Overtijd lopen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fleur81, 1 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur81

Fleur81 Actief lid

2 mei 2009
    281
    0
    0
    Parttime aan het werk en fulltime thuis ;)
    Zuid-Holland
    hey, ik vroeg me af of er hier nog meer meiden zijn die overtijd lopen, of hebben gelopen?

Zelf ben ik vandaag 41 weken en er zijn nog maar weinig tekenen die wijzen op een naderende bevalling (op wat indalingsweeen en krampjes na sinds 38 weken.) Gister nog in het ziekenhuis geweest omdat ik de kleine wat minder voelde, maar gelukkig was alles dik in orde! Maandag weer naar het ziekenhuis voor serotiniteitsonderzoek en volgens mijn verloskundige zullen ze me dan dinsdag inleiden. Maar gister kreeg ik in het ziekenhuis het idee dat het helemaal niet zeker is dat ze dan gaan inleiden.

Nou maakte ik me er niet zo druk om dat ik overtijd liep, maar dankzij wat mensen in mijn omgeving :x begin ik me nu toch wel wat zorgen te maken.. je hoort zulke enge verhalen over het overtijdlopen :(

Ik probeer me niet gek te laten maken hoor, maar kan iemand me misschien een beetje geruststellen?

2. MissT

MissT Niet meer actief

hey meis,

Oooh wat spannend zeg!! Maar wel balen dat je zo erg overtijd loopt.
    Ik zou me niet al te veel zorgen maken, in het ziekenhuis weten ze wat ze doen en ze laten jou echt niet zo lopen als zij denken dat het gevaarlijk kan zijn.
    Anders moet je dinsdag er gewoon op staan dat je ingeleid wilt worden??!

Heeeeel veel succes straks met de bevalling!
    Liefs

3. Fleur81

Fleur81 Actief lid

2 mei 2009
    281
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dankjewel MissT! Ik zat er zelf ook aan te denken om erop te staan dat ze me gaan inleiden dinsdag. Ook gewoon voor mijn eigen lijf, daar mag ik het na 9 maanden zwangerschap ook wel is voor gaan opnemen. Ben echt op aan het raken :(

4. babydreame

babydreame Actief lid

9 nov 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    tja wachten duurt altijd lang, Er zijn altijd mensen met sterke verhalen, en waarbij het zo zwaar was maarja ze nemen daarna
    wel een 2de als het goed is laten ze je echt niet doorlopen als het niet goed is, ik was zelf bijna 2 weken overtijd, ik heb de gyn een dag afgesproken dat ik vrijdag,s ingeleid zou worden er en toen kwam ze toch woensdag al dus dat was wel fijn.

maar wel super spannend succes met de laatste loodjes.

5. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Ik heb zelf 16 dagen overtijd gelopen bij mijn zoon. Ik was het meer zat dan dat het zwaar was. Bleek dat NIels 10pond was. Oeps de volgende keer zullen ze hopelijk eerder ingrijpen. Ik ben bevallen met een keizersnee en op dag 15 werd ik ingeleid doordat de ontsluiting stagneerde werd het een keizersnee. Wat was ik blij toen ikons kereltje in de armen had.

6. Vera79

Vera79 Actief lid

23 dec 2008
    118
    0
    0
    Ik ben van onze dochter met 42 weken ingeleid en ik voelde me prima...tuurlijk ben je het beu maar nog even volhouden en als ze dinsdag niets doen dan is er ook geen gevaar..geloof dat maar je wordt super in de gaten gehouden.... Hebben ze al geprobeerd je te strippen???

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Naar he! Ik heb bij de eerste t/m 42 weken gelopen en ik vond het een hel. Maar ik merk nu wel dat je ook kunt kiezen hoe je iets beleeft. Een week is niks joh en langer zal het niet meer gaan duren.
    Het lijkt me eigenlijk ook veel fijner als het natuurlijk begint. Ik vond inleiden niet echt een pretje!

8. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    Hoi, ik ben bij mijn eerste zwangerschap ingeleid met 17 dagen overtijd en tweede zwangerschap bij 15 dagen overtijd. op de 1 of andere manier moeten mensen altijd de negatieve verhalen vertellen als je op je eindje loopt. Maar och het gaat zoooooo vaak zoooo goed maar dat hoor je nooit! Succes me de laatste loodjes spannend hoor. Over een weekje ben je gewoon mama ;)

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Trek je van die sterke/enge verhalen asjeblieft niks aan meid! Je wordt nu goed in de gaten gehouden, en als ze iets niet vertrouwen zullen ze je zeker niet laten lopen! Probeer vertrouwen te hebben in je lijf en het ziekenhuispersoneel. En geniet nog een beetje nu het nog kan ;)

Ikzelf ben bevallen met 41+4. Helemaal niks aan het handje met onze vent hoor. Alles is goed gegaan en we hebben een kerngezonde zoon!

Succes met de laatste loodjes. Het duurt nu écht niet lang meer :)

10. Fleur81

Fleur81 Actief lid

2 mei 2009
    281
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dankjewel meiden, jullie ervaringen stellen me wat gerust!

Het wachten vind ik niet zo'n probleem, dat ene weekje kan ik er idd nog wel bij hebben, geestelijk. Alleen moet het lichamelijk wel te doen blijven anders heb ik straks geen eens puf meer om te bevallen. Het meest maak ik me gewoon druk om die kleine meid en dat is door die verhalen inderdaad veel erger geworden. Jammer hoor, want het vertrouwen in mijn vk en het ziekenhuis is er wel, maar dankzij die verhalen vandaag is er veel bezorgdheid bijgekomen. Maar hopen dat ze vandaag of morgen gewoon uit zichzelf gaat komen, dat inleiden lijkt me inderdaad geen pretje nee!

@vera79: Mijn vk wilde me strippen bij de laatste controle (donderdag) als ik het echt graag had gewild, maar liever deed ze het niet. Ze zei dat ik waarschijnlijk alleen maar pijn zou krijgen en dat de kans klein was dat het iets zou doen verder. Maar niet gedaan dus. Gelukkig maandag een grondige controle in het ziekenhuis, kijken wat ze daar verder willen en kunnen doen.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

11. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik heb bij alle drie mijn kids over tijd gelopen. Eerste 42 weken, tweede 42 weken en 2 dagen, derde 42 weken. Ik weet dus niet beter.
    Het enige waardeloze er aan vindt ik dat je 2 weken af zit te wachten. Elke avond denk je, misschien gaat het vannacht beginnen. Je ruimt heel je huis op voor het geval dat, je durft eigenlijk niet meer zo heel ver weg te gaan enz....
    Gelukkig wordt je altijd goed in de gaten gehouden door het ziekenhuis met ctg's en echo's.
    Ik heb bij alle drie geprobeerd om eerder als 42 weken in te gaan leiden, maar het ging nog zo goed met ze dat ze dat echt niet gingen doen.
    Bij mijn laatste viel de hartslag op een gegeven moment af en toe weg en dat was de reden om 2 dagen eerder in te gaan leiden. Maar mijn 'geklaag' over niet meer slapen, stress, zere rug enz heeft ze echt niet doen besluiten om het eerder te gaan halen.
    'k Ben benieuwd hoe het bij deze zwangerschap gaat, ik kan het me niet voor stellen dat ik nu opeens spontaan zou gaan bevallen.....

12. onelove

onelove Actief lid

8 mrt 2009
    180
    1
    0
    lerares
    Zuid Holland
    Nederland heeft echt een geitenwollensokken cultuur wat betreft bevallingen en overtijd lopen. Ik kan mij er zo boos om maken. Ik ben ervan overtuigd dat 40 weken prima is en de laatste 2 weken geen toegevoegde waarde meer hebben! (ik kan helaas uit slechte ervaring spreken) Als ik jou was zou ik je laten inleiden en een ctg eisen om de conditie van je baby-tje te bepalen!! Heel veel succes met de bevalling en trek vooral je mond open als je iets wilt of niet wilt.

