jeuk, om helemaal gek van te worden!

Discussion in 'Eerste symptomen' started by mariska1978, Nov 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

Oct 22, 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Hallo allemaal,

Sinds een aantal dagen wordt ik helemaal gek van de jeuk...mijn rug, benen, armen en buik. Ik kan blijven kriebelen, maar het wordt niet minder. Ook smeren met allerlei cremes, lotions e.d heeft nog geen effect gegeven.
    Ik heb wel eens gelezen dat die jeuk veroorzaakt kan worden door de hormoonverandering in je lichaam.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met jeuk en vooral naar wat bij jullie heeft geholpen!

2. gerda b

gerda b Lid

Mar 17, 2006
    93
    0
    0
    winkelmedewerker
    friesland
    Bij mij hielp eigenlijk niks,ja koude lappen of een koude douche.Via ziekenhuis nu cremes gekregen om het een beetje te stillen.Bij mij komt het omdat mijn lever en gal niet goed werken.Ik zal waarschijnlijk de jeuk de gehele zwangerschap houden.Maar ja alles voor het goeie doel he.

3. noeks

noeks Lid

Nov 19, 2008
    31
    0
    0

volgens wat ik hier ergens gelezen heb helpt Nivea melk ’s morgens en sterilonpoeder ’s avonds.

Sterilonpoeder kan je zo afhalen bij de apotheker en helpt tegen de jeuk en ontsmet tegelijkertijd de wondjes van het krabben. Mss een aanrader?

groetjes en nog eens een dikke proficiat! :D

4. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Ik heb ineens rare rode puisten by mn bikinilijn en het jeukt als een gek :(
    ik heb er maar vaseline op gesmeerd, maar heb niet echt het idee dat het helpt. Door het krabben zijn ze ook een beetje gaan bloeden :(

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    nou ik heb het ook! hysterisch wordt ik er haast van :rolleyes:
    heb ook echt al last an puistjes in mn gezicht! vreselijk gewoon!

6. Estha

Estha Actief lid

Nov 12, 2008
    487
    4
    18
    Heb ook last van jeuk heel de tijd...
    Ook vooral als ik ga slapen heb ik een onwijs vreemd onrustig gevoel in mijn benen.

Heel vaag allemaal...

7. babylicious

babylicious Actief lid

Jun 26, 2007
    291
    0
    0
    Hoi,

even om je te helpen ik had dat tegen het einde van me zwangerschap
    en ze noemen dat zwangerschaps jeuk, word voornamelijk veroorzaakt door zout.. stop is met zout eten, Zo min mogenlijk.. kijk of het helpt.. laat me dan weten..

want ik had dat de laatste drie wkn.. en toen zeiden ze stop met zout eten en toen gelijk over :D

8. McGyver

McGyver Niet meer actief

was ff naar jeuk aan het zoeken, en toen dit gevonden, heb ook erg last van jeuk op mn rug, maar zoutloos eten... brrrr

9. babylicious

babylicious Actief lid

Jun 26, 2007
    291
    0
    0
    ik zou het toch echt proberen, want bij 40 wkn leek t wel alsof ik gek werd, was in staat om mezelf open te halen.. tot mijn tip kwam van me dokter :D zout loos gegeten en ik kon weer slapen, op mijn muggen alergie na haha :p

10. McGyver

McGyver Niet meer actief

misschien maar is proberen dan.
    alleen jammer dat ik ok veel op mn werk warm eet en er daar gekookt wordt

11. babylicious

babylicious Actief lid

Jun 26, 2007
    291
    0
    0
    hm das wel jammer ja, nou je zou ze kunnen vragen wat minder zout op eten te gooien omdat je anders zoveel jeuk hebt dat je niet kunt komen werken ? haha

12. McGyver

McGyver Niet meer actief

haha tja dat gaat niet werken

Share This Page