Ik heb nooit stil bij gestaan maar schoonouders wezen daarop. ze heeft 2 puzzels van hout Goula en van Hema ze neemt nu alles in mond en sabbelt erop. Die puzzels zijn dus gelijmd hout lagen-spaanplat. Ik wil absoluut niet dat ze die lijmresten gaan aanzitten sabbelen. Formaldehyde is erg schadelijk en kanker wekkend. Okey is vrij weinig is maar niet voor niks staat op vanaf 1.5-2 jaar dan kinderen nemen niet echt allen in mond langdurig. (Verder is geen discussievraag over want ik heb ook indd geen mdf meubel en geen laminaat ik probeer het zoveel mogelijk vermijden. ) Dus ik zag laats Djeco mooi en duur en vraag mij af of iemand die heeft en of het dus geheel hout is net als houtblokken zeg maar
Ik denk dat die met nopjes van gelijmde spaanplaat zijn. Die met dikkere stukken niet, denk ik (zoals deze: Djeco, houten puzzel jungle met 5 dikke stukken zonder noppen, die je in een vilten matje passen. - Houten puzzels - Puzzels - Spellen/puzzels). Maar er zit ook verf op. Misschien voorlopig nog even ander speelgoed geven en pas als ze niet meer op dingen sabbelt houten puzzels ed?
Misschien is de geluidenpuzzel van fisher price in de tussentijd nog wat? Wel dus met geluidjes en echt heel simpel, maar onze jongste gaat deze voor sinterklaas krijgen
Ik heb deze puzzel van Djeco en de puzzelstukken zijn inderdaad massief. Alleen er zit wel verf op die er redelijk makkelijk af gaat met vallen en dergelijke dus ik zou deze niet aan een baby geven. Mijn zoon van bijna twee speelt ook pas sinds kort met die puzzel. Sowieso is hij nu ook echt bewust aan het puzzelen en het lijkt me toch niet dat een baby van 7 maanden dat al doet? Ik heb trouwens ook een zelfde soort puzzel van Hape en die is wel gelijmd volgens mij dus dat zonder nopjes en geen spaanplaat gaat niet altijd op. En anders inderdaad voor de plastic variant van bijvoorbeeld Fisher Price gaan.
Ja ik ga kijken indd. Verf zou toch op waterbasis zijn? Er zit ook verf op stapeltoren en op bijtringen van hout?? Ze vind puzzels erg leuk. Ze probeert het uithalen en terugsteken. Maar gaat ook in mond ze vind hout gewoon erg lekker hihi Ik zag ook fischerprijs puzzel van grote stuken vos of olifant.. Miss dat proberen. Ik ga die met spaanplaat voorlopig weg doen.. Zijn er ook puzzels van soort stof? Zag bij Djeco ook van stig soort vilt