Telefoneren en een peuter van net 2

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Elmo83, 12 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi mede-mama's,

Ik ben even nieuwsgierig.... Hoe doen jullie dit?

Soms moet je van die telefoontjes plegen, waarbij het niet handig is als je kind dan net aan je mouw komt trekken om te melden dat je ergens naar moet kijken.
    Bijvoorbeeld ik moet eigenlijk de garage bellen voor een afspraak voor de auto, of als je een vraag hebt over een rekening van een of andere maatschappij.....

Nu spaar ik die telefoontjes altijd op voor als meneer slaapt. Maar aangezien ik zwanger ben is dat ook een beetje mijn rustmomentje....

Zoals al gezegd... Ik ben benieuwd: hoe doen jullie dit?

2. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik ga gewoon bellen. Ze heeft ondertussen door dat ze dan gewoon even moet wachten tot mama klaar is.
    Als ik met oma/opa bel mag ze aan het einde ook altijd ven met ze bellen.

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#3 MMarianne, 12 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mei 2014
    Ik bel het liefst ook als ie slaapt en heb zelf ook m'n rustmoment nodig maar hij slaapt overdag niet altijd meer dus ik bel en rust gewoon waar hij bij is. Hier pakt ie dan vaak z'n eigen telefoon en gaat mee bellen en als het een bekende is mag hij die ook altijd even gedag zeggen, verder blijven herhalen dat wanneer mama (of papa of wie dan ook) belt hij stil moet zijn...dat lukt natuurlijk niet altijd maar vaak moet degene aan de andere kant van de lijn dan wel om 'm lachen en soms loop ik ff de kamer uit maar hij heeft ook wel eens in de gang gestaan als ie er doorheen bleef schreeuwen. Niet moeilijker maken als dat het is...

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Zeggen dat je gaat bellen en wil dat ze even hun mond houden.

Bij mij flikken ze het ook hoor maar dan doe ik mijn vinger op mijn mond van sttttttttt. Mama is zo klaar.

Echt hele belangrijke telefoon gesprekken doe ik als ze niet thuis zijn.

Ze slapen hier alle bij niet meer overdag maar ik snap zeker het is lastig en zeker belangrijke gesprekken, dan moet je goed luisteren en als er dan nog z.n peuter aan je been hangt is dat erg irritant.

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Nooit bij stil gestaan eigenlijk, als ik moet bellen doe ik dat altijd waar de kids bij zijn..

6. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Dvd'tje opzetten. Of tijdens een eetmoment. Of tijdens het gesprek 7x melden dat hij even moet wachten of stil moet zijn;)
    Ooooooooof... een tweede kindje krijgen zodat ze samen kunnen spelen:D

Nee serieus, met twee jaar was dat echt niet makkelijk. Veel te interessant zo'n telefoon die mama's aandacht heeft. Maar wel blijven doen hoor, kan nu wel korte telefoontjes plegen zonder gestoord te worden sinds een paar maanden (nu ruim 3j).

7. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn te lezen hoe jullie dit doen. Ik heb even getwijfeld of dit topic hier moest of in de categorie baby en dreumes. Zoonlief is vorige week 2 geworden.

Haha...en Nyn, dat tweede kindje is onderweg! ;)

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het middagslaapje is er hier ook net af. Dus dat is ook even een beter tijdstip zoeken..
    Meestal sluip ik naar de gang en bel daar even(voor afspraak maken ofzo). Of gewoon waar de kleine bij is, als hij niet te mopperig is die dag..
    Als het een langer gesprek is, probeer ik dat te regelen als mijn man thuis is, of als hij op de peuterspeelzaal is.
    In geval van nood wordt het de tv met Bumba, of duplo spelletjes op de iPad..

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh daar denk ik nooit over na, als ik moet bellen bel ik. Als ze allebei thuis zijn dan ga ik even in de keuken staan en anders gewoon waar ze bij zijn. Desnoods even op schoot zitten met een boekje maar over het algemeen maken ze niet zoveel herrie.

10. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter wil ook altijd 'hallo!' zeggen tegen degene die ik bel, haha, en dat hoeft van mij niet altijd :p Dus als ik bel om gewoon even snel iets te regelen (afspraak maken huisarts/tandarts, zoiets), dan ga ik gewoon even de kamer uit zodat ik dat rustig kan doen, duurt toch maar een paar minuutjes. Echt belangrijke telefoontjes heb ik eigenlijk al tijden niet meer hoeven voeren, maar die zou ik plannen als ze slaapt of als m'n man thuis is.

11. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik bel gewoon. En als het iets heel belangrijks is waar je bijvoorbeeld geen kind op de achtergrond kan gebruiken geef ik haar de Ipad en ga in de gang staan.

Ik zeg altijd wel van te voren dat mama gaat bellen en dat ik wil dat ze even stil is, meestal gaat dit prima.

12. misa

misa Niet meer actief

Gewoon bellen en bij drama sluit ik mijzelf in de berging op.. ;)

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik bel ook gewoon en soms moet ik dan degene die ik aan de telefoon heb even "on hold" zetten, omdat de herrie de spuigaten uitloopt! Het lijkt wel of z het ruiken, die kinderen... Dan denk je: Mooi, ze zijn even rustig, ik kan even bellen en op het moment dat ze opnemen aan de andere kant, breekt de hel los... :D Gelukkig tot nu toe van de andere kant alleen maar begrip gehad.

14. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik bel gewoon wanneer ik moet bellen. Je kunt kinderen best leren even wat stiller te zijn.

Daarnaast kun je als kinderen slapen tochbest eenpaar minuten bellen ook al ben je zwanger ;)

15. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ik bel wanneer ik moet bellen... Nog nooit over nagedacht ze moeten toch leren dat ze niet altijd de aandacht kunnen krijgen en dat ze ook weleens moeten wachten.

16. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Mijn zoon kan er ook wat van express schreeuwen en luid spelen en dan doe ik SST met me vinger en wijs naar de hoek knik die nee is die stil..maar 5 min later vlucht ik maar de gang in:D

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Eten ;) Werkt hier altijd. Bak druiven en mama kan rustig bellen

18. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Bel gewoon......met jengelende peuter aan mn been hihi

19. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Als ik moet bellen zorg ik ervoor dat ze of iets leuks aan het kijken zijn of net hun fruitmoment hebben. Negen van de tien keer gaat dat goed en kan ik rustig bellen.

Deel Deze Pagina