13. Fleur81

Fleur81 Actief lid

2 mei 2009
    281
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben het wat dat betreft wel met je eens onelove. Heb ook mijn hele zwangerschap geroepen dat ik niet tot de 42 weken blijf lopen omdat ik de risico's dan te groot vind worden. Toch is het anders wanneer je daadwerkelijk zo ver bent. Door zowel de verloskundige als ook in het ziekenhuis wordt je erg gerustgesteld. Nou had onze kleine ook een erg mooie ctg afgelopen vrijdag, dat scheelt ook. Maar toch ga ik morgen eisen dat er deze week word ingegrepen. Ik vind net als jij dat deze laatste week niks meer toevoegd voor zowel haar als voor mij niet. Behalve extra risico's...

Morgen weet ik gelukkig meer!

14. Fleur81

Fleur81 Actief lid

2 mei 2009
    281
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lees net pas goed dat je uit eigen ervaring spreekt... Weet natuurlijk niet wat er is gebeurd, maar ik vind het wel heel rot voor je om te lezen!

15. Fleur81

Fleur81 Actief lid

2 mei 2009
    281
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Eliza78: wat vervelend dat je bij alle drie zo overtijd hebt gelopen! Hoop echt voor je dat het bij deze zwangerschap wat eerder gaat beginnen, of dat je kleine iig uit zichzelf gaat komen! En ik herken heel erg dat je in die laatste 2 weken nog meer schoonmaakt dan je eerder al deed. Inderdaad denk je iedere dag dat het wel is zou kunnen gaan beginnen, dus zorg je dat je hele huis weer schoon en kraamproof is... vermoeiend hoor ;)

Maar nog een paar daagjes en dan is ze er echt, dat is 1 ding dat zeker is!!! :D Kan echt niet meer wachten, ben zooo nieuwsgierig, haha!

16. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hier bij mijn eerste ook overtijd. Ik zou met 41,3 voor het eerst gestript worden, maar gelukkig begonnen die nacht de weeen spontaan. Uiteindelijk was ik erg blij dat de natuur het zelf in gang had gezet, maar ja, dat heb je niet altijd voor het kiezen. Ik was het trouwens wel echt heel erg beu toen.

En wat jij zegt over die verhalen, dat had ik zelf ook na zo'n docu of nova ofzo die vorig jaar hier veel aandacht aan hadden besteed op tv. Dan vraag je je inderdaad wel eens af, waarom overtijd laten lopen (daar zijn wij 1 van de weinige westerse landen in).

Maar ja, ik stel me nu ook maar weer helemaal in op overtijd lopen...dan kan het wellicht alleen maar meevallen ;)

Heel veel succes alvast, want het zal nu echt niet lang meer duren!

17. onelove

onelove Actief lid

8 mrt 2009
    180
    1
    0
    lerares
    Zuid Holland
    ons kindje is vlak na de geboorte overleden omdat hij ernstig zuurstoftekort heeft gehad tijdens de bevalling. Ik ben bij bijna 41 weken bevallen. Ik vind dat ze vrouwen standaard bij 40 weken in moeten leiden en moeten registreren aan de ctg tijdens de weeen om dit soort dingen te voorkomen.

Als we met elkaar wat meer op onze strepen proberen te staan dan komen er genoeg signalen. (die komen nu al trouwens als de je docu van Zembla hebt gezien) Nederland staat in de top 3 van hoogste sterftecijfers rondom de geboorte. Het is gewoon een geldkwestie!

Gelukkig ben ik weer zwanger mogen worden en zit ik nu onder zware medische begeleiding via het LUMC. Jammer dat je dat pas krijgt als het leed al geschied is.

