Normaal gedrag? Of stel ik me dan aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanjuul, 26 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Mee eens. Als je weet dat ze er zo bij gaan zitten, laat ze thuis en ga als de rest ook gaat.

2. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Waarom komen ze eigenlijk mee? Ze hebben er duidelijk geen zin in.
    Vindt het erg aso om zo op visite te zitten ook al zijn het pubers ik vindt het niet kunnen. Ik zou me doodschamen als mijn kind dat zou doen....blijf maar lekker thuis dan.

Sorry maar ik zou er wel wat van zeggen zijn mijn kinderen dan wel niet maar ze zijn wel in mijn huis en ik ben niet van plan om mijn ergenis weg te stoppen.

3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik zou ze zien als mijn nichtjes die vroeger heel graag bij hun tante kwamen, en door de omstandigheden waar zij niks aan konden doen, afstand van me moesten nemen en zich nu misschien helemaal geen houding kunnen geven.
    Ik zou persoonlijk juist alles aan doen om deze kinderen weer een vertrouwd gevoel te geven, en ze weer thuis te laten voelen in mijn huis.

We kunnen alles vanuit eigen negatieve gevoel benaderen 'IK erger me er aan', maar dan blijven maar weinig mensen over waar we ons nooit aan ergeren, en dat lijkt me maar een eenzaam bestaan.
    De jongste hier is 12! Ts krijgt hier zowat adviezen om geen contact meer te hebben/ niet in huis te laten komen met een kind van 12 jaar...

4. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Tsja, mee eens. Ik vond er ook niks aan op die leeftijd. Je voelt je te jong voor de ene groep en te oud voor de andere.
    Ik zou ook voorstellen aan de groep om samen wat te gaan doen.
    Dat kan zijn;
    Bordspel
    Film op de achtergrond
    Muziek luisteren op de kamers
    Wii aanzetten, erg leuk want iedereen kan meedoen middenin de woonkamer:D
    Karaoke huren
    Wandeling maken

Of laat ze zelf iets voorstellen;)
    Het is gewoon een lastige leeftijd en binnenkort komen ze toch niet meer mee. Zijn ze te druk met school, vriendjes, etc.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Precies

6. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Tja vervelend maar inderdaad een moeilijke leeftijd. Ik zou me er niet teveel mee bemoeien, jij bent hun moeder niet. Toch zou je ook via de mobiel contact krijgen. Zijn hele leuke spelletjes die je tegen elkaar kunt spelen (trivia crack, soort triviant) . vraag hier eens naar en ga gesprek aan op hun interesse niveau. Laat ze je wat leren over nieuw spelletje.

Zelf zou ik de mobiel ook meer weg laten in de opvoeding. Mijn nichtje van 2 en neefjes van 1 lopen op de mobiel van ooms en tantes te spelen. Hun vinden het grappig en knap?, zelf vind ik het geen speelgoed. Maarja hun opvoeding, mijne krijgen ze igg niet in handen.

Handige dingen die mobieltjes , jammer dat ze een te belangrijke rol in de samenleving hebben gekregen.

*getypt vanuit bed op de mobiel ;)*

7. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Helemaal mee eens. Ik zou op die heeft gewild hebben dat ik een telefoon had, haha. Nu vond ik met kleintjes spelen altijd erg leuk, maar ja dat geld niet voor elke puber. Het is niet aan jou om iets te zeggen daarover vind wel dat t aan jou is om ze wat leuks aan te bieden, spelletje, filmpje. Je maakt t visite toch ook naar hun zin waarom dan niet bij hun?

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik heb echt veel aan sommige reacties hier! Heb het er gister met mijn man over gehad dat ik inderdaad oude ergenissen moet laten gaan.
    Ook hebben we afgesproken dat hij gaat praten met zijn broer: geen andere afspraken maken voor verjaardagen ed. Je kan komen wanneer wij de verjaardag oid vieren en anders niet.

De volgende keer als ze weer meteen achter hun mobile zitten, we er wat van zeggen op een "grappige" manier. Maar indirect laten weten dat ze best wel de jarige mogen feliciteren, normaal antwoord kunnen geven etc etc.

En sommige commentaren.:: tja laat ik zeggen: lees eens beter wat er staat ;)

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik zou er echt niet moeilijk over doen.

Het is ten eerste de leeftijd en ten tweede hebben ze geen andere leeftijdgenoten. Op die leeftijd zat ik ook op mijn telefoon als ik mij verveelde.

Ik vind het ook niet aan jou om je ermee te bemoeien

10. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Het ligt er aan hoe groot het groepje is , als er maar een paar man meeeten dan doe ik daar niet moeilijk over en vraag iedereen naar zijn haar ' wensen '.

11. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Over welke reacties heb je het?

12. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik las pas ergens dat stress bij een puber als hij een poosje niet op zijn mobieltje kan, erger is dan de stress bij het stoppen met roken.
    Dat is nogal wat!
    Pubers van tegenwoordig kun je dan ook echt niet vergelijken met onze generatie pubers.
    Zij zijn nu eenmaal gewend om constant met iedereen/ de wereld in contact te staan (hoezo niet communiceren???).
    Logisch dat dat stress geeft als je een paar uur niet kunt zien wat de hele klas/ voetbalclub/ vriendenkring aan elkaar te vertellen heeft.
    Je mist op die manier honderden berichtjes!
    Zat ik vroeger uuuuuuren met mijn vriendin met de huistelefoon te bellen, nu appen ze.
    Zo gaat dat en daar heb ik me, met twee echte pubers in huis, bij neergelegd.
    Dat wil niet zeggen dat er hier geen regels zijn. Ook hier wordt de mobiel weggelegd tijddens het eten en als je naar bed gaat.
    Op een verjaardag geef je eerst iedereen een hand en wat aandacht, maar daarna zie ik er geen enkel probleem in dat ze met hun mobieltje/ i pad zitten te spelen.
    Wat moeten ze anders doen???
    Bovendien heb ik nog steeds hele sociale, lieve kids.
    Ondanks het veelvuldig gebruik van hun mobieltje:p

13. topper12

topper12 Niet meer actief

Ik snap je frustratie mar het is inderaad niet aan jullie om daar wat van te zeggen. Ook er iets van zeggen dmv een grappige opmerking zou ik niet doen. Ik lees dat je het jammer vind dat je kinderen niet meer de band hebben met hun nichtjes die ze ooit hadden. Door er iets van te zeggen of grapjes over te maken wordt die band niet beter.

Het komt op mij over alsof je zwager geen zin heeft om alleen te komen en zijn dochters als "buffer" inzet. Je weet ook niet wat voor een discussie daar thuis aan vooraf is gegaan: misschien "gedwongen" om mee te gaan?

Draai het om: zorg dat ze het leuk vinden bij jullie. Toon interesse of vraag gewoon op de man af of ze uit verveling op die telefoon kijken en vraag wat er moet gebeuren om het wel leuk voor ze te maken. Wat al eerder is gezegd ze hebben nu eenmaal de leeftijd waarop dit soort visites niet leuk zijn. Ik hoefde gelukkig niet verplicht mee met mijn ouders op die leeftijd en ging dan ook alleen mee naar de ooms & tantes die ik leuk vond: oftewel die oprechte interesse in mij toonden.

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik heb een zoon van 13 die ook heerlijk aan het puberen is, ik doe hem ook geen plezier door hem mee te nemen naar de verjaardag van zijn neefjes of nichtjes. Ze zijn jonger en op 13 jarige leeftijd ervaar je ze alleen maar als irritant. Ik kan me dat wel voorstellen want als puber zijnde ben je gewoon me heel andere dingen bezig dan bijvoorbeeld een kind van 7 ,daarnaast is spelen met je jongere nichtje of neefje ook zooo niet stoer.

Dus ja ik vind dit normaal gedrag :).
    En zou me er ook absoluut niet mee bemoeien. De interesse in hun neefjes en nichtjes komen vanzelf wel weer zodra de puberteit wat verder vordert.

15. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Dit!!! Laten we wel wezen kleine kids zijn echt niet interessant voor tieners. Wel zou ik erop staan dat je hallo zegt en feliciteert, verder zal het me worst wezen, of ze nu met lego spelen of met hun telefoon..

16. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Dan heb ik 2 nichten die van een andere planeet komen. :D
    Die zijn echt gezellig als ze komen. Ze zijn 13 en 16. Mijn meiden vragen of ze mee naar boven gaan en dat doen ze. Vervolgens zijn ze met elkaar met de playmobil aan het spelen. :p

17. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    ik denk de reacties (ook mijn reactie) waarin mensen zeggen om de meiden erbij te betrekken.. leuk spelletje spelen etc

want dat gaat ze nog steeds niet doen.. ze gaat ze alleen 'grappig' corrigeren zoals ze zegt..

kom op TS.. het zijn jonge meiden.. ga wat leuks met ze doen..
    ik zou ook niet willen gaan hoor als mijn tante niet eens moeite deed!

ik ging vroeger graag mee naar familie, omdat ik me daar welkom voelde 'thuis'..

JIJ moet moeite doen voor die meiden, en niet andersom !!!

18. tuc

tuc Niet meer actief

Haha dat plaatste ik een paar blz geleden ook al..ik ken ook een paar pubers van een andere planeet...of moeten we zeggen: met een andere opvoeding;)

19. mumija

mumija Niet meer actief

Och ja; jij zal weer eens niet een ander bekritiseren met hun opvoeding...;). Spreek je over een aantal jaren wel.

20. penseel

penseel Niet meer actief

Een mening mag je hebben.

Blijkbaar vind je het zo belangrijk jou opvoeding hier als standaard te verkondigen.

Dat je nog steeds niet door hebt. Je v zelf boven andere opvoeringen. Verheven te voelen.

Deel Deze Pagina