Hallo dames, Is het erg om op rechter zij te slapen? Hoor vaak dat het beste is om op linker zij te gaan slapen?
Dat het het beste is om op links te slapen betekend niet dat het niet goed is om op rechts te slapen. Slaap zoals jijzelf het prettig vindt! Dat is het belangrijkste.
Ze raden inderdaad aan om op je linkerzij te gaan liggen maar dat betekent niet dat je niet op je rechterzij mag gaan liggen. Ga liggen zoals jij het makkelijkst slaapt, dat is het belangrijkst.
Een vriendin van mij heeft maanden op haar linkerzij geslapen omdat ze had begrepen dat het beter is, ze zit nu met een flinke slijmbeursontsteking... Mijn baby protesteert zodra ik op mn linkerzij lig. Ik kan dus niet eens links liggen! Gewoon slapen zoals jij het prettigst ligt!
Waarom raden ze het aan om op de linkerzij te liggen? En maakt dat vanaf het begin al wat uit of pas later?
Op de linkerzij liggen zou de doorbloeding van de baarmoeder bevoorderen. In hoevere dat echt wetenschappelijk bewezen is weet ik niet. Ik wissel meestal tussen links en rechts. Sliep vroeger op mij. Buik, maar dat gaat helaas niet meer
Mijn vk heeft nooit gezegd hoe je het beste kan liggen.. Ik heb nog lang gewoon op mn buik kunnen liggen! Baby geeft wel aan wanneer hij of zij het niet fijn vind hoor hihi
Ik had dat ook gelezen, maar ik lig veel lekkerder op mn rechterzij dus ik ga voor een lekkere nachtrust en draai gewoon naar rechts
je merkt inderdaad vanzelf wel wat wel/niet lekker ligt (of als de baby dan niet lekker ligt of in de verdrukking komt). ik wissel ook af tussen links en rechts, en vaak half op buik/zij, gaat prima!
Aha, bedankt voor het antwoord. Zowel mijn gyn als vk hebben hier niks van gezegd... zal wel goed zijn dan.. Gisteravond wel eens op gelet en slaap in op links!
Ik probeer op links te slapen omdat het beter zou zijn voor de doorbloeding. Normaal slaap ik op mijn rug of op mijn rechterzij. Nu merk ik dat rechts mijn been sneller gaat tintelen dus dat ligt ook niet super lekker. Ik begin dus op links, draai in mijn slaap op mijn rug en als ik ff wakker word wissel ik af naar rechts. En weer omgekeerd. ik slaap heel licht dus ben vaak wakker helaas.
Als ik tijdens mijn zwangerschap ook nog eens moet letten op hoe ik zou moeten liggen, word ik gek. Ik ga liggen zoals mijn lichaam dat fijn vindt en ga mezelf geen slapeloze nachten bezorgen omdat er weer eens een zoveelste praatje bijgekomen is dat op je linkerzij liggen beter is dan op je rechterzij.