Nogmaals ... probeer je niet te druk te maken maar laat je zeker niet 'over-rulen'! Wat wij hebben meegemaakt gebeurt ongeveer 1600 keer per jaar. Dit is veel maar als je dat ziet op de 125.000 geboortes per jaar is het (gelukkig maar) een heel klein percentage maar nog steeds 1600 teveel.

liefs

18. Mamariek

Mamariek Actief lid

6 aug 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    Mijn eerste is met 19 dagen overtijd geboren. Ben met 42 weken opgenomen in ziekenhuis en heb iedere dag aan de CTG etc gelegen. Mijn zoon is geheel gezond geboren (apgar 2 x 10), uiteindelijk via een keizersnee (hij wilde er echt niet uit ;)). Ik heb de laatste weken gewoon niets meer gedaan, en de laatste 5 dagen in het ziekenhuis al helemaal niet. Was het ook spuugzat, maar door de controles wel gerustgesteld. Overigens gaan we nu niet meer zo lang wachten, dat hebben we ook al afgesproken in het ziekenhuis.
    Neem goed je rust nu, dat is het allerbelangrijkste nu. Ik wens je vast veel sterkte en geluk toe!

19. Fleur81

Fleur81 Actief lid

2 mei 2009
    281
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeetje onelove, ik schrik me rot van je verhaal... echt overal kippenvel :( Wat verschrikkelijk dat jullie dit is overkomen, heb er geen woorden voor. Heel veel geluk, succes en sterkte me deze zwangerschap!

Ik heb de uitzending van Zembla niet gezien, maar wel veel over gehoord. Dat was voor mij ook de reden om te besluiten niet tot 42 weken te bljiven lopen toen ik zwanger raakte. Had alleen nooit gedacht dat het ook echt zover zou komen. Ik vertrouw er wel op dat ze weten wat ze doen in het ziekenhuis en zolang ik haar goed voel maak ik me ook niet te druk, maar ik ga er zeker wel op staan dat ze me begin deze week inleiden. Op dit moment heb ik echt het gevoel dat ze buiten mijn buik beter af is dan in mijn buik. Ben dus echt blij dat ik morgen voor controle moet!

@Mamariek: 19 dagen overtijd?! Jeetje meid wat moet dat pittig zijn geweest! Wel fijn om te lezen dat je zoontje zo gezond was/is dat geeft mij ook weer wat geruststelling :) Ik doe opzich nog best veel (het hele huishouden) en ik ga nog 1 keer per dag mee als we met de auto de honden uit gaan laten en mee boodschapjes halen met mijn vriend. Ik word anders echt gek als ik de hele dag niks doe. Dan duurt het wachten nog veel langer, pfff.

Bedankt voor jullie reacties meiden! En heel veel succes met jullie eigen zwangerschap!

20. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Met onze eerste liep ik ook 15 dagen overtijd.
    Vond het wachten wel wat lang duren, maar dat het nu stomvervelend was, kan ik ook weer niet zeggen.
    Alles is prima en vlot verlopen, en onze zoon was 6,5 pond, dus helemaal niet te zwaar.

Natuurlijk is het heel ontzettend om het verhaal hierboven te lezen van de overleden baby, maar ik vraag me af of dat door het óverdragen kwam? Tenslotte is nog geen 41 weken toch heel normaal.
    Zelf hebben wij zelfs juist een heel ander voorbeeld.
    Onze zoon werd 12 dagen te vroeg gehaald, omdat ze bijna standaard baby's twee weken te vroeg halen, bij diabeten. Nu heeft dat ook wel z'n reden hoor, dat terzijde.
    Maar toen onze kleine kerel ter wereld kwam, vergat hij de eerste dagen soms om adem te halen. Dat was heel eng! Het bleek (na dagenlang onderzoek) dat z'n hersentjes gewoon nog niet rijp waren! Hadden ze hem nog een weekje laten zitten, dan was ons die hele ellende bespaard gebleven! Gelukkig heeft hij geen zuurstofgebrek gehad, maar het waren vijf verschrikkelijke dagen!
    Ik ben dus van mening dat je, als je gezond bent en de baby geen gevaar loopt, de natuur zoveel mogelijk z'n gang moet laten gaan. Als een bevalling te vroeg wordt ingeleid, is je lichaam en/of je baby er wellicht nog niet klaar voor.
    Ingeleide bevallingen verlopen meestal ook veel 'taaier' dan spontane weeën.

Maar goed: ik ben natuurlijk geen dokter, maar zo denk ik er wel over.

Deel Deze Pagina