Normaal gas/elektra verbruik deze tijd van het jaar

Discussie in 'De lounge' gestart door suus1983, 1 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wij hebben een tussenwoninh verbruik van december was
    128m3 gas
    347 kWh stroom

Betalen daarvoor voorschot van €123

2. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43
    Als je ongeisoleerde muren hebt, maar wel hr++ glas laat plaatsen moet je oppassen voor vochtproblemen in de muren.

Als de warmte/kou uitwisseling niet gelijkmatig over het hele huis/gevel gaat onstaan er koudebruggen. Deze veroorzaken vochtproblemen.

Het heeft geen nut om het 1 wel ontzettend goed te isoleren, maar de rest niet. Ik hoop dat je je goed hebt laten voorlichten!

3. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    De muren zijn nog gewoon nog zoals ze waren met een spouwmuur die nog niet geisoleerd is. Zitten we wel aan te denken om ook te laten doen in de toekomst. Daarvoor laten we ons uiteraard eerst voorlichten. Nieuw glas in bestaande kozijnen en daarbij ventilatieroosters is gewoon prima. Glas en kozijnen heeft toch niks met de muur te maken. Wat jij bedoelt speelt volgens mij bij isoleren van de muren. Dat gaa nu nog niet doen.

4. Chickelasjen

26 apr 2017
    98
    38
    18
    Vrouw
    Helaas wel,.. we zijn altijd thuis en het is een woning met 4 woonlagen (zonder zolder en kelder)

We hebben een grote open hal,,.. naar de vierde verdieping.

Hopelijk gaat het schelen als we alle energie besparingen hebben doorgevoerd.

5. Chickelasjen

26 apr 2017
    98
    38
    18
    Vrouw
    Helaas en stom doen wij niet altijd overal de deuren dicht,..
    Moeten we echt aan wennen!
    Zowel mijn man, ik en de kinderen

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Weet je het wel echt heel zeker?
    Hier is er nl ook altijd iemand thuis
    Hier 3 woonlagen, incl zolder

Overigens hebben wij de verwarmingen biven nooit echt aan, muv de badkamer en de kinderkamers op 3 kwart rondje open om de echte kou eruit te halen

In de woonkamer hebben we wel gewoon een deur

7. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Een dergelijk verbruik voor een slecht geïsoleerde vrijstaande woning is goed mogelijk.
    Wij wonen in een jaren zestig hoekhuis, slecht geïsoleerd en gedeeltelijk enkel klas.
    In januari hadden wij een verbruik van 400 kuub gas, terwijl er overdag doordeweeks niemand thuis is.

Deel Deze Pagina