Onze dochter zit sinds een paar weken in de kinderstoel. Thuis de Tripp Trapp met babyset; bij m'n ouders de Ikea Antilop met verkleinkussen. We zijn dit gaan doen omdat we het eng vonden om broodkorst of cracker te geven als ze niet rechtop zit. Alleen zit ze nog niet zelfstandig. Een beetje als je haar neerzet op de vloer, maar dan buigt ze voorover als het ware. In de stoel ook een beetje. We zetten haar nooit te lang in de stoel, alleen toch vraag ik me af hoe doen anderen dat nou? Ze vindt het fantastisch in haar eigen stoel met tafelblad. (In de ikea stoel headbangt ze uit enthousiasme zelfs naar achter...) Ik lees vaak dat ze nog niet in de kinderstoel mogen als ze niet zelfstandig zitten, maar hoe zelfstandig is dat dan? En hoe moet je anders brood geven bijv.? Verpest ik m'n dochters rug door haar nu al in de kinderstoel te zetten?
Nejoh je verpest haar rug niet! Met 6 maanden kunnen de meeste kinderen makkelijk zitten met steun in de rug, dus ook in een kinderstoel
Kan best hoor. Alleen idd niet te lang. Je zult zien dat ze binnenkort al veel beter kan zitten. Hier at ze trouwens ook wel eens in haar wipstoeltje
Zoals de andere dames al aangeven, niet te lang. Om het heen en weer gewiebel tegen te gaan deed ik in de baby set van de tripp trapp stoel een handdoek bij het buikje instoppen. Dan bleef zl een stuk beter zitten. Op een gegeven moment trok hij de handdoek weg en bleef hij rustig zitten. Maar we hebben uiteindelijk toch maar het harnas gekocht want hij had door dat je je kunt afzetten van het voetenplankje
Mijn kinderen zaten er ook al in toen ze nog niet echt konden zitten. Gewoon voor even is geen probleem. De bumboseat vond ik ook een enorme uitkomst.
Ja hoor, zoals iedereen hier zegt. Alleen voor de momenten dat het echt nodig is en niet te lang. Dat kan niet zoveel kwaad hoor.
Thanks meiden voor de geruststelling! Dan doe ik het niet zo verkeerd denk ik. Phew... Altijd bang om iets te verpesten he.
Voor een kinderstoel moet een kind echt goed kunnen zitten. Daarom heb ik de wipper gebruikt tot hij echt goed zat. Dat was hier vrij laat met 8 maanden. Heb je geen kinderwagen buggy die iets schuin kan? Zodat de kleine vrij rechtop zit, maar niet helemaal.
Hier was het ook met 6 maanden. Ze kon dan al zelfstandig zitten, maar wel wat voorover gebogen. Met 7 maanden zat ze zelfstandig rechtop op het gras.
Vandaag zat ze voor het eerst op de vloer biiiijna zelfstandig! In de wandelwagen aan tafel gaat niet omdat we in een flat wonen en de wandelwagen in de berging beneden staat...